جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

فوت ۵ نفر بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو

دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 630433
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت:‌ طی چند ماه اخیر و با گرم شدن هوا 5 نفر از هموطنان‌مان در اثر ابتلا به تب کریمه کنگو جان خود را از دست دادند.
فوت ۵ نفر بر اثر ابتلا به تب کریمه کنگو
علیرضا رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور با توجه به گرم شدن هوا در مورد آخرین وضعیت تلفات انسانی ناشی از بیماری تب کریمه کنگو  خاطرنشان کرد: با گرم شدن هوا طی 2، 3 ماه اخیر در سال 97، 5 نفر از هموطنان‌مان بر اثر این بیماری فوت کرده و 45 نفر که مبتلا شده بودند تحت درمان قرار گرفته و بهبود یافته‌اند.

وی استان‌هایی که درگیر این بیماری شدند را مازندران، سیستان و بلوچستان، همدان، کرمانشاه و گیلان اعلام کرد و افزود: تأکید مؤکد داریم که هموطنان به هیچ عنوان ذبح غیربهداشتی دام را انجام ندهند چرا که دام مبتلا به این بیماری اصلا نشانه‌ای ندارد و پس از ابتلای فرد علائم بیماری مشخص می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور به افرادی که در تماس مستقیم با دام هستند توصیه کرد تا ترجیحاً از تماس مستقیم با کنه یا دام خودداری کنند و افزود: ترجیح ما این است که هر دامی که قرار است ذبح شود تحت معاینه دامپزشک قرار گیرد تا در صورت مشکوک بودن بیماری از جمله تب کریمه کنگو از تماس با آن یا ذبح آن خودداری شود.

به گزارش خبرنگار فارس، تب کریمه کنگو بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام سبک است که عامل انتقال‌دهنده آن کنه می‌باشد و هر ساله با گرم شدن هوا این بیماری شدت می‌گیرد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *