جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
رییس پلیس راهور پایتخت:

تاکسی‌های فرسوده جریمه نمی‌شوند

سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 630731
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: به دلیل ناتوانی شرکت‌های خودروساز برای ارایه تاکسی‌های نو، تاکسی‌های فرسوده پایتخت به دلیل نداشتن معاینه فنی جریمه نمی‌شوند.
تاکسی‌های فرسوده جریمه نمی‌شوند
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، سردار محمدرضا مهماندار در حاشیه نشست با نمایندگان حوزه حمل و نقل بار و مسافر گفت: در بخش مسافر متاسفانه شاهد دغدغه‌هایی هستیم که برخی از تاکسی‌ها در سن فرسودگی قرار گرفته است و از طرف دیگر کارخانه‌های سازنده خودرو هم پاسخگوی نیاز تاکسیرانی نیست و رانندگان تاکسی‌ها بلاتکلیف مانده است.

وی افزود: باید در این خصوص فکر اساسی شود، زیرا رانندگانی که معاینه فنی ندارند جریمه می‌شدند و به دلیل همین مشکلات تصمیم گرفتیم که تا حل شدن مشکل تاکسیرانان، تاکسی‌هایی که فرسوده است درخصوص نداشتن معاینه فنی جریمه نشود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: البته این شامل حال تاکسی‌هایی می‌شود که در لیست نوسازی باشد و شهرداری باید این فهرست را به راهور تهران بزرگ تحویل دهد تا برای اینگونه تاکسی‌ها جریمه نداشتن معاینه فنی لحاظ نشود.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: باتوجه به مشکلاتی که برای خودرو‌های حمل بتن در شب پیش آمده است با هماهنگی‌های انجام شده درصدد هستیم که تردد خودرو‌های حمل بتن در روز را تسهیل کنیم.

وی افزود: مشکلات نمایندگان این انجمن را شنیدیم که ممکن است لطماتی به لحاظ فعالیت‌های اقتصادی و همچنین به کیفیت بتن‌های ریخته شده وارد شود، بنابراین تصمیم گرفتیم زمینه فعالیت این صنف را در روز فراهم کنیم و خللی در کار آن‌ها ایجاد نشود.

وی گفت: بحث ساختمان و کیفیت بتنی که در آن به کار گرفته می‌شود، مهم است و پلیس در این حوزه وارد خواهد شد تا فعالیت‌های اقتصادی این صنف به مشکل برنخورد.سردار مهماندار افزود: کارگروهی از امروز تشکیل می‌شود که ارتباط دوسویه با نمایندگان حمل بار و مسافر داشته باشیم تا بتوانیم خدمات بهتری را به این بخش ارایه کنیم.
رییس پلیس راهور تهران گفت: با هرگونه حمل بار اضافه توسط کامیون داران، پلیس برخورد جدی خواهد کرد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متاسفانه مقررات حمل بار در حوزه درون شهری دارای نواقصی است و فقط در این بخش حمل کنندگان بار اضافه جریمه می‌شوند.وی افزود: در حوزه برون شهری اگر کامیونی بار اضافه داشته باشد علاوه بر پرداخت جریمه و جبران خسارت و آسیب به آسفالت؛ تخلیه بار اضافه صورت می‌گیرد.

سردار مهماندار گفت: مقررات وقوانین باید در خصوص بار اضافه در درون شهر نیز اصلاح شود و این موضوع را پلیس پیگیر است زیرا حمل بار اضافه در پایتخت به منافع ملی و شهر آسیب وارد می‌کند.البته باسکول‌هایی از سوی شهرداری تهران و پلیس راهور برای اندازه گیری وزن بار کامیون‌ها داده شده است که دو دستگاه بود و بعد از مدت زمانی کوتاهی خراب شد، اما امروز به شهرداری تکلیف کردیم تا دو سه هفته آینده باسکول‌های جدیدی با کیفیت بهتر و با تعداد بیشتر در اختیار پلیس راهور قرار دهد تا بتوانیم کنترل و نظارت را در این بخش افزایش دهیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *