سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

استقبال آمریکا از دیدار بارزانی و العبادی در بغداد

سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 630680
نماینده رئیس‌جمهوری آمریکا در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش از نشست نخست وزیر اقلیم کردستان با نخست وزیر دولت مرکزی عراق استقبال کرد.
استقبال آمریکا از دیدار بارزانی و العبادی در بغداد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، برت مک‌گورک، نماینده رئیس‌جمهوری آمریکا در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در پیامی توئیتری نوشت: از دیدار میان حیدر العبادی، نخست وزیر عراق و نیچروان بارزانی،‌ نخست وزیر اقلیم کردستان و مذاکرات آنها پیرامون تحکیم امنیت و همکاری اقتصادی براساس قانون اساسی عراق خرسندیم، زیرا این مساله در شکست داعش، بهبودی خدمات‌رسانی و پاسخگویی به نیازهای مردم اهمیت دارد.

العبادی روز یکشنبه با بارزانی در بغداد دیدار کرد. این نخستین سفر بارزانی به بغداد پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی بود.
دفتر رسانه‌ای العبادی در این باره در بیانیه‌ای اعلام کرد: در دیدار دو طرف اوضاع سیاسی و کلی کشور و برخی از پرونده‌های مشترک میان دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان در راستای اتحاد و منافع کشور را مورد بررسی قرار دادند.طبق این بیانیه دو طرف در این دیدار بر اهمیت برقراری ارتباط و تبادل گفت‌وگو به منظور همکاری ملی مشترک تاکید کردند.

همچنین دفتر العبادی بر اهمیت حفظ همکاری و دور نگه داشتن عراق از هرگونه خطر تاکید داشت.بارزانی هم پس از نشست خود با العبادی با بیان اینکه همه تلاش‌ها باید برای حل مشکلات میان اربیل و بغداد براساس قانون اساسی به کار گرفته شود، بر ضرورت تسریع در تشکیل دولت آتی عراق تاکید کرد و گفت: ما در انتظار اعلام نتایج انتخابات از سوی دادگاه فدرال هستیم.

بارزانی گفت: در این دیدار برخی مسائل از جمله مسائل مربوط به روابط میان اقلیم کردستان و بغداد و گشایش جاده اربیل – کرکوک و دهوک – موصل مورد بررسی قرار گرفت.وی در نشست مطبوعاتی هم اعلام کرد: هیچ کس علیه شخص دیگری حق وتو ندارد و ما در این نشست دیدگاه‌های یکسان داشتیم و آنچه که برای ما اهمیت دارد تشکیل فراکسیونی است که حامی همه منافع ملت عراق باشد.

بارزانی افزود: آنچه که مهم است این است که این فراکسیون به ارائه خدمات به ملت عراق، بهبودی اوضاع اقتصادی و ایجاد فرصت اشتغال برای جوانان بپردازد.لیست ائتلاف "النصر" به ریاست العبادی ۴۲ کرسی و فراکسیون‌های کرد حدود ۵۰ کرسی پارلمانی را از مجموع ۳۲۹ کرسی به دست آوردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *