کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قیمت مرغ از ۱۰ هزار تومان گذشت

9 مرداد 1397 ساعت 19:05

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با بیان اینکه قیمت هرکیلو گرم مرغ از ۱۰ هزار تومان گذشت گفت: شرکت پشتیبانی امور دام اقدام موثری برای تنظیم بازار این محصول انجام نمی‌دهد و روزانه حجم کمی مرغ منجمد تنظیم بازاری عرضه می‌کند.


به گزارش جهان نیوز، مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه فرشندگان پرنده و ماهی اظهار کرد: قیمت امروز هر کیلوگرم مرغ در بازار مصرف به 10 هزار و 100 تومان رسیده و پیش بینی می شود که قیمت این محصول فردا نیز افزایش یابد.

وی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام که مسئولیت تنظیم بازار مرغ  را بر عهده دارد حجم کمی از این محصول را در بازار توزیع می کند و این امر باعث افزایش قیمت روزانه شده است .

رئیس اتحادیه فرشندگان پرنده و ماهی ادامه داد: این شرکت برای تنظیم بازار مرغ باید قبل از اینکه قیمت مرغ به نرخی های فعلی برسد اقدام به عرضه مرغ منجمد می کرد و حالا نیز که اقدام به توزیع مرغ منجمد تنظیم بازاری کرده است میزان توزیع آن در حد ناچیزی است که تاثیری ندارد، به طوری که روزانه تنها 2 کامیون مرغ تنظیم بازاری منجمد به قیمت 7 هزار تومان در میدان بهمن عرضه میکند.

وی تصریح کرد: معلوم نیست شرکت پشتیبانی امور دام چه زمانی می خواهد برای تنظیم بازار مرغ در بازار ورود داشته باشد؟

بنابر این گزارش، بر اساس جدید ترین تصمیمات کار گروه تنظیم بازار حداکثر قیمت مرغ برای مصرف کننده 8 هزار و 175 تومان تعیین شده اما قیمت امروز آن به 10 هزار و 100 تومان رسیده است. بر اساس تصمیم این کار گروه همچنین حداکثر قیمت مرغ زنده درب مرغ داری نیز 5 هزار و 155 تومان تعیین شده است. 

شرکت پشتیبانی امور دام موظف است به منظور تنظیم بازار و حمایت توامان از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در مقاطعی که این قیمت 5 درصد افزایش و یا کاهش داشته باشد، با اولویت نسبت به توزیع و یا خرید مرغ قطعه بندی و بسته بندی اقدام کند.

منبع: تسنیم


کد مطلب: 630853

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/630853/قیمت-مرغ-۱۰-هزار-تومان-گذشت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com