جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۳

قیمت بنزین افزایش نمی‌یابد

پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۲۹
کد مطلب: 631173
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت و مجلس نیست، گفت: شایعه کمبود و گرانی بنزین به منظور ایجاد جو کاذب و اشتهای ذخیره سوخت برای اختلال در اقتصاد کشور پخش شده است.
قیمت بنزین افزایش نمی‌یابد
به گزارش جهان نيوز،سیدعلی ادیانی امشب در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه طبرستان با بیان اینکه ما در کشور کمبود تولید بنزین نداریم و بنزین به حد وفور وجود دارد، اظهار کرد: شرایط کاملا عادی است و مردم به خوبی این مسئله را می‌دانند.

*تولید روزانه 24 میلیون لیتر بنزین یورو 5 در کشور
وی افزود: پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه 24 میلیون لیتر بنزین یورو پنج در کنار دیگر پالایشگاه‌ها تولید می‌کند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: میانگین پیک مصرف ما در کشور 90 میلیون لیتر است و علاوه بر عدد کمی که وارد می‌کنیم مازاد بر این در اختیار و ذخیره داریم.

*قیمت بنزین افزایش نمی‌یابد
ادیانی با بیان اینکه در مازندران اصلا کمبود بنزین نداریم و بنا بر افزایش قیمت نیست، اظهار کرد: این شایعات ساخته و پرداخته بعضی از شبکه‌های مجازی است که به‌دنبال التهاب در کشور هستند و برخی از آنها ریشه در برون مرزها دارند و از آنها خط می‌گیرند.

*مشکلی در حامل‌های انرژی نداریم
وی ادامه داد: در حامل‌های انرژی مشکلی نداریم و مجموعه لوله‌ها به هنگام است و مشکلی در ارائه بنزین به مردم نخواهیم داشت.
نماینده مردم قائم‌شهر و سوادکوه در مجلس دهم در پایان گفت: در حال حاضر افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت و مجلس نیست و این شایعه به منظور ایجاد جو کاذب و  اشتهای ذخیره سوخت برای اختلال در اقتصاد کشور پخش شده است.

طی روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر کمبود بنزین در غرب استان مازندران شدت گرفته و این مسئله موجب شلوغ شدن پمپ بنزین‌ها در غرب استان و به دنبال آن در مرکز و سایر مناطق استان شده است اما از همان لحظات اولیه مسؤولان استان با پیگیری و  رصد موارد مطروحه این اطمینان را دادند که مشکلی در تامین بنزین در استان و کشور وجود ندارد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
جهان عزیز منظورش اینه که افزایش میابد
Iran, Islamic Republic of
قیمت بنزین افزایش نمی‌یابد
خالقی
Iran, Islamic Republic of
عبارت یارانه سوخت و حامل های انرژی دروغی بسیار بزرگ ( و گاها اشتباه لفظی ) است که در دولت های مختلف این عبارت بصورت منتی بر مردم توسط دولتمردان به کار رفته است !!!!!! یارانه یعنی دولت از درآمدهای خود به بحشی دیگر جهت حمایت از تولید کننده و یا مصرف کننده و ... کمک کند . هیچ زمانی در هیچ دولتی ردیف بودجه ای تحت عنوان یارانه مثلا بنزین و یا حامل های انرژی وجود نداشته و اکنون نیز وجود ندارد . در واقع با همین قیمت های کنونی و حتی بنزین 100 تومان در زمان خاتمی حامل های انرژی برای دولت درآمد داشته و هنوز بخش اعظم درآمد های دولت اختصاص به نفت دارد!!! به دلیل اینکه نفت و منابع هیدروکربوری ملی است و قیمت خوراک آن صفر ریال ( به جز هزینه های اکتشاف و استخراج ) می باشد ! و در تولید بنزین تقریبا خودکفا هستیم !! اینکه نرخ جهانی بنزین و یا فلان کالادر بازار جهانی چه عددی است ربطی به مبحث یارانه ندارد !! اگر رصد کنید مثلا قیمت جهانی بنزین و یا مثلا فوب خلیج فارس در سال های گذشته تغییر چندانی نداشته است و حدود همان 1 دلار می باشد !! حال اگر قیمت دلار 1000 تومان باشد یعنی قیمت بنزین جهانی هزار تومان و اگر دلار 12000 تومان باشد یعنی قیمت جهانی بنزین 12000 هزارتومان می شود !!!! در صورتی که قیمت جهانی تغییری نداشته ! در واقع وقتی قیمت دلار به دلیل سوئ مدیریت ها بالا می رود یکبار جیب ملت خالی می شود و مجدداً دولت مدعی می شود قیمت جهانی بنزین فلان رقم ( که ادعایی کاملا دروغ هست !!! ) می شود و با گران کردن بنزین مجدد جیب ملت را خالی می کند !!!!!!!! و عجیب هست اقتصاد دان ها نیز این وسط سکوت پیشه کرده اند !!!! اساسا مگر درامد های ملت با دلار هست که دولت مدام هزینه های اورا با دلار می سنجد !!!!!!!!