سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

ژوئیه امسال، مرگبارترین ماه برای ژاپنی‌ها

سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب: 630788
بیش از ۳۰۰ نفر در ماه ژوئیه امسال، یکی از مرگبارترین ماه‌های ژاپن در سال‌های اخیر به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی در این کشور جان باختند.
ژوئیه امسال، مرگبارترین ماه برای ژاپنی‌ها
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، ابتدا حدود ۲۲۰ نفر در اوایل ماه به دلیل بارندگی های شدید، سیل و رانش زمین در غرب ژاپن جان باختند که ۹ نفر از آنها هنوز مفقود هستند. به دنبال آن گرمای شدید و ثبت دمای ۴۰ درجه سانتی گرادی منجر به کشته شدن دست‌کم ۱۱۶ نفر شد.

این میزان تلفات در اثر بلایای طبیعی برای کشوری که از حداکثر توانایی های تکنولوژیکی خود برای مقابله با بلایای طبیعی استفاده می‌کند بسیار زیاد است و به نوعی فاجعه محسوب می‌شود.

در اواخر هفته اول ماه ژوئیه، غرب ژاپن شاهد بارندگی های شدید تاریخی بود که به افزایش سطح آب ها و وقوع سیل منجر شد. بر اساس آمارهای منتشر شده، آمار مرگ و میر ناشی از این طوفان از سال ۱۹۸۲ تاکنون بی سابقه بوده است.
حدود نیمی از قربانیان در استان هیروشیما بوده اند. بیش از ۷۰ هزار گروه امدادی به منظور توزیع دارو و وسایل مورد نیاز و جست وجو برای یافتن مفقودان به مناطق آسیب دیده اعزام شدند. با این وجود تا روز یکشنبه بیش از ۱۰ هزار نفر در پناهگاه ها باقی مانده و قادر به بازگشت به خانه های خود نبودند.

فاجعه بعدی موج گرمای شدیدی بود که این کشور را فرا گرفت. طبق اعلام آژانس مدیریت بلایای طبیعی ژاپن در هفته دوم ماه ژوئیه گرمای شدید و دمای بالای ۴۱ درجه ای باعث بستری شدن حدود ۱۰ هزار نفر در بیمارستان‌ها شد که این تعداد در هفته سوم به ۲۲ هزار نفر رسید.

این گرمای شدید باعث جان باختن ۱۱۶ نفر شد و بیشتر این قربانیان را سالمندانی تشکیل می دادند که از سیستم های تهویه مطبوع برخوردار نبودند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این گرمای شدید ثبت شده در ژاپن بحث داغی را در مورد نحوه برگزاری بازی های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ در توکیو به راه انداخته است. البته مقامات ژاپنی وعده داده اند که اقدامات لازم را جهت مقابله با گرما از جمله آغاز ماراتن مسابقات در اوایل صبح انجام خواهند داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *