کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دلایل افزایش قیمت برخی کالاها

10 مرداد 1397 ساعت 17:33

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران با تاکید بر اینکه برخی کارخانه‌ها قطره‌چکانی کالا به بازار عرضه می‌کنند ، گفت: بنگاه‌های عمومی و بنکداری‌ها ماهانه آمار موجودی را به وزارت صنعت می‌دهند و موجودی بطور دائم رصد می‌شود.


به گزارش جهان نیوز، محمد آقا طاهر، گفت: کارخانجات روغن به دلیل اینکه خواهان افزایش قیمت این کالا هستند بصورت قطره‌چکانی کالا به بازار عرضه می‌کنند. 

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران با تاکید بر اینکه احتکار در کار نیست، افزود: موجودی هر بنگاه عمومی که کالا در آن نگهداری می‌شود بصورت ماهانه باید به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شود و بطور کامل مشخص است که دارنده هر کالایی که در بنگاه نگهداری می‌شود چه کسی است.

وی با بیان اینکه مغازه‌ها کالاهای خود را عرضه می‌کنند،‌بیان داشت: مغازه های بنکداری هم هر ماه باید آمار خود را ارائه دهند.

آقا طاهر با بیان اینکه خرید مردم افزایش یافته است، گفت: این اقدامات خود تحریمی است، نه تحریم، در حالی که تحریم‌ها قرار است از 13 مرداد آغاز شود. 

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در مورد قیمت روغن اظهار داشت: روغن افزایش قیمت داشته و در بازار براساس قیمت مصرف‌کننده عرضه نمی‌شود و با قیمت بیشتری نسبت به قیمت درج شده روی کالا عرضه می‌شود. 

وی در مورد قیمت شکر اظهار داشت: قیمت شکر هم تا حدودی افزایش یافته است و قیمت این کالا در بسته‌های 10 کیلویی و 20 کیلویی 3100 تومان است. 

آقا طاهر گفت: اکنون تقاضا برای شکر بیشتر شده و کسانی که شاید سالانه 10 کیلو شکر خریداری می‌کردند اکنون چندین برابر این مقدار را خریداری کرده و در خانه‌هایشان نگه داشته‌اند که این مسئله یک بازار کاذب را برای این کالا بوجود آورده است. 

رئیس اتحادیه بنکداران بیان داشت: وضعیت برنج خوب است و برنج خارجی و ایرانی به اندازه کافی موجود است ضمن اینکه ثبت سفارش با دلار رسمی برای واردات برنج و حبوبات انجام شده است و این کالاها به مرور وارد می‌شود.

وی افزود: اما  لپه و عدس حدود 10 درصد افزایش قیمت  داشته است. 
آقا طاهر با بیان اینکه لبنیات حدود 30 درصد گران شده است، گفت: مواد شوینده هم به دلیل کمبود مواد پتروشیمی حدود 40 درصد افزایش یافته است. 

وی افزود: آب آشامیدنی تا حدودی گران شده و گفته می‌شود که بطری‌های پلاستیکی تقریبا به سختی تهیه می‌شود. 

منبع: فارس


کد مطلب: 631143

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/631143/دلایل-افزایش-قیمت-برخی-کالاها

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com