جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
هاآرتص:

ایرانی‌ها ژست تبلیغاتی نتانیاهو را جدی نمی‌گیرند

سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 630726
روزنامه هاآرتص با اشاره به درخواست‌های مکرر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای تحریم ایران، تحلیل کرد که کلیپ‌های ویدئویی جدید او در حمایت ظاهری از مردم ایران بی‌اثر است.
ایرانی‌ها ژست تبلیغاتی نتانیاهو را جدی نمی‌گیرند
به گزارش جهان نيوز، روزنامه «هاآرتص» چاپ فلسطین اشغالی در یادداشتی به بررسی کلیپ‌های ویدئویی جدید «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره مردم ایران پرداخته و نوشت که چنین حربه‌هایی اثر چندانی بر ایرانی‌ها ندارد.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به تناقض ویدئوهای نتانیاهو با توئیت‌های تند «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه دولت و ملت ایران، آمده است که سنجش اینکه مردم ایران این ابراز نگرانی نتانیاهو را می‌پذیرند یا نه، دشوار است.

هاآرتص اما نوشت که تحلیلگران موضوع ایران در فلسطین اشغالی، کمپین نتانیاهو را اقدامی هماهنگ شده با دولت ترامپ جهت بیشینه کردن فشار بر دولت ایران برای آمدن پای میز مذاکره می‌دانند.

دکتر «راز زیمت» محقق اندیشکده مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (INSS) به این روزنامه گفت: «ارزیابی دولت آمریکا این است که فشارها روی رژیم ایران رو به افزایش است، وضعیت (کشور) بدتر شده و فرصت خوبی برای ایالات متحده و اسرائیل فراهم شده تا فشار بیشتری برای فاصله انداختن بین مردم و دولت ایران وارد کنند».

زیمت اما با بیان اینکه اقداماتی مانند کلیپ‌های نتناهیو تاثیر چندانی ندارد، تاکید کرد: «حتی سخت‌ترین منتقدان دولت ایران نیز بیانیه سران کشورهای خارجی برای براندازی حکومت خود را تایید نمی‌کنند».

وی یکی از دلایل اینکه مردم ایران، دلسوزی ظاهری نتانیاهو برای خودشان را جدی نمی‌گیرند، «هم‌صدایی او و ترامپ برای تحریم‌های اقتصادی علیه تهران» عنوان کرد: «بسیاری (از ایرانی‌ها) این واکنش را نشان خواهند داد که اگر او (نتانیاهو) واقع به فکر مردم ایران است، خواستار اعمال تحریم‌ها نمی‌شد».

نخست‌وزیر رژیمی که دستش به خون چند هزار کودک و نوجوان فلسطینی آلوده است، بامداد دوشنبه در شوی تبلیغاتی جدید خواستار کمک جامعه جهانی به نوجوانان و مردم ایران شد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *