جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پشت پرده کوچ ستاره‌های فوتبال ایران به ترکیه؟

چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 630965
کوچ ستاره‌های فوتبال ایران به سوپرلیگ ترکیه در چند سال اخیر کم و بیش رخ داده و بعد از جام جهانی با ترانسفر وحید امیری و مجید حسینی به ترابزون اسپور شکل جدی‌تری به خود گرفته است.
پشت پرده کوچ ستاره‌های فوتبال ایران به ترکیه؟
به گزارش جهان نيوز، بعد از وحید امیری، مجید حسینی هم رسما به ترابزون اسپور پیوست تا این باشگاه ترکیه‌ای در جذب ستاره‌های ایران در جام جهانی پیشگام باشد. همچنین معاون این باشگاه خبر داده که احتمالا طی روزهای آینده یک بازیکن ایرانی دیگر به ترابزون اسپور می‌رود تا تعداد آنها به عدد ٣ برسد. گفته می‌شود بازیکن مدنظر این تیم مرتضی پورعلی‌گنجی است.

از سوی دیگر گفته می‌شود کریم انصاری‌فرد هم به بشیکتاش نزدیک شده است. همچنین پیام صادقیان هم که از سال گذشته در عثمانلی اسپور توپ می‌زد، به کارش در این تیم ادامه می‌دهد.

چرا سوپرلیگ ترکیه؟!
در سال‌های اخیر ترکیه‌ای‌ها سعی کردند با جذب برخی ستاره‌های مطرح سوپرلیگ این کشور را به سطح دیگر لیگ‌های اروپایی نزدیک کنند. ساموئل اتوئو، گوتی، کوارشما، هلدرپوستیگا، روبرتو کارلوس، آلکس، استفان آپیا و موسلرا از جمله بازیکنان مطرحی هستند که در سال‌های اخیر در تیم های مختلف ترکیه به میدان رفتند. این موضوع باعث شده تا نگاه‌ها به ترکیه بیشتر شود و برای بازیکنان ایرانی هم انگیزه‌ای ایجاد کند تا خودشان را در سطح بالاتری از لیگ ایران بیازمایند.

سابقه ناموفق ایرانی‌ها در ترکیه
نخستین بازیکن ایرانی که در لیگ ترکیه به میدان رفته بود، حسین صدقیانی است. او درسال‌های دور در ترکیه فنرباغچه بازی کرده و سال‌ها طول کشید تا بازیکنان دیگری از ایران به کشور همسایه بروند.

ناصر صادقی، سهراب بختیاری‌زاده، رضا شاهرودی، محمد خاکپور و حامد کاویانپور از جمله نفراتی بودند که چند دهه قبل برای بازی کردن در تیم‌های ترکیه‌ای به این کشور کوچ کردند اما تقریبا همه آنها با تجربه‌ای ناموفق به ایران بازگشته‌اند.

آخرین نمونه‌های ناموفق از حضور ایرانی‌ها در ترکیه سجاد شهباززاده، مهدی طارمی و رامین رضاییان بودند.
شهباززاده که استقلال را ترک کرد، نیم فصل را در آلانیا اسپور با نیمکت‌نشینی سپری کرد و برگشت. طارمی و رضاییان هم بدون حتی یک بازی برای ریزه‌اسپور به پرسپولیس بازگشتند که همچنان تبعات این ماجرا گریبان پرسپولیس را گرفته است.

در انتظار پایان نحسی عجیب
وحید امیری و مجید حسینی با وجود اینکه از سابقه ناموفق بازیکنان ایرانی در ترکیه باخبر بودند، برای پیشرفت و رسیدن به لیگ‌های معتبر اروپایی این کشور را انتخاب کرده‌اند.

حسینی در مصاحبه خود در مراسم معارفه‌اش رسما اعلام کرد که استقلال شدیدا با جدایی‌اش مخالف بوده اما صرفا به خاطر پیشرفت و بیشتر دیده شدن به ترکیه رفته است.

نباید حاشیه‌های فعلی موجود در ترکیه را هم نادیده گرفت. با اینکه امیری و حسینی جزو کم‌حاشیه‌ترین بازیکنان استقلال و پرسپولیس در سال‌های اخیر بوده‌اند اما وجود برخی عکاسان پاپاراتزی در ترکیه و مهاجرت برخی ایرانی‌های حاشیه‌دار به این کشور از جمله مواردی است که می‌تواند به عنوان یک تهدید در کنار زندگی حرفه‌ای این بازیکنان دیده شود. به هر حال باید امیدوار بود این ٢ بازیکن و انصاری فرد و پورعلی‌گنجی در صورت انتقال به تیم‌های ترکیه‌ای بتوانند به نحسی چند دهه اخیر فوتبال ترکیه برای ایرانی‌ها پایان دهند و جایگاه خوب برای خودشان دست و پا کنند.

منبع: شهروند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *