پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۲۴
اصلاح‌طلبان: ناکارآمدی دولت به ما ربطی ندارد

نقش معاون اول در تغییرات جدید دولت لو رفت/ بالاخره جهانگیری در دولت همه‌کاره است یا هیچ کاره؟!

چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 630984
با شکست برنامه های دولت در سیاست خارجه و مسایل اقتصادی و معیشتی مردم ، اصلاح طلبان دیگر نه تنها همانند گذشته خود را شریک موفقیت های دولت نمی دانند بلکه می گویند جهانگیری – که نفر دوم دولت پس از رئیس جمهور محسوب می شود- اصلا در دولت هیچکاره است
نقش معاون اول در تغییرات جدید دولت لو رفت/ بالاخره جهانگیری در دولت همه‌کاره است یا هیچ کاره؟!
گروه سیاسی جهان نيوز: اصلاح طلبان در دولت اول روحانی اسحاق جهانگیری را نماد اصلاح طلبان در دولت می دانستند و حتی به نوعی بسیاری از موفقیت های دولت روحانی را نیز به او ربط می دادند.

به گزارش جهان نيوز، اما با شکست برنامه های دولت در سیاست خارجه و مسایل اقتصادی و معیشتی مردم ، اصلاح طلبان دیگر نه تنها همانند گذشته خود را شریک موفقیت های دولت نمی دانند بلکه می گویند جهانگیری – که نفر دوم دولت پس از رئیس جمهور محسوب می شود- اصلا در دولت هیچکاره است.

به عنوان نمونه «محمدصادق جوادی حصار»، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در مصاحبه با آرمان امروز با بیان اینکه در حوزه‌های برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی –دولت- اصلاح‌طلبان کمترین تاثیر را داشته‌اند گفته است: به هیچ وجه کم‌کاری‌ها و بی‌تدبیرهای دولت و اتفاقات روی داده در عرصه مدیریت اقتصادی کشور به اصلاح‌طلبان ربطی ندارد.

او سپس می‌افزاید: اگر هم بخواهیم نمادی یا نماینده‌ای از جریان اصلاحات را در دولت و در کنار رئیس‌جمهور مطرح کنیم، آقای جهانگیری است که در دولت دوازدهم برخلاف دولت یازدهم و اولین دولت آقای روحانی، اکنون هیچ نقشی در دولت ندارد و اثرگذار نیست و نقش چرخ پنجم را ایفا می‌کند.

رسانه‌های اصلاح‌طلب: کلید تغییر کابینه در دست جهانگیری است
اما روزنامه اصلاح طلب آرمان طی گزارشی جهانگیری را مرد اول تغییرات دولت معرفی کرده است. در این گزارش آمده است: « ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت از طرفی و سر به فلک کشیدن قیمت سکه و ارز از طرف دیگر موجب شده تا رئیس‌جمهور خواه ناخواه مجبور به تغییرات شود، اما به‌نظر می‌رسد روحانی در این میان با برخی رودربایستی دارد و شاید به همین جهت این تغییرات به درازا کشیده است. از این رو خبر می‌رسد که رئیس‌جمهور اختیار تغییرات را به جهانگیری سپرده تا وی به ترمیم دولت بپردازد. حال اگر روال به همین گونه پیش رود احتمالا شاهد تغییرات بسیاری در سطوح مختلف دولت از حلقه اول تا کابینه خواهیم بود. باید دید تغییرات جهانگیری چگونه خواهد بود.»

این گزارش می افزاید: « با توجه به اینکه شرایط موجود در جامعه راهی جز دگرگونی پیش روی رئیس‌جمهور نگذاشته، وی برای ترمیم کابینه با مساله مهمی رو‌به‌رو است. از این جهت بسیاری معتقدند روحانی برای اینکه از انتقادها نسبت به اطرافیان خود بکاهد معاون اول را که مطلوب اصلاح‌طلبان و پایگاه رأی روحانی است، به عنوان مسئول پروژه انتخاب کرده تا وی دست به تغییرات بزند و به قولی چرخ کابینه را بچرخاند. قاعدتا در این بین مسائلی پیش خواهد آمد که خواه ناخواه اسحاق جهانگیری مجبور به تغییر حتی در حلقه اول اطرافیان روحانی نیز بشود. اینگونه خبر می‌رسد که جهانگیری با برخی از افراد جلسات متعددی را در جهت پیوستن به دولت برگزار کرده و در ادامه به جلسه با روحانی نیز کشیده شده است،»

حال با توجه به نقش جهانگیری در تغییرات دولت – که البته تاکنون تغییر خاصی را هم شاهد نیستیم- اصلاح طلبان یکبار دیگر موثرترین در جریان در موفقیت و عدم موفقیت دولت در ماه های پیش روی کابینه تدبیر و امید محسوب می شوند. اما اصلاح طلبان که در پنج سال اخیر شریک کارنامه دولت بودند اینک حاضر نیستند مسئولیت خود را در وضعیت موجود اقتصادی بپذیرند معلوم نیست چند ماه بعد چگونه با تغییرات در دولت مواجه خواهند شد. دور نیست که اصلاح طلبان بگویند تغییرات در کابینه نیز ربطی به اصلاح طلبان نداشته و اصلا جهانگیری کاره ای در دولت نبوده است!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شریفی
Iran, Islamic Republic of
کاری به سیاست بازی ندارم/ ولی آدم باید مرد باشه و از کارنامه اش دفاع کنه
Iran, Islamic Republic of
نه اینکه تا کنون دست جهانگیری و امثال او نبوده. از دست امثال جهانگیری و روحانی حمامی گرم نمی شود
حامد
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان دقیقا همون ویژگی منافقیت در اول سوره بقره رو دارند. که اولا مفسد هستند
تا دیروز می گفتند ما در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شدیم و روحانی کاندیدای ماست. معاون اول و اکثر مقامات و اعضای کابینه هم جزو همین دار و دسته اند. حالا می گن ما با شما نیستیم!
یاسر
Iran, Islamic Republic of
اخلاق هم خوب چیزی هست/ تا دیروز که برجام تو اوج بود همه شریک بودند الان همه شدند منتقد
صابری
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان کلا همینطوری هستند/ همیشه می خوان بگند خودشون موفق هستند و بقیه دلیل مشکلات کشور
همین تاج زاده وآرمین ومخلباف وگنجی موقعی که در اوایل انقلاب در دارودسته خاتمی در وزارت فرهنگ بودن هرکس که با کروات درخیابان راه می رفت کروات اورا گیچی می کردند امروز طوری القاء می کنند نماد آزادی درکشورن.
صافی
Iran, Islamic Republic of
صداقت گمشده سیاست در ایران هست
Iran, Islamic Republic of
هيچ تغييري صورت نخواهد گرفت جناب سيف هم 5 روز زودتر از پايان رياستش رفت.هدف ارسال دلار هاي فراوان براي اقا زادها ست در ديار فرنگ پس هرچه بيشتر كشش بدن بيشتر كاسب ميشوند
...
سراج
Iran, Islamic Republic of
سلام - تا حالا که اینطور بوده، اصلاح طلبان کاراکترهای "دو دره" هستند. مورد اعتماد نیستند!!!
محمد
نمی دانم جناب آقای معاون اطلاع دارند با این وضع مملکت پیرمرد روستایی کله قندی را با خود آروده بود بفروشت تا بتواند پول نان برای خانواده اش فراهم نماید
هموطن ابهر ی
Iran, Islamic Republic of
...
بله ديگه ، كي بود كي بود من نبودمه .
آقايون از مناظرات و انتخابات 1400 ترسيدن.
بهار
این آقای بظاهر هیچ کاره با نقشه محمدخاتمی هنگامی که زمان اجرایی نقشه عبور از دولت ورشکسته(روحانی)فرا رسید می بایست نقش هیچ کاره در دولت را بازی کند تا اصلاح طلب ها(در واقع عافیت طلب ها)بتوانند براحتی از بالا تا پائین دولت رو نقد کنند وچون در دولت اصلاحات جهانگیری باز معاون اول خاتمی بود برای اینکه خاتمی وجریانش خودزنی نکنند به جهانگیری گفتند ماموریتش تمام! وفاصله بگیر از دولت تا بگیم هر خرابکاری هست متعلق به جریان اعتدال گرا وروحانیه (البته با هماهنگی کامل وموثق با روحانی)اونوقت بگند مردم فقط ما اصلاح طلب ها میتونیم شما رو نجات بدیم!!!!این دحالیست که از دختر وفرزندانشون وهمه اصلاح طلبها ومسئولین ..تویه خارج از کشور با ثروت ما مردم وبچه هامون دارند
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
...
اصلا همه مشکلات کاراحمدی نژاده اصلاح طلبان که عادت به فرافکنی دادرن چرا اینو نمی گن.
امیرحسام
Iran, Islamic Republic of
تو را به خدا از اصطلاح اصلاح طلب کمتر استفاده کنید، آدم زمانیکه این اصطلاح رو می شنود یا می خواند، از هر سیاستی و مدیری متنفر می شود. مگر نمی گوییم اصلاح طلب؛ اولین اصل در نظام ساختاری مدیریت هر کشوری، سازماندهی و اصلاح امور برای بالا بردن تولید ناخالص داخلی، مبارزه با قاچاق کالا، ارز، بالا بردن ارزش پول ملی، فعال کردن صنایع آسیب دیده داخلی و توسعه برای تولید محصولاتی که نیاز به واردات ما را قطع می کند، این دوستان چه اصلاح طلب و چه اصولگرا، چه کردند؟ هر دو جناح کم و بیش مقصرند.
Iran, Islamic Republic of
جهانگير عزيز اصلاحات تا كور شود هر كسي كه چشم ديدن ندارد
Iran, Islamic Republic of
این جماعت ...
رضا
Iran, Islamic Republic of
نقش جهانگيرى در تغييرات دولت ؟!!!
خوبه خودتون جواب خودتونو داديد ! كدام تغيير ؟! كاش چهارتاشو اسم مى برديد ، با بد و بيراه گفتن و عيبجوئى عليه اصلاح طلب ها راه به جائى نخواهيد برد. مردم رفتار شما دلواپس ها و همين طور سوپر انقلابى ها... را از نزديك ديده اند.
احمد
Iran, Islamic Republic of
با این وضعیت نابسامان اقتصادی و اجتماعی که دولت با همراهی مجلس در ایجاد آن شریکند دیگر رمقی برای جریان اصلاح طلبی در ایران نمانده است اصلاح طلبی در ایران یعنی اشرافی گری ، اصلاح طلبی یعنی فساد اقتصادی ، اصلاح طلبی یعنی غرب گرایی ، اصلاح طلبی یعنی بی تدبیری و تنبلی ، اصلاح طلبی یعنی بی عرضگی و عافیت طلبی ، اصلاح طلبی یعنی فرافکنی ، اصلاح طلبی یعنی دوری از تقوی و پاکی، اصلاح طلبی یعنی دروغ گویی و فریب کاری
صابر
Iran, Islamic Republic of
....این روزها به علت عدم تحقق وعده های انتخاباتی در نا کارامدی دست وما میزند اکنون متوجه شده که عوامفریبی ها و وعده هایش را هیچکس جدی نمی‌گیرد . تاریخ مصرف او تمام شده .مردم ایران یادتان هست در ایام تبلیغات انتخاباتی وعده سهام ده میلیونی و پنج میلیونی از سهام بهترین کارخانجات برای پنجاه میلیون از مردم تا شهریور۹۶ را میداد؟آیا هنوز شهریور ۹۶ نرسیده است ؟ آیا نباید دادن وعده های خلاف برای .... انحراف رای مردم توسط دستگاه قضائی مورد بررسی وتعقیب قرار بگیرد.؟
مرگ بر آمریکا
Iran, Islamic Republic of
خدا بخواهد نفسهای آخر و همیشگی اصلاحات و جریان انحرافی درون نظام است آی مردم من خوشحالم چون اینا خودشون کار خودشونو یک سره کردند دیگه حناشون پیش مردم رنگی نداره مردم جشن چهل سالگی ما مساوی است با ابر قدرت شدن ایران شک نکنید پیروزی نزدیکه...
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
...