پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

ادامه بازداشت فعالان زن توسط رژیم سعودی

چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۵
کد مطلب: 631156
رژیم سعودی در ادامه تعقیب معارضان و تحت فشار قرار دادن آن‌ها دو فعال زن را بازداشت کرد.
ادامه بازداشت فعالان زن توسط رژیم سعودی
به گزارش جهان نيوز، صفحه "معتقلی الرأی" (زندانیان اندیشه) در توییتر نوشت که مقامات سعودی شامگاه سه‌شنبه چند فعال زن سعودی از جمله "سمر بدوی" فعال حقوقی، و "نسیمه الساده" از نویسندگان زن این کشور را بازداشت کردند.

این صفحه همچنین نوشت که شمار دیگری از فعالان نیز در بین بازداشت شدگان هستند.
سمر بدوی که تاکنون چندین بار بازداشت شده، خواهر رائف بدوی وبلاگ نویس سعودی است که از سال ۲۰۱۲ میلادی به اتهام توهین به دین اسلام در بازداشت به سر می‌برد.

رژیم سعودی پیش از این تعدادی از فعالان زن از جمله "لجین الهذلول"، "عزیزه الیوسف" و چند فعال دیگر را بازداشت کرده است.

روز گذشته رافینا شامداسانی سخنگوی دفتر شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد از حکومت سعودی می‌خواهیم تمام فعالانی را که به صورت مسالمت آمیز فعالیت می‌کنند، آزاد کند.
وی گفت: حکومت سعودی باید زنانی را که به خاطر درخواست برای لغو ممنوعیت رانندگی زنان به زندان افکنده شدند، آزاد کند.

حکومت سعودی طی ماه‌های اخیر ده‌ها نفر از مبلغان، شخصیت‌های دانشگاهی و فعالان را به زندان افکنده است، این رژیم با پرونده‌سازی برای این افراد و طرح اتهاماتی همچون فعالیت به نفع طرف‌های خارجی علیه امنیت پادشاهی و منافع آن این افراد را زندانی کرده است، در حالی که ناظران معتقدند علت بازداشت این افراد این است که از رویکرد جدید حاکمان عربستان حمایت نمی‌کنند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *