پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

جزئیات آخرین وضعیت زلزله زدگان کرمانشاهی

چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 631040
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس گفت:پس از بازدید رئیس جمهور از مناطق زلزله زده تاکید شد که وام های در نظر گرفته شده پاسخگوی تکمیل واحدهای تخریبی نیست.
جزئیات آخرین وضعیت زلزله زدگان کرمانشاهی
به گزارش جهان نيوز، عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس در جلسه علنی امروز، با اشاره به گزارش کمیسیون های اصل ۹۰ و عمران مجلس در خصوص زلزله سال قبل استان کرمانشاه و روند بازسازی این مناطق اظهارداشت: پس از وقوع این زلزله مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار برای واریز به سازمان برنامه و بودجه و اختصاص برای کمک به مردم زلزله زده در نظر گرفتند که معادل آن ۷۰۰ میلیارد تومان بود.

وی افزود: پس از بازدید رئیس جمهور از مناطق زلزله زده تاکید شد که وام های در نظر گرفته شده پاسخگوی تکمیل واحدهای تخریبی نیست. در حال حاضر بسیاری از واحدها نیمه‌کاره است، بنابراین از مسئولان انتظار داریم، تمهیداتی بیاندیشند تا مردم زلزله زده در فصل سرما دوباره زیر برف و باران نمانند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس، با اشاره به اینکه پس از وقوع زلزله تا دو ماه مردم منتظر آواربرداری بودند، تصریح کرد: هزینه های بازسازی اماکن تخریبی بسیار بالا بوده و به عنوان مثال با میلگرد کیلویی ۵ هزار تومان، امکان بازسازی ساختمان های تخریب شده وجود ندارد. شاید مردم گرمای این فصل را تحمل کنند اما همین مردم در فصل سرما دچار مشکل می‌شوند. 

مصری با اشاره به اینکه مجلس در سال ۹۱ (هنگام زلزله آذربایجان) در قانونی به صراحت بازسازی واحدهای تخریب شده در زلزله را مورد تاکید قرار داده است، گفت: از دولت انتظار داریم لیست افرادی را که از وام های بیش از یک میلیارد تومان به نام بازسازی واحدهای تخریبی استفاده کرده‌اند، منتشر کند، ضمن اینکه تاکنون هیچ مسئولی بازسازی اماکن مذهبی را نپذیرفته است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه پول های واریز شده به حساب سلبریتی ها مشخص نیست کجا هزینه شده است، گفت: هزینه آب مصرفی در مناطق زلزله‌زده بسیار بالا بوده و امیدواریم این مسائل بیش از گذشته مدنظر قرار گیرد.

منبع: مهر 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *