پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۳۵

تاجزاده: گزینه ما برای ۹۲ میرحسین بود!/ خروجی تیم مشترک روحانی و میرحسین چیزی غیر از دلار ۱۱ هزار تومانی و سکه ۴ میلیونی نیست

دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب: 630457
تاج زاده با عبور از دولت بیان داشت که دولت ایده آل وی ریاست جمهوری یکی از سران فتنه است.
تاجزاده: گزینه ما برای ۹۲ میرحسین بود!/ خروجی تیم مشترک روحانی و میرحسین چیزی غیر از دلار ۱۱ هزار تومانی و سکه ۴ میلیونی نیست
گروه سیاسی جهان نيوز: در بحبوحه مشکلات اقتصادی کشور، اصلاح طلبان که به سبب حمایت تمام قد از دولت به شدت زیرسئوال رفته‌اند، برای عدم پرداخت هزینه دفاع از دولت بیان می کنند که برخی از قوانین خصوصا در حوزه انتخابات که به ادعای آنان اجازه انتخابات آزاد را نمی دهد، مسبب این اوضاع و احوال است.

مصطفی تاج زاده، فعال اصلاح طلب که همواره عناد خود را با «نظارت استصوابی» شورای نگهبان عیان کرده و به هر بهانه‌ای سعی می کند این اصل قانون اساسی را تخریب کند، بازهم از روی همان نسخه قبلی سعی کرده است تا به توجیه شکست اصلاح‌طلبان در حمایت از دولت روحانی بپردازد.

وی که با روزنامه اصلاح طلب اعتماد سخن گفته است درباره حمایت اصلاح طلبان از دولت بیان می کند: «درباره رابطه ما با دولت آقاي روحاني به چند نكته بايد توجه داشت. اولا از رايي كه داديم حمايت مي‌كنيم. نظارت استصوابي هيچ انتخاب بهتري در مقابل ما قرار نداده بود. من همان زمان هم گفتم كه در شرايط فعلي بهترين نامزد ما آقاي مهندس موسوي است كه مي‌تواند با اين مشكلات دست و پنجه نرم كند اما برخي دوستان مانند آقاي مهاجراني اعتراض و انتقاد كردند كه چرا من چنين مي‌گويم. به هر حال قصد من ثبت اين موضوع بود كه در عين دفاع تمام عيار از آقاي روحاني بگويم اين حمايت را به دليل وضعيت و شرايط صورت مي‌دهيم نه اينكه ايشان نامزد ايده‌آل ما باشد.»

این فعال اصلاح طلب می افزاید: «مهم‌تر از همه آنكه هيچ راهي براي نجات كشور و سربلندي ملت ما وجود ندارد جز آنكه به سمت انتخابات آزاد برويم تا شايستگان انتخاب شوند و دو معضل بزرگ جامعه ما يعني بي‌كفايتي مديريتي و فساد سيستمي توسط آنان برطرف يا مهار شود.»

تاج زاده ابتدا با این استدلال که روحانی گزینه ایده آل اصلاحات نیست به نوعی سعی کرده از دولت عبور کند. سئوال اینجاست که اگر روحانی رئیس جمهور ایده آل این جریان نبود، حمایت تمام قد اصلاحات و رئیس دولت آن که با همراهی پر آب و تاب روزنامه های این جریان همواره توامان بود، پس چیست؟ به نظر می رسد اصلاح‌طلبان که امروز با مشکلات مختلف اقتصادی روبرو شده اند سعی می کنند با اینگونه بهانه‌ها بر عملکرد 5 ساله گذشته خود در قبال دولت سرپوش بگذارند.

عبور از روحانی و رسیدن به یکی از سران فتنه
از سوی دیگر موضوع ایده آل بودن یکی از سران فتنه برای تاج زاده به عنوان کاندیدای منتخب این جریان بسیار قابل تامل است. بسیاری مطرح می کنند که اگر وی رفتاری مطابق با قانون در سال 88 می داشت می‌توانست در انتخابات های بعدی شرکت کند. از سوی دیگر فرضا اگر موسوی هم به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شد، قطعا از نیروهایی که روحانی برای دولت خود برگزیده است، استفاده می کرد. درواقع افرادی چون، اسحاق جهانگیری، بیژن نامدار زنگنه، محمد باقر نوبخت، محمد شریعتمدای، عباس آخوندی و ... از جمله شخصیت‌های سیاسی هستند که در دوره اصلاحات و پیش از آن نیز فعالیت کرده اند و چندین و چند سال است که در پست های مختلف مدیریتی در سه دوره مختلف، اصلاحات، سازندگی و تدبیر و امید فعالیت کرده‌اند. با این اوصاف دور از انتظار نیست که بر فرض محال اگر موسوی سکان هدایت کشور را در دست می گرفت مانند این دولت از حضور آنان استفاده می کرد.

در همین رابطه، هدایت‌الله خادمی، نماینده مردم ایذه و باغ ملک در مجلس شورای اسلامی با بیان این که این مردم با این دولت و مجالسی که ساخته‌اید هرگز توسعه و پیشرفت را نخواهید دید، بیان کرد: «در چهل سال گذشته حدود ۲۰۰ خانواده سرنوشت این کشور را به گروگان گرفتند و از این وزارتخانه به آن وزارتخانه می‌روند.»

حسین راغفر، کارشناس اقتصادی هم بیان می‌کند: «در چهل سال گذشته 400 الی 500 چهره اصلی در نظام معرفی شدند که آنها تصمیم‌گیر هستند و مردم هم به خوبی آنها را می‌شناسند و قطعا همین افراد مسئول پاسخگویی در برابر تخلف‌های اقتصادی هستند اما ندیده‌ایم که یک نفر از این افراد به دلیل بی‌کفایتی عزل شوند. در خیلی از موارد فسادی صورت گرفته مسئولی را برکنار کرده‌اند اما پس از مدتی مسئولیت مهم‌تری را به وی واگذار کردند.»

با این حال به نظر نمی رسد شاکله دولت‌هایی که تاج زاده از آن حرف می زند غیر از این افراد تشکیل شود و کارشناسان به خوبی  اشاره می کنند که درواقع همین افراد و تفکر غالب بر انان است که بحران اقتصادی امروز را به وجود آورده است. بنابراین فرار تاج زاده با بهانه تراشی‌های اینچنینی ره به جایی نمی برد.

عبور تاج زاده از روحانی با ایده‌آل نامیدن یکی از سران فتنه
از سوی دیگر اصلاح طلبان نشان داده‌اند یا به صورت تفسیر به رای و مطلوب خود با قانون برخورد می کنند یا اینکه از تمکین به قانون سر باز می زنند. سال 88 هر دو این موارد اتفاق افتاد و  باعث شد که اصلاح طلبان به حاشیه بروند. حالا که دولت مطلوب اصلاح طلبان سر کار آمده است و با نیروهای این جریان نتوانسته کاری از پیش ببرد و بحران اقتصادی کشور را فرا گرفته، فعالان این جریان سعی می کنند با این سخنان از دولت به طور نرم عبور کنند.

جالب اینجاست که اصلاح طلبان خود در ابتدا موضوع استعفا و انتخابات زودهنگام را مطرح کردند. افرادی چون «سید حسین موسویان» از جمله دیپلمات های نزدیک به اصلاحات این موضوع را مطرح کرد اما حالا دیده می شود که جریان اصلاح طلب هر از گاهی به بهانه های مختلف مانند ایده آل نبودن دولت سعی می کند پروژه عبور از دولت روحانی و استعفای آن را کلید بزند.

حرکت مشکوکی که این روزها در جریان اصلاحات دیده می شود، ایجاد خط کشی با براندازان است. موضوعی که پیشتر از سوی اصلاح طلبان هیچ گاه اتفاق نمی افتاد و با وجود اینکه در زمان فتنه اصولگرایان از فعالان این جریان درخواست این مرزبندی را داشتند، اصلاح طلبان به این مسئله توجهی نمی کردند.

در این میان افرادی چون، مصطفی تاج زاده، سعید حجاریان، محمدرضا تاجیک، محمدرضا عارف، عباس عبدی، محسن رهامی و ... سعی کردند این مرز بندی ها را مطرح کنند. از سوی دیگر تلاش هایی برای از حاشیه به متن آوردن رئیس دولت اصلاحات به بهانه آشتی ملی مطرح شده است. به نظر می رسد که اصلاحات در صدد ایجاد فضایی برای بازآفرینی نیروهای خود در صحنه سیاسی کشور است. اما مشخص نیست این بازآفرینی با چه التهاباتی همراه خواهد بود.

تاجزاده در ابتدای این سخنان از رادیکالیزه شده اصلاحات به مانند دوران قبل از حمایت از دولت روحانی سخن گفته است و مباحثی مانند انتخاب آزاد، بي‌طرف شدن دستگاه‌هاي انتصابي، واگذاري ديپلماسي به وزارت امور خارجه، رفع حصر را مطرح کرده که به نظر می رسد که در پس اینکه حجاریان براندازان را رقیب اصلی این جناح سیاسی عنوان کرده و بازآفرینی نیروهای اصلاح طلب در صحنه سیاسی کشور و زنده کردن مطالبات رادیکال اصلاحات حرکت مرموزی نهفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
گزینه ی مطلوب فاسد ، افسد است.
همه هیاهوها برای انتخابات 98 مجلس است و بس
Italy
نا امید از هر گونه تدبیر و امید...
سعید110
Iran, Islamic Republic of
فقط خجالت بکشید! همین!
کاظم
Iran, Islamic Republic of
خواهش میکنم در باره مسئله فقهی دیاثت (دیوث)مطلب بنویسید.
Iran, Islamic Republic of
نظارت استصوابی اصل قانون اساسی نیست!؟
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب یعنی قانون !!!!!!!!!!!!!!!!.
Indonesia
دوست عزی طبق قانون اساسی تنها مرجع تفسیر قانون اساسی شورای نگهبان است نه اصلاح طلبان این که دیگر در قانون اساسی است
سید نورالدین ال علی
Singapore
مدیریت محترم جهان نیوز،
با سلام و احترام ،
در خصوص بیانات آقای تاجزاده مبنی بر "عبور از روحانی و رسیدن به یکی از سران فتنه"عرض می نمایم.
از اینکه این اقرار را علنی اظهار داشته اند و منافق گونه رفتار نکرده اند در این مورد ،قابل ستایش هستند.و اما چند سئوال از ایشان:
جناب تاجزاده شخص ایده آل شما یکی از سران فتنه است.
حالا به تک تک عملکرد آنها از دیدگاه اقتصادی می پردازیم ،چرا که بنده آدم سیاسی نیستم ،ولی مسائل اقتصادی ،فرهنگی و اجتماعی جامعه را دنبال می نمایم.
با عرض پوزش (تمامی اسمها را بدون القاب نام می برم.)
در خصوص میرحسین مدیریت ایشان :
ایشان طبق حکم حضرت امام مسئولیت بنیاد مستضعفان را عهده دار بودند، در دوران ایشان شخصی بنام آقای کریمی نوری ریاست بنیاد را عهده دار بودند.
در سال حدودا 1362 در نماز خانه ایشان بعنوان خداحافظی حاضر شدند ،و گفتند در حال ماموریت بودم بیکی از شهر ها ،در ماشین یه اخبار ساعت 14 گوش میدادیم ،که اعلام نمودند ،سرپرست بنیاد مستضعفان تغییر یافتند.(همان کار را که احمدی نژاد با متکی وزیر خارجه کردند،با یک تفاوت،ایشان مسئول بزرگترین کارتل ایران ،و متکی نماینده دیپلماسی خارجی)
2- وزارت نفت ،هواپیمائی هما ،راه آهن و ذوب آهن متعلق به دولت بودند.
3- دو پنجم ثروت ایران در اختیار این نهاد و سپس بنیاد شهید قرار داشت.
4- مابقی ثروت ایران در اختیار دو سازمان صنایع ملی و صنایع سنگین در اختیار دولت بود.(که بانکی و بهزاد نبوی مسئولیت را بعده داشتند)
5-در بنیاد بجای کریمی نوری سرپرست بنیا استان اصفهان را مسئول بنیاد نمودند.(طباطبائی)ایشان با خود اتوبوسی نیرو از اصفهان با خود آوردند،اکثریت متاهل ،بدون مسکن،بدون آشنائی به تهران ، بعضی با بچه مدرسه رو ، بعضی ها خانم ها شاغل و ده ها مشکل دیگر مدیریتی دیگر.
6- بعد از دو سال دوباره یک دفعه مظاهری جایگزین طباطبائی گردید.
(حالا دوباره همین مشکلات که دیگر این افراد حاضر به برگشت به اصفهان نبودند ، چون مدارس بچه ها ،کار جدی بانوان ،در بهترین منازل تهران جا گرفته بودند و....
7- مظاهری از سازمان برنامه و بودجه با موتور به بزرگترین کارتل خاورمیانه آمدند.
اکثر مدیرانی که نه تجربه آنچنانی داشتند ، و نه برنامه ریز که امروز سیستم پولی -بانکی ما نشئت گرفته از همان زمان است که یکی از دستاوردهای مظاهری سیف است.
8- کروبی ریاست بنیاد شهید.
بعد از بنیاد ایشان مدیریت آنجا را عهده دار شدند، در شهرک شهدا خیابان ولیعصر ،خیابان دولتشاد آنروز(معروف به باغ وحش)
بروید و ببینید که چه ها که نشد.
9- خاتمی را هم که خود بهتر میدانید ،بدلیل اینکه مردمبا سیاست های رفسنجانی مخالف بودند ،به خاتمی رای دادند،کما اینکه بعد از خاتمی به احمدی نژاد ، که نه خاتمی و نه احمدی نژاد آنچنان معروف بودند.
علی النهایه :کل صنایع در در دوران میرحسین (صنایع ملی ،صنایع سنگین ،بنیاد مستضعفان ،بنیاد شهید ) له گردید.
حالا شما از این مدیرانی که اقتصاد ،فرهنگ و اجتماع را در دوران این افراد به اضافه دوره دولت سازندگی، اصلاحات ،مهر پرور و امید و تدبیر به همین وضعیت امروز رسانید ، واقعا که جمهوری اسلامی مظلوم واقع شده است.
بعد از چهل سال باز هم سیاسی کاری؟
بینی و بین ا الله بین خود و خدای خود خلوت نمائید ،این مشکلات و معضلات و بحران های اقتصادی ،فرهنگی و اجتماعی آیا بغیر از مدیریت را از همین چهار دولت دراختیار داشته اند؟
همه تفکرات اینها در یک خط بوده است ؟
بدون رودربایستی با چه دلیلی میتوانید ادعا نمائید که خط شما با خط امام یکی است؟
اگر نیست که مثل صداقتی که در گفتار اولتان در خصوص سران فتنه داشتید لین را هم با دلائل متقن اعلام نمائید.
برای رضای خدا بروید و ببینید که چه بلاهائی سر بیت المال آوردند ،که بعضا مغول نیاورد.
چرا که مغول مغول بود.
ادعای مسلمان بئدن را نمیکرد.
با سپاس و تشکر
Iran, Islamic Republic of
مشکل اینها ندانستن نیست.درد قبیله رو دارند.
Iran, Islamic Republic of
در چهل سال گذشته حدود ۲۰۰ خانواده سرنوشت این کشور را به گروگان گرفتند و از این وزارتخانه به آن وزارتخانه می‌روند
Iran, Islamic Republic of
دقیقا همان حرفی که دکتر قالیباف عنوان داشتند 4 درصدی ها
United States
قالیباف و دوستان ایشان خودشان جزی ازهمین چهار درصد هستند
Romania
خود قالیباف جز چهار درصدی ها بود
United Kingdom
این که آقای قالیباف از همین ۲۰۰ خانواده هستند شما رو به فکر فرو نبرده ؟ یه کم فکر کن هموطن .
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا با فکر و تحقیق و سوابق ایشان این مطلب رو نوشتم نه با حب و بغض بی مورد
Iran, Islamic Republic of
نه پير قاليباف تو شوراي شهر نه باجناقش تووزارت راه نه برادرش رييس صداوسيما گرفتي يا بيشتر باز كنم.......مشكل قاليباف اين است كه به خاندان ها وصل نيست ...
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
...
همه می دانند که جریان اصلاحات بود که تمام قد به حمایت از روحانی پرداخت و الان باید پاسخگوی نا کارآمدی خود باشد، ...
Iran, Islamic Republic of
اینها فقط برای تقسیم غنیمت سر سفره مینشینند .برای پاسخگوئی عملکرد غیب میشوند.
Iran, Islamic Republic of
یعنی اینها جز نگاه به عقب وچسبیدن به کهنسالان ،هیچ ابتکار دیگه ای ندارند؟؟؟؟؟؟! سی سال نتونستن یه جوون تربیت کنند ؟!
Iran, Islamic Republic of
اصلاح (افساد)طلبان در زباله دان تاریخ.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه جماعتی سیاسی مسلک کشور را با خانه سالمندان اشتباه گرفتند ..
Iran, Islamic Republic of
خوش به حالش چقدر خودشو باور داره برای ریاست جمهوری گزینه تعیین میکنه حالا ۹۲ نشد۹۶ میگفتی موسوی بیاد حالا به ناحق باعث پرپر شدن یه عده بی گناه شد جلوی رهبری وایساد باعث شد به امام خمینی و حتی امام حسین علیه السلام توهین بشه خب لابد قابل اغماضه مهم اینه که تو قبولش داری حالا گزینه توی ذهنت باشه واسه ۱۴۰۰ مطرحش کن البته اگه به درک واصل نشده‌بود
شاهرخ
Iran, Islamic Republic of
الان موسوی وکروبی چندساله هستند من ۳۰پیش که کلاس سوم دبستان بودم نخست وزیربود رفع حصربشوند یانشوند فرقی به حال کشور ندارد پس رفع حصرشوند ودوران بازنشستگی را بروند درحرم یاجایی زندگی کنند من ۴۰سالم احساس می کنم دیگه کم کم باید استراحت کنم پیکان ۴۸سالهاست ازرده خارج شده تازه اهن وقطعاتش هم عوض میشه !!!!!کمی فکربد نیست
ایرانی
Canada
...
Iran, Islamic Republic of
لطفا آدرس های غلط وتحلیل های آبکی ندهید نرخ ارز ودلار نه ربطی به این دولت دارد ودر دولت قبلی هم مشابه این امر اتفاق افتاد مشکل در سیاستهای کلان داخلی وخارجی کشور است که تا درست نشود اوضاع از این هم بدتر خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
پس ننجون من بود که برای پیروزی روحانی خودش رو به هر دری میزد و کارناوال رقاصی راه می انداخت و به عارف هم حزبی فشار می آورد که به نفع روحانی کنار بکشه؟
طرفداران بی نوای اصلاحات تحویل بگیرید این از سردمداران بی مسئولیت و جرزن خودتون
Iran, Islamic Republic of
اين روز ها با فرار قاچاقي شهرام جزايري به خارج و دستگيري وي خاطره اين مفسد اقتصادي و نفوذ وي در سيستم اقتصادي كشور توسط مجلسي كه بدون نظارت استصوابي انتخاب شده بودند و ادعاي اصلاح طلبي داشتند در اذهان دوباره زنده شد .
همه به ياد دارند شهرام جزايري مشاور اقتصادي مجلس اصلاحات بود . چگونه همه آنها را خريده و وامدار خود كرده بود همه به ياد دارند 25 سال پيش مبلغ 300000000تومان توسط شهرام جزايري به كروبي ايده ال شما براي چه هديه داده شد .
حتما اين آقايان پاك دست بودند و مي توانستند كشور را اداره كنند .
United States
مجلس الان که با نظارت استصوابی تشکیل شده آیا مورد تایید برادران هست؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مردم از اصلاح طلبان و اصولگرایان عبور کرده اند. منتظر یک منجی هستند...
Iran, Islamic Republic of
از 40 سال انقلاب، سی سالش دولتها و کشور دست شما اصلاح طلبان بوده و هست. چه دسته گلی بر سر این کشور و نظام زدید؟ چرا پاسخگو نیستید؟ چرا س.م.خ پاسخگوی تکرار روحانی نیست؟ شما که دو سه سال پیش مدام می گفتید باید حمایت کنندگان از احمدی نژاد پاسخگو باشند، خب چرا شما الان پاسخگوی وضع کشور نیستید؟ ...
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
ایشان یکی از خائنین به مسئولیت خود هستند هنوز یادمان نرفته تقلب در انتخابات مجلس در سال 78 را و همجنین همدستی با شورشیان در دانشگاه تهران در سال 78 را ایشان بهمراه همقطاران خود (سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ) چهره ای از نفاق جدید هستند و از پایه گذاران جنبش به اصطلاح اصلاح طلبی هستند و این نشان میدهد که خاستگاه وایدئولوزی اصلاح طلبی ار کجا اب می خورد اینان در نفاق غرق هستند اینان در صدد خاموش نور اسلام ناب محمدی هستند اما و خفت وخواری در دنیا واخرت در انتظار انان است
Iran, Islamic Republic of
اینها موسوی فتنه گر رو برای خرحمالی می خواستند. وگرنه خودشون هم میدونند که این آدم، آدم مملکت داری نیست. بدبخت به کشوری که امثال تاجزاده، در اون نفس می کشند.
United States
...