چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۴
۱۰۹

درباره دیدار خاتمی با رهبرانقلاب

يکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۹
کد مطلب: 630276
نزدیکی خاتمی به حاکمیت، "آخرین تصمیم" و "واپسین مسیر" است. چاره ای ندارند جز نزدیکی به نظام و کسب مشروعیت تزریقی. در غیر اینصورت با حذف پایگاه اجتماعی شان که تنها سرمایه قدرت ساز این جریان بوده و بروز ناکارآمدی های پیاپی سیاسی که موجب بی آبرویی اجتماعی شده است
درباره دیدار خاتمی با رهبرانقلاب
جهان نيوز ـ محسن مهدیان: طی چند روز گذشته چندخبر از جبهه اصلاحات با منابع مشابه، در میان رسانه ها دست به دست شده و توجه افکار عمومی را جلب کرده است. خبر اول رفع حصر بود که البته تکذیب شد و دومی مصاحبه آقای الیاس حضرتی دبیرکل اعتماد ملی است که مدعی تلاش آقای جهانگیری برای ملاقات خاتمی با رهبرانقلاب شده است.

اصل این خبر جدید نیست. پیشتر نیز اخباری مبنی بر تلاش آقای خاتمی برای دیدار با رهبرانقلاب منتشر شده بود. برخی نیز علاقه داشتند واسط این دیدار باشند. اما کنار هم قرار گرفتن این دو خبر از منابع مشابه و همزمان، بدون دستور و برنامه نیست.

سوال این است که جریان اصلاحات با طرح اخباری شبیه رفع حصر یا دیدار خاتمی با رهبری انقلاب چه هدفی را دنبال کند؟

مساله اینجاست که شرایط امروز جریان اصلاحات نسبت به گذشته ای کوتاه و حتا یک سال پیش بسیار تغییر کرده است و اصلاحات بیش از هر چیز نیاز به "مشروعیت تزریقی" دارد.
چرا؟ به 3 دلیل کلیدی.

یکم. بحران پایگاه اجتماعی
پایگاه اجتماعی جریان اصلاحات دچار "چندپارگی و تشویش ساختاری" شده است. همه "داشته و سرمایه اصلاحات" به این "پایگاه اجتماعی ناهمگون سیاسی" بود. نگارنده یک جلسه با خاتمی دیدار داشت. در این جلسه از آقای خاتمی سوال کردم "شما که با رفتار موسوی و کروبی مخالف بودید چرا اعلام نکردید؟ و پاسخ خاتمی را هیچ وقت فراموش نمی کنم: "پایگاه اجتماعی اصلاحات از رقاصه ها و بهائی ها تا آدم های متدین موسع است. نباید این پایگاه اجتماعی را از بین برد." او معتقد بود نظام باید قدردان من باشد که می توانم این پایگاه را نمایندگی کنم.

اما امروز ماجرا تغییر کرده است. مهمترین خاصیت شبکه های اجتماعی "خالص سازی" است. پرده ها افتاده است و بدنه اصلاحات و پایگاه اجتماعی این جریان در حال تفکیک و پاک سازی است. این روزها، کار نکرده خاتمی و یارانش را ضدانقلاب تمام کرده است و حساب خود را از اصلاح طلبان هم جدا کردند. شعار " اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا" نشانه است.

توئیتر و تلگرام و غیره فرصتی شد برای پاک سازی بدنه اصلاحات. امروز اصلاح طلبان مجبورند مواضع شان را صریح کنند. یا این سوی انقلاب یا آن سو. همین صراحت که در مواردی شبیه حوادث دی ماه شاهد آن بودیم باعث شده است پایگاه اجتماعی آن چندپاره شود و  آن قدرت سابق را از دست بدهند.

دوم بحران مشروعیت.
پروژه "تکرار می کنم" به سرانجام خوشی نرسید؛ وضعیت امروز دولت عیان است و توضیح به نیاز ندارد. در تمام عرصه ها متوقف شده است. مهمترین دستاوردش که برجام بود نیز در بدترین شکل ممکن زمین خورده است.

آنسو تر مجلس؛ در تراز و ارزیابی هر مدیر باتجربه و کارشناس منصفی، ضعیف ترین کارنامه در طول تاریخ انقلاب را دریافت می کند. شورای شهر و شهردار تهران نیز به عنوان نماد دموکراسی پایتخت، گرفتار شکست پیاپی در تصمیم گیری و اثربخشی شدند و هر روز در نارضایتی مردم تهران بیشتر لطمه می بینند.

انسان های متدین و منصف و اخلاق مداری در درون جریان اصلاحات هستند که حتمن در چنین شرایطی وجدان شان را نمی توانند راضی کنند که چطور با "تکرار می کنم" های ناموجه، کشور و مردم را در آستانه "چالش سخت سیاسی" و "رخوت و رکود بی امان اقتصادی" قرار دادند. با این حال اصلاحات در معرض یک "بحران مشروعیت تاریخی" است.

سوم بحران ژنرال ها
سومین بحران جبهه اصلاحات مربوط به ژنرال های این جریان است. ژنرال های این جریان چند دسته شدند. گروهی ضدانقلاب و فراری. گروهی نیز افسردگی پیدا کردند و همزمان با کهولت سن از دور سیاست ورزی خارج شدند. دسته ای از چهره های سفید و جوان هم به دلیل اینکه تنها شاخص گزینش آنها عبور از فیلتر شورای نگهبان بود، دارای کمترین کارآمدی و اثربخشی بودند و از این جهت هیچ وقت محل مشورت و نقش آفرینی قرار نگرفتند. و اما دسته آخر که مدیران با سابقه این جریانند بیشترین سهم را در شکست این روزهای اصلاحات پیدا کردند. این دسته، مدیرانی هستند که در دولت فعلی با رانت سیاسی و اقتصادی قدرت پیدا کردند و مسیر "کارگزارنیزه شدن اصلاحات" را فراهم ساختند. ژنرال های امروز اصلاحات، صاحبان قدرتی هستند که برای حفظ منصب و مکنت، حامی سخت وضع موجودند و دارای بیشترین مقاومت نسبت به تغییر شرایط هستند. این بخش از ژنرال های اصلاحات همان ها هستند که در نامه صد جوانان اصلاحات به خاتمی، مهمترین عامل شکست اصلاحات معرفی شدند.

با این مقدمه نزدیکی خاتمی به حاکمیت، "آخرین تصمیم" و "واپسین مسیر" است. چاره ای ندارند جز نزدیکی به نظام و کسب مشروعیت تزریقی. در غیر اینصورت با حذف پایگاه اجتماعی شان که تنها سرمایه قدرت ساز این جریان بوده  و بروز ناکارآمدی های پیاپی سیاسی که موجب بی آبرویی اجتماعی شده است و کارگزارنیزه شدن ژنرال ها که به ضعف در تصمیم گیری و نوخواهی منتهی شده است، بزودی شاهد ازهم پاچیدگی سیاسی اصلاحات خواهیم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عراقی
Iran, Islamic Republic of
بالاخره دم خروس زد بیرون..سوپاپ نظام داره عمل میکنه
علی
احسنت درست تحلیل کردی سوپاپ اطمینان نظام!!!!!!!!!!!!! برای کشاندن مردم به پای صندوق رای واگرنه مردم از هیچ کدام ازاینها خیری ندیدند
Germany
محبوبیت و مشروعیت خاتمی در انتخاباتهای چند سال اخیر به روشنی مشخص است!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اگر قرار به جلسه و مذاکره باشد، چرا با عاملی مثل خاتمی؟ ....
سرور
Iran, Islamic Republic of
اگزوز نظام هم نیست.
در دولت مورد اقبال خاتمی دلار به 11500 تومان رسیده تکرار می کنم 11500 تومان.
همه اینها هم از بی لیاقتی وزرای اقتصادی چپی و کارگزارانی دولت فخیمه است.
Germany
اگزوز که شما بودی برادر
Iran, Islamic Republic of
اگزوز باهاس آلمانی باشه که شما هستی
بوش سرجاشه، فقط صدا نمی ده
Germany
بازم که قیاس به نفس کردی برادر
Iran, Islamic Republic of
اگزوز آلمانی= جادار و بی صدا
United States
از کجا میدونی برادر؟
United States
احسنت به برادر اگزوزی
سرور
Iran, Islamic Republic of
اون هم نیست تکرار می کنم اون هم نیست.
Iran, Islamic Republic of
غلط تشخیص دادی، اگزوز نبوده.
Iran, Islamic Republic of
مواضع و سیاست های درنده خویانه ترامپ که استقلال،تمامیت سرزمینی ،امنیت و اقتصاد مردم ایران را هدف گرفته، باید همبستگی ملی را در میان دوستداران ایران-فارغ از هر عقیده و مشی سیاسی- در داخل و حتا خارج از کشور افزایش دهد...!
دگماتیسم کینه توزانه از سوی هر فرد یا جریانی که باشد، همبستگی ملی را مثل خوره می خورد و ۲۸ امرداد ۳۲ ها را رقم می زند...
Iran, Islamic Republic of
تحلیل اتحاد درست است ولی نبایست غده سرطانی نفاق و تفرقه در بدنه این کشور باقی بمونه چون هر زمان که شرایط فراهم بشه شروع میکنه به منتشر شدن در کل بدنه کشور و تفرقه بیشتر.
...
Iran, Islamic Republic of
خاتمی محبوب! طراح گفتمان براندازی با اسم مستعار اصلاحات!!! با همه جناح اصولسوار همه و دو روی یک سکه اند. اقتدای این مزور قبیله گرا به دشمن ظاهرا خونیش در سال 76، یعنی موید این است که وطن فروشان همه سر در یک آخور دارند.!!!
Iran, Islamic Republic of
چه ادب و نزاکتی،چه اخلاقی،چه نمایش انقلابی گری یی!!!
شما از عزیزان انقلابی نمای فرقه ی احمدی نژاد -مشایی هستین؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
دیدار خاتمی با رهبری فرصتی برای همدلی و اتحاد است.
دیرفهم
Iran, Islamic Republic of
خ ا ت می باید با رئیس دفتر رهبری دیدار کنه نه با رهبری!
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
لیاقت دیدار با جورج سوروس را دارد و بس!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
وقتی رهبری حاضر به این دیدار نیست دیگه باید تا آخر قصه را خواند، نباید خود را به نفهمی بزنیم .
Iran, Islamic Republic of
همانند دیدار ظریف و کری !
Iran, Islamic Republic of
... اگر مضر بود چرا امریکا از برجام خارج شد . چرا گفتند امنیت امریکا به خطر افتاده است و .....
Iran, Islamic Republic of
این دولت هم واسه شما زیاده! وقتی در این حد نمی تونید تحلیل کنید و بازی دشمن رو تشخیص بدید، فریب خوردن ... چیز عجیبی نیست!! نوش جونتون!!!
عباس گودرزی
سلام اگر شما جزء این ملت نیستید پس نظر شما هم برای ملت فهیم ایرا ن پشیزی ارزش ندارد .و اگر ایرانی هستی پس لیاقت خود را این گونه تفسیر نکن .
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز۸.۲۶ دقیقه
اگر متن برجامِ نافرجام را با ضمائمش،دقیق مطالعه بفرمایید متوجه خواهید شد که قبل اجرایی شدن آن در بیستو ششم دی ماه نود و چهار موعد خرجام(جمع‌خرج) ما شروع شده بود و اینک مطالبه ایران در مورد رفع تحریمها که جرأت و اجازه اعتراض قانونی را هم ندارد، دیگر قابل توجیه نیست. همچنین ساختار این ننگنامه طوریست که:
ز هر طرف که شود کشته، سود ایشان است
حامی
Iran, Islamic Republic of
برای گفتن امتیازات بیشتر و ده‌ها برابر کردن نفوذ
...
بیدارشو
Iran, Islamic Republic of
چون 1-هنوز به قدرت موشکی و نظامی ما دست پیدا نکردن 2- هنوز هیچ یک از تعهدات برجامیشون رو انجام ندادن؛؛؛ خودتو به خواب نزن.
Iran, Islamic Republic of
هیچکس با یک خائن دوستی و همدلی نمی کند
حسین
Iran, Islamic Republic of
بسته به نظر رهبر معظم است
Iran, Islamic Republic of
...
هادی
وحدت با منفورترین چهره ضد انقلاب؟؟؟؟
هیهات
...
Iran, Islamic Republic of
چه غلط ها
پیروزی
Iran, Islamic Republic of
شما چقدر کوته فکرید خاتمی مگر کیه اینقدر بوق کرنا یش کردید یک کودتا چی بیشتر نیست!!!!
Iran, Islamic Republic of
فتنه گر سالهای 78و88 میبایست اولا همانطورکه در جمع محرمانه گفته «درانتخابات 88هیچ تقلبی صورت نگرفته» این را آشکارا بگوید و ثانیا از رفتار خسارتبار گذشته اش توبه کند و از پیشگاه خانواده شهدا ومردم مومن و انقلابی ایران عذر خواهی کند تا بعد طبق قانون با او رفتار شود.
سجاد
Iran, Islamic Republic of
اخه یه منافق که بارها خیانتش به کشور مشخص شده است باید اینقدر مهم باشه؟ همین که محاکمه نشده بره خدا رو شکر کنه.... حالا اصلاحطلبان دنبال دیدار ایشون با رهبری هستند تا بلکه بتونن جا پایی براش باز کنند
Iran, Islamic Republic of
دیدار خاتمی با رهبری امیدوارم دروغ اصلاح طلبان باشد اگر اتفاق بیفتد واقعا باعث نا امیدی است.که اینها با این همه جنایتی که درسال 88 مرتکب شدند و خاتمی هسته اصلی ان بود .در همه خون هایی که ریخته شدگناهکاراست این اقا.حتی درمشکلات اقتصادی که ایران دارد باورکنید 80 درصد ان هنوز از سال 88 است که امریکا را پرو کرد.حالا دوباره برگردنداینگار نه اینگار که اتفاقی افتاده.امیدوارم جهان نیوز سانسور نکند.ولی اگر سال 88 فتنه بود چرا فتنه گران مجازات نمی شوند.واگر نبود بگویید تا ما هم بخاطرروز نه دی که درراهپیمایی شرکت کردیم توبه کنیم.یک پیشنهاد هم دارم.حالا که دورهمید احمدی نژاد را بخاطر جرم های موسوی و کروبی و خاتمی و اخوندی و زنگنه و.....محاکمه کنیدتا عریضه خالی نباشد...
Iran, Islamic Republic of
آدمش رو شما كشتيد مدعي هم هستيد؟!
يزيد هم وقتي ياران امام حسين رو ميكشت مي گفت تقصير حسين (ع) كه اينها رو آورده جنگ

يني يك سور به يزيد زديد!
Germany
مثل شکنجه گاه و قتل گاه کهریزک
Iran, Islamic Republic of
مثل شکنجه گاه 1378 برای سعید امامی و همسرش، که توسط خاتمی پرستان طراحی شد.
Iran, Islamic Republic of
خون ادم ها به گردن انهایی است که با دروغ پراکنی مردم را به خیابانها کشیدند.و باعث سو استفاده همه طرفین جه خودی و چه زدانقلاب شد.اگر نتایج انتخابات را پذیرفته بودند همین طورکه حالا اعلام می کنند هیچ تقلبی درکارنبوده دیگر جه کسی جرات داشت با کسی بگوید بالای چشمت ابرو.مردم را چه کسانی فریب دادند .و از هیجانات جوانان سو استفاده کردند.جالبه با تمام جهان استکبار هم دست شدند تا نظام را برچینند حالا طلب کارند که چرا جلوی انها ایستادید.ننگی بالا تر از ان که خاتمی قبل از انتخابات برای راضی کردن شاه عربستان برای حمایت از موسوی به دیدار شاه عربستان رفته بود.واقعا ادم اگر از این شرم وغصه بمیرد حق دارد
Iran, Islamic Republic of
بد نیست فیلم شکنجه ی سعید امامی و زنش به دست دوستان سید محمد خاتمی در سال 77 و 78 را ببینی تا سطح شرف یزید جنایتکار را پایین نیاوری.
یزید در منظر عام می کشت، اصلاح طلبان در خلوت سوله هایشان شکنجه می دادند.
اگر خاتمی یزید را برای سور دعوت کند، یزید نخواهد پذیرفت چون شرافتش بیش از داستان کربلا، در این سور لکه دار می شود!
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز ؛ اگر بی اطلاع هستید،تحقیق کنید و اگر نعل وارون می زنید که برایتان اخلاق آرزو دارم!
Germany
این برادرمون رسما قاط زده
Iran, Islamic Republic of
یزید (لع) جنایتکار، حرمت زینب (س) را نگه داشت، اما شما بروید ببینید این اصلاح طلبان و خاتمی پرستان، در شکنجه گاه هایشان در سال 1377 و 1378 به زن سعید امامی - اصولگرا - چه گفتند و از او چه اعترافاتی طلب کردند! فیلم آن هم در اینترنت موجود است!
سید هادی
Iran, Islamic Republic of
سلام ، برادر من مطالعه نداری سکوت کن خواستی آدرس بده تا بگم چه کسانی همسر سعید را شکنجه کردند و الان کجا هستند .
Iran, Islamic Republic of
...
ش
France
اینا دنبال خبرش هستن نه دیدار، رهبری هم اینا رو تا وقتی که گذشته خودشون رو جبران نکنن به دیدار قبول نمیکنن، خودتون رو خسته نکنید فتنه گرا
Iran, Islamic Republic of
دقیقا همین طوره!
اینا از اداره بحران اقتصادی ناتوانند، دنبال جنجال سیاسی هستن.
امیدوارم ملت گول این سیاه بازی ها را نخورند.
Iran, Islamic Republic of
عجب تحلیل مسخره ای ...
خودتون هم میدونید که اینطور نیست ...
دیگه خواهشا به خودتون که دروغ نگین
خورشید
Iran, Islamic Republic of
بر مرده دلان پنده مده خویش میازار
زیرا که ابوجهل مسلمان شدنی نیست
Iran, Islamic Republic of
بى آبروئى اجتماعى از آن كسانى است
... نمى خواهند بفهمند كه يكى از معدود كسانى كه الان مى تواند از سرمايه اجتماعى عظيمى كه دارد براى حل بحران هاى روز افزون اين نظام استفاده كند!!!!!!!!!!!!!، مشكل اصلى اين مملكت يك مشت جوجه اصول گراى خود عمار پندارند!!!!!!!!!! كه با اقدامات سفيهانه خود تمام سرمايه هاى اجتماعى و نمادين مملكت!!!!!!!!!!!! را يا سوزانده اند و يا به حصر فرستاده اند.
United States
باز هم دست برديد در كامنت من ؟! وجداناً حيا نميكنيد ؟! از چه چيزى وحشت داريد كه اينچنين ناشيانه به كاهدان مى زنيد ؟! ديگران را با خودتان مقايسه نكنيد مخاطبانتان خيلى با شعورند.
لعنت بر منافق
Iran, Islamic Republic of
مشکل بزرگ این کشور فتنه سازان سالهای78 و 88 اند...
United Kingdom
خدا لعنت کنند آنان را که از وضعیت موجود کشور خوشحالند و در پوست خود نمیگنجند.
عبداله
Iran, Islamic Republic of
زاکانی منافع دینی و ملی رو به منافع خودت و حلقه حقیر نفروش.
دیدار خاتمی با رهبری بیش از آنکه به سود جریان اصلاحات باشد به سود نظام است!!!!!!.
هدی
توهمی بیش نیست خاتمی مسبب ورود ضد ارزشها و مفاسد فرهنگی و دینی در نظام است
خاتمی = جورج سوروس
Iran, Islamic Republic of
خاتمی اول بایست ازاقدامات خائنانه گذشته و تفرقه افکنیها و فتنه گریهای گذشته اش دست بردار؛ دوم بایست از پیشگاه ملت ایران و خانواده شهدابه خاطر خسارات مادی و معنوی که به کشور زده عذر خواهی کند،سوم بایست پای میز محاکمه بایستد و جزای فتنه گریهای و خطاهای گذشته اش را ببیند، آنگاه انتظارات یک شهروندعادی را داشته باشد.
Iran, Islamic Republic of
باغی بر انقلاب مفسد فی الارض است!
Germany
باغی بر انقلاب
Iran, Islamic Republic of
اشتباه منفی دادم
عمار
Iran, Islamic Republic of
آقاجان این بشر مایه تفرقه است از زمانی که شناخته شده .
پس سعی نکنید برای فعالیتهای غیر وطن دوستانه ایشان جایگاه رسمی پیدا کنید وعملا به ضعف نظام دامن بزنید .کشور به این بزرگی وسرشار از نخبه است .خواهشا آزمون داده های رفوزه را کنار بگذارید تا کشور بالنده شود.
نتیجه آزمون داده ها را با تکرار میکنم در بدنه دولت مشاهده میکنید که حتی توان اداره بازار سکه وارز را ندارند وخود عامل این تشتت در بازار شدند با مدیریت بیکفایت .وهمگان میدانند آشفتگی اقتصادی امروز تنها به سوءمدیریت برمیگردد وهیچ عامل خارجی در آن دخیل نبوده(عملا)و دشمنان تنها از این وضعیت خشنودند وسعی میکنند به رقبای خودشان در داخل کشورشان اینگونه القاءکنند که آشفتگی ایران نتیجه تدبیر آنها بوده (کره گرفتن از آب).
اجازه بدهید کشور بدست نخبگان مخلص انقلابی وجهادی بیافتد ورانتخواران وثروتمندان تنبل وپر مدعا کنار بروند.
Iran, Islamic Republic of
در تمام حکومتها افرادی در آب نمک قرار می گیرند تا در موقع لزوم مورد استفاده قرار گیرند.
Iran, Islamic Republic of
ولی علی(ع) ، معاویه و عمرعاص را در آب نمک قرار نداد! پیامبر (ص) هم ابوسفیان را در آب نمک قرار نداد!
علوی
Iran, Islamic Republic of
وقتی کفار برای سرکوبی مسلمانان عالم و نابودی ایران اتحادیه دارند وقتی ناتوی عربی برای نابودی ایران را پی ریزی میکنند . چرا ما شیعیان یک کشور یک ملت از یک جنس و قماش در کسوت روحانی پیوند نداریم و دنیا بر علیه ما ایستاده و وقتی ما خودمان خودمان را قبول نداریم چگونه ادعای اسلامیت و انسانیت داریم جای بحث همین جاست ....
Iran, Islamic Republic of
البته سال 88 هم تمام دشمنان ملت در عالم و آدم جمع شدن که نظام را سرکوب کنند و ممد خاتمی هم با همین دشمنان هم کاسه بود و ازشون گدایی کرد و برای کدخداش دم تکون داد.
با همین موجودی وحدت معنا نداره
اول باید از فتنه ای سال 88 راه انداخت تبری بجوید و حقیقت را به مردم اعلام کند. تا بعد!
به قول معروف تو اول برادری تو ثابت کن تا بعد!
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات پایگاه قابل توجهی در بین مردم ندارد و این موضوع در اولین انتخابات پیش رو عیان خواهد شد رای مردم به کاندیدهای اصلاح طلبان از روی ناچاری و نداشتن گزینه دیگری صورت میپذیرد فلذا انها نمیتوانند این رای سلبی را که در واقع پیامی روشن به حاکمیت است به نام خود ثبت و ضبط نمایند
Germany
اصلا پایگاه اجتماعی نداره چون مردم تو چند انتخاب گذشته به لیست اصلاحات رای ندادن
Iran, Islamic Republic of
خخخخ زود فراموش.می کنید
دوباره ۳ سال دیگه ظرفیت اصلاحات رو می فهمید
Iran, Islamic Republic of
ظرفیت اصلاحات در دروغگویی و ترساندن مردم از بلاهایی است که اتفاقا با رای به اصلاحات همین بلاها به سر مردم اومده.
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
ظرفیت برخی افساد طلبها
1-وطن فروشی 2-تخزیب احکام اسلام3-افساد در ارض و......
دوست عزیز مشروعیت را مردم تعیین می کنند .خاتمی .... بالاترین مقبولیت مردمی را دارد!!!!!!!!!!!!!!!..
Iran, Islamic Republic of
یادمان باشد ....
طرح این اخبار یک هدف پنهان دارد یعنی دارند خاتمی را هم رده رهبری قلمداد می کنند.
یعنی بگوید رهبری نظام و رهبری مخالفان نظام با هم ملاقات کردند.
اصلا چنین نیست ....
خاتمی اول باید از کرده ها عذرخواهی و توبه کند بعدا التماس کند...
Iran, Islamic Republic of
خاتمی اول باید از کرده ها عذرخواهی و توبه کند بعدا التماس کند تا در حد الهی اش تخفیف داده شود
عباس گودرزی
سلام گروهی با تکبر و غافل از قدرت الهی می خواستند انقلاب را به انحراف بکشانند و اشرافیت را ترویج دهند . هر چند موفق شدند و آسیب های فراوانی به انقلاب اسلامی زدند ولی خداوند آنها را یکی یکی رسوا نمود لذا هوشیاری مردم می تواند از نفوذ دوباره گرگ در لباس میش جلوگیری نماید تا از ضربه فنی کردن انقلاب ناتوان شوند و با رسوایی کنار زده شوند
Iran, Islamic Republic of
حذف پایگاه اجتماعی؟طوری تیتر بزنید که خنده دار نباشد.اصولگرایان به رای 16میلیونی خویش می نازند انگاه چگونه است که رای بالای 20میلیونی اصلاح طلبان پایگاه اجتماعی حساب نمیشود
Iran, Islamic Republic of
هر چند دير ولي بالاخره جبهه اصلاحات كمي متوجه شدند كه كينه آمريكا نسبت به نظام جمهوري اسلامي يك كينه بنيادي است و دل بستن به وعده هاي آمريكا و حمايت از مواضع حزب يا گروهي در ايران مصلحتي است .
چه بهتر از گذشته درس بگيرند و با اتحاد وهمدلي در راه پيشرفت كشور تلاش نمايند
Iran, Islamic Republic of
جناب 901 ، شما چه قدر شما خوش خیالی
تو این دوره-زمانه، به داشتن دل ساده ای چون دل شما حسرت می خورم
Iran, Islamic Republic of
ای بابا!
خوش خیال!
اینها فرزندان معنوی شیمون پرز و سرمایه های اسرائیل در ایران هستند!
اونوقت انتظار داری این نمایشهای دروغین اصلاحات را باور کنیم؟!

اگر راست میگن باید اصلاح طلبان مجلس یه حرکتی به نفع مردم از خودشون نشون بدن ولی ما جز سکوت و بی عملی ... از اینها چیزی نمی بینیم
Iran, Islamic Republic of
تا دلار نیاد زیر ۳ تومن صدای مردم رو نمیتونید ساکت کنید . خاتمی که سهله ! رضا خان رو هم زنده کنید ولی دلار ۳ تومن نشه و گرونی بیدار کنه هیچ چیز درست بشو نیست !
Iran, Islamic Republic of
خوب مثلا چیکار می خوای می کنی ؟
Iran, Islamic Republic of
به جای رقصیدن با یه دلاری و1000تومنی رقص با یه دلاری وسه تا هزارتومنی ....یعنی به مرگ گرفتند به تب راضی شدیم ! آخیش راحت شدیم !!!!!
United Kingdom
زیر پوستی و بعضاً آشکارا سعی در جذب جناب خاتمی دارید ، چرا !؟ از یک طرف مستقیم و یا از زبان اصلاح‌طلبان احمدی‌نژاد را می کوبید چرا !؟ انگاری نفع اولی برایتان بیشتر ازدومی ست ، اولی مگرباغی بر انقلاب نبود؟ بغی اش تطهیر شد !؟
رسول
Iran, Islamic Republic of
با تیره کردن چهره محبوب قلب های مردم ایران چیزی عوض نمی شود . آقای خاتمی بر دلها حکومت می کند!!!!!!!!!! و علیرغم وسوسه خناسان و خوارج مسلکان او در میان مردم و با مردم است!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
درود به شرفت
اصلاحاتی پشیمان
بر دل کی؟ جورج سورس؟؟؟؟؟
Germany
جوجه سیروس دیگه کیه برادر؟
Iran, Islamic Republic of
بابا تو اینترنت سرچ کن دستت میاد سورس کیه !!اه خسته شدیم از این خنگ بازی ؟!!!!
United States
سیروس جوجه و اکبر جوجه همه جا پره نیازی به سرچ نیست
طاها
ان شاالله که با همین محبوب قلبهات محشور بشی...
اصلاحاتی پشیمان
ایشون باید با جورج سورس ملاقاتی دوباره داشته باشه تا دستور العمل فتنه بعدی را دریافت و مو به مو اجرا فرمایند
Iran, Islamic Republic of
سوروس هم دیگر حاضر نیست با او دیدار کند، چون فهمیده است که این ممکن است به خود سوروس هم خیانت کند!
Iran, Islamic Republic of
این چه سیاستیه که تصویر رجوی و مریم رجوی و نتان یاهو وووووو را نشان می دهید اما تصویر زئیس حمهور سابق کشور را شطرنجی می کنید. حرکات بچه گانه است
چون منافقین در لباس دین از دیگران بدترند
Iran, Islamic Republic of
ممنوع التصویره این فتنه گر.
اونا که دشمنند و وضعشون روشنه.
ولی این منافقه و باید بایکوت بشه
United States
احسنت به برادر فتنه گر شناس تقبل الله برادر
Iran, Islamic Republic of
اینجوری بازار گرمی میکنن براش! به جای اینکه بهش بگن بیا پاسخگوی تکرارت باش با ادعای ممنع التصویری میبرنش تو حاشیه امن
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
خاتمی "پایگاه اجتماعی اصلاحات از رقاصه ها و بهائی ها تا آدم های متدین موسع است. نباید این پایگاه اجتماعی را از بین برد." چقدر جالب! رقاصه ها، بهایی ها، متدین موسع!!! جناب خاتمی افتخار کن به رقاصه هات، بهایی هات و متدینین موسع و ملایمت، (متدینین نون به نرخ روز خور)!!!
جناب خاتمی رهبری نظام خریدنی نیست!!!
به والله که در همین پروژه ارتباط با نظام به دنبال اهداف دیگری هستید!!!
جناب خاتمی، هیچگاه چهره شما اصلاحاتی ها چهره موجه نخواهد شد!!!
France
...
جالب تو اين مملكت هر كه رييس جمهور شد بعد از إتمام رياست جمهوريش با رهبر رابطش بد شد!.امان از حب ریاست و قدرت طلبی
Canada
...
Iran, Islamic Republic of
مبارک است انشاالله
Iran, Islamic Republic of
سلام خاتمی که نمی تواند معجزه کند و............
Netherlands
همزمان با کهولت سن از دور سیاست ورزی خارج شدند، کاش همه با کهولت سن خارج میشدند
Iran, Islamic Republic of
سلام ، هنگامی که عالمان و حاکمان کشوری آلوده دنیا و قدرت شوند آن کشور را به نابودی خواهند کشاند پس باید عالمان و حاکمان آلوده به دنیا کنار گذاشته شوند و افرادی پاکدست با ایمانی قوی و محکم امور را در دست بگیرند این تنها راه نجات کشور هاست ...
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر کسی که یکطرفه به قاضی میرود. و هیچ ارزشی نداره
حسن
United States
من کاری به خاتمی ندارم ولی به مسوولین می گویم تا دیر نشده با انجام اصلاحات واقعی و نه شعاری به این همه تبعیض و اختلاس و ظلم و گرانی خاتمه بدهید....
سوری
Iran, Islamic Republic of
از بس خاتمی حال شماها و جریانتون را گرفته که مرتب ممنوع التصویری او را نشون میدید. او ممنوع التصویر نیست. ببینید فضاهای دیگر را.