جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پوتین درباره جولان به اسرائیل تضمین داد؟

چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۸
کد مطلب: 631172
نماینده رئیس جمهور روسیه در امور سوریه، روز چهارشنبه اعلام کرد که کشورش با رژیم صهیونیستی به توافقی رسیده است که در آن دور نگه داشتن نیرو‌های متحد سوریه تا فاصله ۸۰ کیلومتری از مرز بلندی‌های جولان تضمین شده است.
پوتین درباره جولان به اسرائیل تضمین داد؟
به گزارش جهان نيوز، الکساندر لاورنتینف نماینده ولادیمیر پوتین در امور سوریه به خبرگزاری اینترفکس اعلام کرد که طبق این توافق، روسیه به رژیم صهیونیستی اسرائیل تضمین داده است تا نیرو‌های تحت حمایت ایران در سوریه حداقل ۸۰ کیلومتر از مرز‌های جولان اشغالی فاصله داشته باشند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، لاورنتینف افزود که این توافق برای این حاصل شده تا اسرائیل تحریک نشود، ولی مشخص نکرد که چنین توافقی چه زمانی و برای چه مدت به دست آمده است.
به گفته وی، نیرو‌های مورد حمایت ایران با کمک روسیه اکنون تا فاصله ۸۵ کیلومتری از منطقه مورد نظر عقب نشینی کرده اند.

اول مرداد ماه، یکی از مقامات رژیم صهیونیستی مدعی شد که این رژیم پیشنهاد روسیه مبنی بر دور نگه داشتن نیرو‌های ایرانی مستقر در سوریه حتی تا ۱۰۰ کیلومتری بلندی‌های جولان را نیز رد کرده است.

طبق ادعای یک پایگاه خبری صهیونیستی، مقامات رژیم اسرائیل به روس‌ها گفته بودند که نه تنها با پیشنهادشان برای دور نگه داشتن ایران تا فاصله ۱۰۰ کیلومتری از مرز بلندی‌های جولان مخالفت هستند، بلکه خواستار خروج کامل ایران از سوریه به همراه چهار شرط دیگر هستند.

بر اساس این گزارش، از قرار معلوم رژیم صهیونیستی اصرار دارد که خروج ایران از سوریه باید با موارد زیر همراه باشد: تمام سلاح‌های بردبلند باید از سوریه خارج شوند؛ تولید سلاح‌های دقیق متوقف شود؛ سلاح‌های دفاعی راهبردی برچیده و گذرگاه‌های مرزی سوریه با لبنان و همچنین مرز عراق و لبنان به منظور جلوگیری از قاچاق اسلحه به داخل سوریه بسته شوند.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *