جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

آمریکا: رهبر کره شمالی به عهد خود وفا کرد

يکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۸
کد مطلب: 630280
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای ادعا کرد: کره‌شمالی برای ارسال بقایای اجساد نظامیان آمریکائی پولی درخواست نکرده است.
آمریکا: رهبر کره شمالی به عهد خود وفا کرد
به گزارش جهان نيوز، هیثر ناوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌اِن‌اِن ادعا کرد: واشنگتن در ازای بازگشت بقایای اجساد نظامیان خود از کره شمالی پولی را پرداخت نکرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص گفت: کره شمالی هم در این خصوص درخواست اخذ وجهی نکرده است. البته آمریکا به وزارت دفاع خود مجوزی را برای بازپرداخت هزینه‌های این موضوع داده است.

این در حالیست که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا جمعه گذشته از اینکه «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به عهد خود وفا کرد و اجساد بیش از ۵۰ نظامی آمریکایی کشته شده در جنگ کره را به واشنگتن تحویل داد، تمجید و قدردانی کرد.

ترامپ همچنین اعلام کرد که «مایک پنس» معاون وی پس از بازگشت اجساد این نظامیان به خاک آمریکا، با خانواده این نظامیان کشته شده در جنگ دو کره (۵۳-۱۹۵۰) دیدار خواهد کرد.
گفتنی است که ترامپ و کیم در نشست سنگاپور که ماه ژوئن برگزار شد، در مورد این موضوع با یکدیگر به توافق رسیدند.

لازم به ذکر است که بیش از ۳۵ هزار نظامی آمریکایی در جنگ دو کره کشته شدند و ۷۷۰۰ نفر از نظامیان آمریکایی همچنان در فهرست افراد مفقودالاثر قرار دارند.

گفتنی است که هواپیمای نظامی «سی ۱۷» برای انتقال این اجساد روز پنج شنبه در کره جنوبی فرود آمد.

کاخ سفید اعلام کرد که مراسم رسمی بازگشت این اجساد به وطن روز یکم آگوست برگزار خواهد شد.

منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


م
Iran, Islamic Republic of
عکس موجه
Iran, Islamic Republic of
آنموقع درکشورما همه را خواروذلیل کرده اند زندگی رزمندگان دوره جنک ، جانبازان وآزادگان وهمسران شهدا که مستقیما اسیب دیده اند بفراموشی سپرده شده اند. حال امریکای جهانخوار بعد از دهه ها سال چطور پیگیری میکند از کشته شدگانش