پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۴
۱۰۲
ظریف در همایش مشترک سفرا با فعالان بخش خصوصی:

کم لطفی می کنند که برجام کاری نکرد/ کفران نعمت کردند/ امروز دنیا با ماست/ خام نیستم که فکر کنم می‌توانیم بین اروپا و آمریکا درگیری ایجاد کنیم +صوت

يکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 630133
من خام نیستم که فکر کنم ما می‌توانیم یک درگیری میان اروپا و آمریکا ایجاد کنیم، بلکه هم اکنون یک شکاف بین اروپا و آمریکا وجود دارد و ما می‌توانیم در یک موضع فعال باشیم.
کم لطفی می کنند که برجام کاری نکرد/ کفران نعمت کردند/ امروز دنیا با ماست/ خام نیستم که فکر کنم می‌توانیم بین اروپا و آمریکا درگیری ایجاد کنیم +صوت
به گزارش جهان نيوز، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه صبح امروز(یکشنبه - 7مرداد) در اولین همایش مشترک سفرا با نمایندگان بخش خصوصی اظهار داشت: در این دوران حساس مسئولیت خطیری را همگی ما برعهده داریم. بخش خصوصی به عنوان موتور محرکه اقتصاد کشور به حساب می آید و من و همکارانم در وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور وظیفه خود می دانیم که در خدمت بخش خصوصی بوده و تسهیل‌کنندگی در حوزه اقتصاد را داشته باشیم.

وی گفت: ما حتی در عناوینی که در معاونت دیپلماسی اقتصادی انتخاب کردیم، تلاش داشتیم خدمتگزاری خود را در این حوزه نشان دهیم. این ابتکار برای همایش مشترک میان بخش خصوصی و دستگاه دیپلماسی را باید به فال نیک گرفت که این درک مشترک میان ما بوجود آمده و ارتباطات ما دو طرفه خواهد بود.

ظریف افزود: از طرفی شما به اطلاعات نمایندگی های خارج از کشور و کمک هایی که آنها می توانند برای تسهیل و پیگیری کار شما انجام دهند، نیاز دارید و مهم‌تر از آن، ما به شما نیاز داریم تا شما به ما بگویید که در چه حوزه‌هایی مزیت رقابتی داریم و در چه نقاطی می توانیم حضور بهتری داشته باشیم.

وزیر امور خارجه بیان داشت: شرایط کنونی فرصت‌های بسیاری برای ما ایجاد کرده است. امروز آمریکا خود را در انزوا و نیازمند به فشارهای بسیار آشکار سیاسی برای پیشبرد اهدافش می‌بیند.

ظریف افزود: سابق بر این دیگران در تحریم های آمریکا علیه ایران مشارکت می کردند و تحریم های شورای امنیت و دیگر کشورها هم به دنبال آن ایجاد می‌شد اما امروز اینگونه نیست و تحریم‌های آمریکا مشروعیت خود را از دست داده است چراکه آمریکایی‌ها نه تنها این امکان را ندارند بلکه می‌خواهد دیگران را وادار کند خلاف مصوبه شورای امنیت و قطعنامه ۲۲۳۱ عمل کنند.

وی با اشاره به اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: آمریکایی‌ها معتاد به تحریم هستند و اینطور نیست که فقط علیه ما تحریم‌هایی را اعمال می‌کنند.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: امروز شرایطی به وجود آمده که کشورهای اروپایی باید منافع خود را دنبال کنند یا منافع شخص آقای ترامپ! این شرایط یک فرصت ویژه به ما می‌دهد که باید از آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ ما به عنوان پل حل اختلاف بین آمریکا و اروپا عمل کردیم. درایت حکم می‌کند که امروز اینگونه نباشد. اروپا و کشورهای دیگر به این نتیجه رسیده‌اند و شما می‌توانید از آمریکای لاتین تا آفریقای جنوبی این احساس را داشته باشید. روند کنونی که آمریکا می خواهد دنبال کند روند خطرناکی است و میزان مقاومت و ایستادگی آنها بستگی به این دارد که ما راه های استفاده از این شرایط را پیدا کنیم.

وزیر امور خارجه بیان کرد: نباید کاری کنیم که دنیا فکر کند باید بین فشار اقتصادی و ما یکی را انتخاب کند. به نظر من این شرایط یک فرصت ویژه برای شرکت های خصوصی است و همکاران ما در وزارت امور خارجه وظیفه دارند به شما کمک کنند تا صادرات داشته باشید و بتوانید نیازتان را تامین کنید.

وی گفت: آمریکا امروز در برابر نظام لیبرالی که ۷۰ سال برای آن تلاش کرده بود ایستاده است ولی نباید انتظار داشت که این تقابل رویکرد آمریکا در برابر نظام لیبرال به سرعت جواب دهد. چرا که قدرت اقتصادی آمریکا این توان را به آنها داده که تا حدی بتوانند اهداف خود را در مقطعی از زمان پیش ببرند.

وزیر امور خارجه ادامه داد: دنیا امروز در حالتی از انتخاب قرار گرفته که باید بین اعتبار و آبروی خود و پیروی از آمریکا یکی را انتخاب کند. موضوعی که جمهوری اسلامی ایران ۴۰ سال است انتخاب خود را در این خصوص انجام داده و امروز نوبت اروپا است که میان تامین منافع آمریکا و شخص آقای ترامپ و تامین منافع خودش یکی را برگزیند.

خام نیستم که فکر کنم می‌توانیم بین اروپا و آمریکا درگیری ایجاد کنیم
ظریف افزود: البته من خام نیستم که فکر کنم ما می‌توانیم یک درگیری میان اروپا و آمریکا ایجاد کنیم، بلکه هم اکنون یک شکاف بین اروپا و آمریکا وجود دارد و ما می‌توانیم در یک موضع فعال باشیم. ما نیازی نداریم پل شکاف بین اروپا و آمریکا باشیم.

وی گفت: کشورهای مختلف متوجه هستند که روند کنونی آمریکا که در جهان آن را پیگیری می کند روند خطرناکی است که میزان مقاومت و مقابله کشورهای جهان در برابر این رویکرد آمریکا هم به پیدا کردن راه های مقابله با آن بستگی دارد.

ظریف افزود: فرصتی که امروز ایجاد شده است می تواند به رشد بیشتر جمهوری اسلامی ایران کمک کند چرا که طرف اساسی همکاری های ما با کشورهای اروپایی همین شرکت های متوسط و کوچک است.

نمایندگی های ایران در خارج از کشور موظف به تلاش برای افزایش صادرات هستند
وی ادامه داد: همکاران من در نمایندگی های ایران در خارج از کشور موظف هستند تمام تلاش خود را برای افزایش صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی ایران به کشورهای مختلف جهان به کار ببندند و این یک محبت و لطف از طرف ما نیست بلکه وظیفه ما کمک به افزایش صادرات و امکانات بیشتر برای فعالان اقتصادی و بخش خصوصی است.

 وزیر امور خارجه گفت: امروز نیاز داریم که هم از طرف ما و هم از طرف بخش خصوصی خلاقیت و نوآوری داشته باشیم. چرا که ظرفیت ها و زمینه های جدیدی برای همکاری های بیشتر ایران  در فضای جهانی ایجاد شده است که در گذشته چنین چیزی وجود نداشت.

ظریف با بیان اینکه طبیعتاً کار کردن با شرکای سنتی به مراتب راحت تر خواهد بود تا پیدا کردن شرکا و همکاران جدید، اظهار داشت: در شرایط فعلی مناسب است که ما به دنبال همکاری با شرکای جدید باشیم که این می تواند با توجه به ایجاد زمینه های به وجود آمده در جهت رشد تولید داخلی برای ما موثر باشد.

وی گفت: آمریکایی ها معتاد به تحریم هستند، شما زمانی که به تاریخ روابط خارجی آمریکا نگاه می کنید، این کشور بیشترین تحریم ها را علیه بیشترین کشورها به کار برده است و این تحریم ها نه تنها علیه ایران بلکه علیه بیشتر کشورهای جهان در طول تاریخ از سوی آمریکا اعمال شده است.

آمریکایی ها را مجبور کنیم اعتیاد به تحریم را ترک کنند
وزیر امور خارجه ادامه داد: تمامی قوای کشور امروز منسجم و متحد شده تا در این برهه حساس از این حوزه خطیر عبور کنیم و ما قطعاً می توانیم این دوره فشارها و تحریم ها را که در قالب تهدیدی برای ما به حساب می آید به فرصتی برای خود بدل کنیم. ما می توانیم با افزایش تولید و صادرات غیرنفتی کاری کنیم که طی چند ماه آینده آمریکایی ها را مجبور کنیم که اعتیادشان را به تحریم ترک کنند و دنیا را هم همین را می خواهد.

ظریف گفت: ما کشوری هستیم که علی رغم فشار و تحریم، امنیت خود را داریم و این در حالی است که برخی از همسایگان ما امنیت خود را از بیرون از مرزها تامین می کنند و وابسته به بیگانگان هستند.

وی افزود: ما ناراحت می شویم زمانی که می شنویم رئیس جمهور تازه به دوران رسیده کشوری چون آمریکا به برخی از همسایگان ما می گوید که اگر حمایت ما از شما ۲ هفته قطع شود، شما باقی نخواهید ماند، آنها ۴۰ سال علیه ما جنگ کردند، تحریم، فشار و توطئه های مختلف را علیه ما به کار گرفتند اما به لطف خدا و به همت مردم ایران ما هر روز پیشرفت بیشتری داشتیم و با تحمل سختی ها امروز سربلندتر از همیشه هستیم.

وزیر امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: ما باید نشان دهیم که ملت ما بزرگتر از کسانی است که ما را تحریم کرده اند و این را باور داشته باشیم که در نهایت ما می مانیم و آنها می روند.

البته عده ای کم لطفی می کنند و می گویند برجام هیچ کاری نکرد، باید شرایط دوسال گذشته را با امروز مقایسه کنند. به لطف خدا و کمک شما ما شرایط امروز را از هرروز بهتر خواهیم کرد و می توانیم از اینکه دنیا در کنار ماست استفاده کنیم. برخی ها کفران نعمت کردند و یادشان نبود باید شکر نعمت کنند و امروز هم باید شکر نعمت کنیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
واقعا کم لطفیه ! برجام اتفاقا خیلی هم مفید بود، البته نه برای ما بلکه برای دشمن!
Iran, Islamic Republic of
راست میگه برجام خیلی کارها کرد...
البته مهمترینش نشان دادن اوج حماقت ... بود که که به دلیل بی هویتی و کدخداپرستی یک مملکت را با یک توافق احمقانه به خاک سیاه مینشاند
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف دیگر بس است.
Iran, Islamic Republic of
نه با حلوا حلوا کردن دهن شیرین میشه و نه با برجام برجام کردن دلار ارزان. جناب ظریف، ۵ سال از عمر بی حاصل دولت گذشت یعنی تا الان متوجه نشده اید که متفکران پشت پرده غرب شما را فرستاده اند دنبال نخود سیاه؟!
مردم در حال خفه شدن هستند، ظریف: سر برجام سلامت
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
چرا ظریف از برجام دست بر نمی دارد؟ زیرا مثلا به برخی، 2500 تا گرین کارت رسید و اقامت خارج و و و و و
Iran, Islamic Republic of
راست میگه برجام نعمت بود. تکنولوژی هسته ای نقمت بوده....
مرگ بر آمریکا
Netherlands
این حقیر این نکته را بر اساس """ میزان """ تائید می کنم ( امروز دنیا با ماست ) اما بصورت دیگری """ دنیا در حال دور شدن از آنان است""". . اما اگر شما اینقدر پیچیده برنامه ریزی می کند و نتایج تصمیمات را در چند سال بعد می تواند پیش بینی کند و بنفع امت تغیر دهد ، پس چرا تولید در حال نزول و واردات در صعود و اعتیاد و بیکاری و گورخوابی ، آقا زاده بازی و فی امان الله ووو...و همه خوب ها و خوبی ها در حال نزول و بدیها بر عکس؟
این حقیر ضمن تائید دور شدن غربیها از یانکی ها از قول سعدی می نویسم :
گاه باشد که کودکی نادان به غلط بر هدف زند تیری
با این تحلیل میرسیم به اصل :حرکت بعدی باید باشد ؟ می رسیم.
یا حق
Iran, Islamic Republic of
حسین شریعتمداری ،مهدی محمدی و یاسر جبراییلی و سایر افراد در اردوگاه آنان می گفتند برجام خسارت محض برای ایران است و امریکا هرگز از برجام خارج نخواهد شد،پس مدام به برجام حمله می کردند! پس از ۴سال ثبات اقتصادی، اینک که امریکا از برجام خارج شده و برجام به خطر افتاده و انتظارات تورمی باعث تلاطم بازار شده، در یک فرار به جلو تاریخی باز به برجام حمله می کنند...
Iran, Islamic Republic of
به نظر من فرار رو به جلو رو شما انجام می دین. پیش بینی امضا کنندکان برجام چی بود؟ فکر میکردن آمریکا خارج میشه یا نه؟ چه اقدام متقابلی رو پیش بینی کرده بودن؟ دستاورد برجام چی بود که امثال بند کم لطفی می کنیم و نمی بینمش؟
افرادی که فرمودین همیشه گفتن آمریکا بد عهده و به تعهداتش کمل نمی کنه چه با موندن اسمی در برجام چه با خارج شدن رسمی اش از اون
Iran, Islamic Republic of
شما هم مانند دوستان خود فرار به جلو کردید؛به جای پاسخ دادن به تناقضات و اعتراف به اشتباه دوستان خود،به طرح سوال پرداختید!
Canada
میشه بفرمایید برجام کدوم ثبات اقتصادی رو آورد ؟؟؟
تلاطم بازار امروز هیچ ربطی به برجام و بود و نبودش نداره

دولت ۵ سال پول بدون پشتوانه چاپ کرد و به بازار سرازیر کرد الان داریم عواقبشو می بینیم
سال آخر دولت احمدی نژاد بودجه جاری ۱۰۴ یا ۱۰۹ هزار میلیارد تومان بود امسال بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد شده

پس ساده لوحانه حرف نزنید
Iran, Islamic Republic of
دانشمند با پرچم کانادا؛ یک اقتصاددان را نام ببرید که مانند شما بگوید: تلاطم بازار ارز هیچ ربطی به برجام و بود و نبودش نداره!!!
والسلام
Iran, Islamic Republic of
شما یک اقتصاددان نام ببر که عامل این اوضاع رو کنترل تورم در ۴ سال اول دولت با افزایش رشد نقدینگی نداند

در واقع دولت برا کنترل تورم اومد نقدینگی ( که در بودجه جاری مشهوده ) به بازار تزریق کرد
پول چاپ کرد صرف ریخت و پاش
اما ما به ازای اون طلا یا ارز در بانک مرکزی نداشت
به نظر شما بدهی دولت به بانک مرکزی یعنی چی ؟؟؟

بعد از این اصلا تحریمهای آمریکا که هنوز شروع نشده
پارسال که دلار زد بالا که آمریکا اصلا از برجام خارج نشده بود
تازه از ۱۰۴ هزار میلیارد بودجه سال آخر احمدی نژاد بیش از ۴۰ هزار میلیاردش مال وام مسکن بود که در این دولت تعطیل شد
Iran, Islamic Republic of
امریکا همچنان خارج نشده چون روحانی همچنان به برجام پایبنده حتی اگه همه برن بیرون!
Iran, Islamic Republic of
بله آنها میوه شان را از برجام چیدند و از آن خارج شدند
طاها
ثبات اقتصادی از نظر شما چیه وچطور بدست میآید.. این آقایون با سیاست غلط اقتصاد لیبرالیسم و تزریق پول و ایجاد نقدینگی درجامعه به صورت مقطعی تورم را کنترل کردند ولی ده ها بلا برسر اقتصاد کشور درآورده اند کارخانه ها تعطیل شد بازار سرمایه گذاری به بیگانه واگزار شد.واردات به رویه در کشور به وجود آمد و دزدی و غارت بیت المال به بینهایت رسید وووو..یخورده عاقلانه و منطقی نگاه کنیم نه احساسی..
Iran, Islamic Republic of
پامپئو: مردم ایران را دوست داریم پس تحریم‌شان می کنیم!
الان همه دنیا با ماست پس تحریم می شویم،!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
واقعا مردم ما راچه فرض کرده اند ...کابوهای وحشی دارو راهم تحریم کرده اند...
Iran, Islamic Republic of
مردم به برجام کم لطفی میکنند و شما اقای ظریف و دولت روحانی هم به مردم و واقعیات و درایت کم لطفی میکنید. این به اون در
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر برجام ...
محسن پ
Iran, Islamic Republic of
برجام خیلی کار کرد
اوباما بنده خدا که می خواست پیچ و مهره صنعت ایران را باز کند اینها سیمان گرفتند!!!
قدیم می گفتند گل بگیرید!!!
اینها خیلی کار کردند؛ کارشان را ارتقاء دادند و سیمان گرفتند.
فکرش را بکنید!!!
خود اوباما به باز کردن آنها راضی بود ولی اینها برای محکم کاری سیمان گرفتند پس خیلی کار کردند. ملت!!! چرا نمی بینید کار به این بزرگی را ... و نتایج آن را در دلار 11هزار و سکه پنج ملیونی و تاثیر آن بر همه چیز را دارید می بینید!!!
بزودی آب خوردن شما هم از هر نوشیدنی گرانتر خواهد شد و شما می توانید در تاریکی قطع برق به دور از رقبا میل بفرمایید ؛ اینها افتخارات بزرگ دولت... است.
واقعا بهتر از این بدتر می شود؟
محسن پ
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف؛ ...
من جات بودم لااقل با یک عذرخواهی کنار می رفتم .
...
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه دولتمردان بدون توجه به نتایج عبرت آموز برجام، همچنان با طلبکاری به منتقدان حمله کرده و به تعریف و تمجید از این توافق خسارت بار می‌پردازند
م ج
Iran, Islamic Republic of
آقای برادر چی دادیم وچی گرفتیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ برد برد جناب رحانی همین بود معنی برد برد راهم خدارا شکر فهمیدیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
روت میشه دیگه
Iran, Islamic Republic of
پر رو تر از این حرفان!
نکات
Iran, Islamic Republic of
برخی خام نیستند اما حقیتا یا شوطند یا تعطیل!.
سعید110
Iran, Islamic Republic of
این چند روزه حرف نزده چون دستور داشته سکوت کند و به اجرای سایر برنامه ها لطمه وارد نکند، حالا چی شده که نوبت به نطق نمودن او رسیده، خود سؤال مهمی است!
حامی
Iran, Islamic Republic of
...
النگ لاریجانی و برادر خانوم علی دهین کج
Iran, Islamic Republic of
ما که دایم تو مجلس هواتو داریم
طاها
دمت گرم عالی بود......
United States
دنیا با ماست ؟؟؟
دنیای شما که آمریکا و اروپا بودن
کدومش با شماست ؟؟؟
او با ما بود اما دیگر نیست چون رفته و ترامپ آمده
البته که شما در هر حال با اونایید
Iran, Islamic Republic of
دنیا با ماست ولی نگفتی چه ماستی ؟
پرچرب؟
کم چرب؟
خامه ای؟
Iran, Islamic Republic of
دنیا با ماست
دنیا با دوغ
دنیا با نوشابه
Iran, Islamic Republic of
اقای ظریف دنیایی که داروی بیمارراتحریم می کند بامانیست...اصلا فقط شعار انسانیت می دهد...باهوش کی بودید شما؟
United States
کفران نعمت اونایی کردن که زحمت و خون شهدای هسته ای رو در برابر لبخند کدخدا بتون ریختن
Iran, Islamic Republic of
واقعا ببخشید جناب ظریف للاعداء .....
حالا ما باید حتما یه فکری هم برای اعتیاد آمریکا بکتیم . واقعا چقدر بفکر رفع مشکلات آمریکا هستید جناب رفیق الاعداء .
بس کنید دیگه ....
عبدالمهدی
Iran, Islamic Republic of
جناب ظریف ، دنیا در کنار ماست که دلار 10000 تومن شده ؟ میدونی آب معدنی 500 تومنی 1000 تومن شده ؟ در جریانی ؟ دو سال اخیر غیر از اینکه ایران شده تفریحگاه انواع جاسوس چه اتفاقی افتاده ؟ با کارهاتون چیزی رو که مردم رو ازش می ترسوندید به اسم جنگ به ما نزدیک کردید !! ما رو ضعیف نشون دادید !! اگه نبود دلاور مردیهای امثال حاج قاسم نبود ، امروز در این شرایط نبودیم !! قرار بود آب خوردن ما هم مشکلش با برجام شما حل بشه ، الان حل شده ؟ توی این دوسال چی تو سفره مردم تغییر کرده ؟ غیر از گرونی و بی اعتباری پول ؟ اروپا اگه با امریکا بحثی داره روی ما نیست ، اتفاقا توی این موضوع با هم اشتراک نظر دارن !
نکنه دنبال زمینه چینی برای fatf هستی جناب ظریف !
Iran, Islamic Republic of
این‌ها نتیجه رویکرد غلط و خسارت بار «امضای توافق به هر قیمت» و «اجرای برجام به هر قیمت» است
Iran, Islamic Republic of
الان هم ک شده حفظ برجام ب هر قیمت؛
Iran, Islamic Republic of
اگر آمریکایی‌ها به تحریم‌ها معتاد هستند پس چرا با وعده لغو تحریم‌ها، در صنعت هسته‌ای بتن ریختید؟!
Iran, Islamic Republic of
دولتی در اوج بی تدبیری، و خود بزرگ بینی
Iran, Islamic Republic of
خوش خیال ترین مرد روی کره زمین
Iran, Islamic Republic of
خندان نمکی !!!!!!!!!!!!!!
سرور
United Arab Emirates
مطمئنی فقط خوش خیاله؟!
Iran, Islamic Republic of
...
سعید110
Iran, Islamic Republic of
تو ظرفیت خود را و ملتی که وزیر امور خارجه اش هستی هرگز نشناخته ایی،
اگر به یکی مثل تو بود که انقلاب هرگز پیروز نمی شد!
امام خوب شماها را شناخت، ای کاش رفسنجانی خیلی جاها در اجرای دقیق فرمان امام دخالت نمی کرد تا نظر مردم نسبت به افرادی همچون شما را خیلی جلوتر از اینها به عینه دیده بودید!
احمد
Iran, Islamic Republic of
«باید شرایط دوسال گذشته را با امروز مقایسه کنند. به لطف خدا و کمک شما ما شرایط امروز را از هرروز بهتر خواهیم کرد و می توانیم از اینکه دنیا در کنار ماست استفاده کنیم» باز هم خوش بینی و سخنان تکراری!!! در برجام چه دادیم و چه ستاندیم؟ مقایسه کنید ببینید چه خسارتی کردیم همه را نقد دادیم در مقابل نسیه هم نگرفتیم ...
Iran, Islamic Republic of
کی گفت برجام کاری نکرد ، باید خیلی ناآگاه بود که این تصور را داشت ، برد برد
آنچنان بردی که آن طرف از هولش از برجام خارج شد تا با ناز و التماس امتیاز بیشتری بگیرد
Iran, Islamic Republic of
تو رو به خدا یه نفر بیاد ظریف رو از خواب خرگوشی بیدار کنه
Iran, Islamic Republic of
خود به خواب زده ،بیدار نمیشود که نمیشود.
Iran, Islamic Republic of
با لالایی برجام بیست و چند میلیونو خواب کرد، تا توی خواب از اونا رای بگیره!
Iran, Islamic Republic of
دنیا با ماست ؟!!!! ماست پرچرب یا کم چرب؟!!! هلند سفیر ما را بیرون کرد . نروژ دو نفر را دستگیر کرد . آلمان و فرانسه نیز دستگیر کردند >عراق بر ضد ایران شعار وراهپیمایی کرد در سوریه رانده شدیم کشورهای عربی که با سایه ما هم مخالف هستند دنیا هم وخصوصا فرانسه المان وانگلیس و..... همه با امریکا هستند ظریف و بقیه از خواب خرگوشی بیدار شوید...
حامد
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف باید در شرایط کنونی که برجام شکست خورده و بادکنک آن ترکیده است استعفا داده از کل مردم ایران عذرخواهی کند و خود را بازنشسته کند....
حامی
Iran, Islamic Republic of
.....
آخرش میدونی چی میشه؟ ازش تجلیل و قدردانی میشه بعنوان قهرمان کلی و از پست وزارت خارجه به پستی کم فشارتر و کم استرس تر منتقل میشوند
Iran, Islamic Republic of
یعنی این از برجام دفاع میکنه من میخوام پاشم سرمو بزنم به دیوار.
Iran, Islamic Republic of
اون شکاف رو برجام ایجاد نکرده که تو خوشحال باشی، تازه کی گفت خنثی باش، شما اگه بلدی فعال باش. البته جون مادرت نه مثل برجاما
Iran, Islamic Republic of
بدهکار هم شدیم!

جناب رفته یک قرارداد بسته که توش همه چیز را داده رفته بعد قرار بوده تحریم ها برداشته بشه. همون زمان اوباما هم تحریم های بانکی عمدتا باقی مونده و بعد به خاطر ضعف مفرط قرارداد یکی از طرفین زده زیرش، ما همچنان هم داریم ولی اجراش میکنیم و یارو اومده میگه کفران نعمت کردید.

...
رضا
Canada
...
United Kingdom
بله دلار رفت بالای ده تومان کم لطفی نکنید دیگه ... اقای ظریف دیگه حرف می زنه من به خدا منزجر می شم از زندگی
Iran, Islamic Republic of
به لطف برجام دلار 10000 تومان و سکه 4000000 تومان شده آیا این برای شما کافی نیست چرا شکر نمیکنید
ناشنای
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف شما فکر می کنید چندقدمی با جانکری قدم زدن. این شد برای مردم معیشت این شد برای مردم مسکن .این شد برای مردم اشتغال .به خدا بعضی از مردم در جنوب برای نان شب محتاج هستند .شما فقط همان مردمی را می بینید که درخیابان نزدیک شما هستند .بیچاره کردید مردم اگر برجا م کاری فقط برای آقازادها وچند تابعیتیها.شما برا ی توده مردم هیچکار نکردید.توی چند ماه اخیر واقعا نالایقی مدیران اقتصادیتون ثابت.شد.اینطور توجیح کردن توهین به مردم است.
Iran, Islamic Republic of
بسه دیگه آخه . شورش رو درآوردید با این برجام مزخرفتون!
...
Iran, Islamic Republic of
نه!
مثل اینکه اینا با لگد دشمن هم بیدار نمیشن و یا نمی خوان بیدار بشن و خودشونو به خواب میزنن.
Iran, Islamic Republic of
خواهشا اینقدر انتقاد نکنید . از هر پنج نفر توی این تهران چهار نفر به آقای روحانی و تفکر ایشون رای دادن . یعنی هم برجام رو دوست داشتن و هم دلار 10هزار تومنی رو .پس بسه دیگه انتقاد
Iran, Islamic Republic of
راست میگه دیگه!
چرا میگید برجام کاری نکرد؟!
پس راکتور اراک را کی بتن ریزی کرد؟
سانتریفوژها رو کی جمع کرد؟
دانشمندان ما را کی لو داد؟
تحریم های بانکی را کی افزایش داد؟
دلار را کی به 10000 تومن رسوند؟
دشمن را کی امیدوار کرد؟
کی خرش از پل گذست و الان داره به ریش قشنگ و ریش پروفسوری می خنده؟
چرا ما را تهدید می کنند؟
چرا دیپلماتمون را بی سروصدا اخراج می کنن و ظریف صداش هم درنمیاد؟
چرا همه تعهدات را انجام دادن ولی آمریکا بدون دادن امتیاز راحت از برجام خارج شد و زبان درازی و تهدید کرد؟
چرا ...
چرا....
.....
Iran, Islamic Republic of
برجام مفید بود؛ از این جهت که اثبات کرد نمی توان به غرب(بویژه امریک)و غربگرایان ایرانی دل بست.برجام نشان داد که عده ای برای مردم «امید»و توقع کاذب ایجاد می کنند ولی در زمان ناکامی جواب نمی دهند. برجام ثابت کرد که دلسوزان این کشور به درستی به دشمن بی اعتماد بودند ولی عده ای با ادعای تدبیر امضای فلان شخص امریکایی را تضمین دانستند. برجام فواید زیادی داشت.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
عملکرد ضعیف تیم وزارت خارجه باعث این وضعیت وخیم اقتصادی است
برجام اوج این ضعف در تدوین یک سند بین المللی بود
علی برکت الله
Iran, Islamic Republic of
با داشتن چنین وزیری باید احساس شرم کرد مملکت و بردن لب پرتگاه میگه همه چی گل و بلبله واقعا که
Iran, Islamic Republic of
برجام چقدر برای مردم سود داشت؟! برجام شما فقط جیب آقازاده ها برادر وزیر دختر وزیر و مدیران شما همان حقوق نجومی بگیرها و رانت خوارها و ارز بگیر ها و ثروتمندان و دلار دارها رو پر کرد و براشون نان و آب و طلا داشت.قشر متوسط و ضعیف جامعه مثل اطرافیان دولت شما نه ارز بگیر هستند و نه دلار احتکار کرده اند، بندگان خدا حتی مرغ و جهیزیه هم با تورم این دلار چندبرابری میخرند و با این تورم افسار گسیخته جیبشان روز بروز خالی تر میشود و جیب مدیران و آقازاده های شما ساعت به ساعت پر تر.
United States
...
Romania
خجالت بکش مرد؛ این چه جور حرف زدن هست. دنیا با ماست یعنی چه! برای هرسیاستمداری دراین مجموعه برجامی تعریف فوق سری شده که یکی باید از ما حمایت کنه ودیگری مزاحم تلقی وآن دیگری ممتنع تا درمیان مدت منابع ومنافع ما را ازدسترس بودن خارج کنندبه چه اطمینانی ازشرکای سیاسی واقتصادی صحبت میکنی آقای مصدق
Iran, Islamic Republic of
برجام ارزونی خودت و اون آقا زادت که اونور دنیا حال و هولش میکنه. قدر برجام بدونین خانوادگی
یادآور. واقعا فکر کنید
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد هر کاریش اشتباه بود. بزرگترین کار و بهترین کارش اخراج ظریف!!!! بود. حالا همه جناح ها به اهمیت این کار بزرگ و تاریخی پی بردند
Iran, Islamic Republic of
هزار لعنت خدا به احمد نژاد. اگه رفیق بازیاشو کنار میذاشت و منحرف نمیشد، مردم هرگز... رای نمیدادند.
Iran, Islamic Republic of
کم لطفی از تیم شما بود که اولا به تذکر مکرر منتقد مبنی بر غیر قابل اعتماد بودن امریکا نه تنها توجه نکردن بلکه با بدترین ادبیات مورد هجمه قرار دادن
دوم اینکه در برجام تضمینهای لازم که رهبری مکرر توصیه کردن رو نشنیدید و از هول حلیم افتادید توی دیگ
حالا مقصر مردم شدن ؟
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
جناب ظریف، تو می تونی بین آمریکا و اروپا درگیری ایجاد کنی!!!
مرد حسابی مملکت خودتو به خراب کردی بعد می گی می تونم بین آمریکا و اروپا درگیری ایجاد کنم!! آلمانی ها بهت بنزین ندادند بریزی ...
Iran, Islamic Republic of
برای این کفران نعمت باید به درگاه جنابعالی استغفار کنیم یا شیخ حسن یا کدخدا؟
....
Iran, Islamic Republic of
.... اگر دنیا با شماست چرا وضعیت پول ملی تون اینه
خودشم میگه نمیتونه بین امریکا و اروپا جدایی بندازه بعد میگه دنیا با ماست
Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر! ...
United States
توهم زدی برادر
Iran, Islamic Republic of
پروفسور ظریف بیدار شو صبح شده کدام دنیا با ماست ملت های و مردم آزاده و یا دولتمردان فاسد غرب و امریکا مردم آزاده همیشه با ما بودند فاسدان طرف مذاکره با شما هم که فرقی نکرده اند
Sweden
شما مگر خام تر از این هم می تونستید در قضیه برجام عمل کنید؟!!
Iran, Islamic Republic of
سخن این آقا همه علوم نقلی و عقلی و همه تجربه‌های علمی و فلسفی بشر را به سخره می‌گیرد. هم تحریف قرآن شریف است، هم خلاف منطق و خلاف عقل و هم خلاف سیاست ورزی. باورپذیرتر است که بپذیریم نظام ریاضیاتی جهان به هم ریخته و دو به اضافه دو از این پس می‌شود پنج، تا بپذیریم که برجام یک معاهده کامل بود و امریکا و اروپا در به هم خوردن آن و رسیدن ایران به وضع کنونی، نقشی ایفا نکردند و یا اگر هم نقشی داشته‌اند، معلول کفر نعمت منتقدان برجام بوده است
Iran, Islamic Republic of
اساتید دانشگاهها ،مراجع، نخبه های سیاسی ورجالیون،منبریها، معلمین، کسبه، کارمندان،لشکریون ووووووووو چرا به دروغهایی که مثل روز روشنه پاسخ نمیدید؟ چرا له شدن تهیدستان زیر بار فقر وفلاکت را می بینید اما سکوت می کنید؟ ازسه حال خارج نیست یا مرفهید و مشکلی ندارید ویا به دلایل سیاسی بخاطر حزب وگروهتون سکوت کردید یا این آشفته بازار به نفع شماست .......ان السمع والبصر والفواد اولیَک کان عنهم مسؤلا
Sweden
آقای ظریف شما بیش از این کفران نعمت نکنید! نعمت این همه منتقدان و دلسوزان انقلاب که این روزها را پیش بینی می‌کردند و شما آنها را دلواپس خطاب کردید و به جهنم حواله دادید.
Iran, Islamic Republic of
البته که کفران کردیم برجام رو! من دیروز اینو فهمیدم و شکر کردم بعد دیدم دلار شد 12 تومان و سکه رفته بالای 4 میلیون تومان!
Iran, Islamic Republic of
فقط یه سوالو جواب بدن این مدعیان برجام! فرض کنیم شما راست می گویید. این مخالفان برجام همه چی رو خراب کردن!!! حالا شما بگین اونجاهایی که شما گشایش ایجاد کردین و اوردین ایران نتیجه اش چه شد؟ توتال! پژو! رنو! هواپیماهای بوئین و ایرباس و قرارداداش!
علی
Iran, Islamic Republic of
امثال این خیانت کاران مملکت را به این وضعیت دچار کردند حالا هم انتظار تشکر دارند ...
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف شما با دلبندتان برجام فقط توانستید دلار رو ببرید بالا و شکاف طبقاتی رو تبدیل به دره طبقاتی کنید و بین مردم درگیری ایجاد کنید نه بین اروپا و آمریکا.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر محترم .با تشکر با اینکه با شما همراه هستیم لاکن امکان انتشار نظریه شما وجود نداشت تصجیج کرده و ارسال نمایید . جهان نیوز.
United States
اقای ظریف بساطتت که باعث ناپدید شدن صنعت هسته ای و عزت ایران شده را جمع کن و جای دیگه ای پهنش کن. بقول رفقای آمریکائی ات اسب مرده را بیشتر از این لگد نزن.
Iran, Islamic Republic of
بدانید که نافرمانی از دستور نصیحت کننده مهربان دانا و باتجربه مایه حسرت و سرگردانی و سرانجامش پشیمانی است (فرازی از خطبه ۳۵ نهج البلاغه) وقتی حضرت آقا فرمودند به مذاکره خوشبین نیستم جوری از گرونی نالیدن و کلیدو به مردم توی مذاکره با آمریکا نشون دادن که از اجبار گفتن اما ممانعت نمی کنم حالا بعد از این همه تلاش بی نتیجه میگن برید خدا رو شکر کنید که دلار ۳۶۰۰ تومنی احمدی نژاد شد۱۱۰۰۰تومن
Germany
لطفا مسئولانی که بازرسی (بخوانید جاسوسی) از دانشگاه علم و صنعت را مدیریت کردند با نام و عنوان سمت آنها به «ملت» معرفی کنید. شاید حداقل دانشجویان دانشگاه علم صنعت حق داشته باشند، بدانند چه افرادی و در چه سمت هایی چنین رسوایی امنیتی را به دانشگاهیان این مملکت تحمیل کرده اند.
Germany
فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در گفتگو با خبرنگار 598 اظهار داشت: برجام جز محدودیت برای ما چیزی نداشت برجام یک شکلات گاز زده بود که آقای ظریف درازای آن دستاوردهای بیست‌ساله نظام را دودستی تقدیم غربی‌ها کرد.
خسته از دست این دولت روحانی
Iran, Islamic Republic of
....
سکه شد 4میلیون نیم حرف مفت میزنید
خدا از سرتون نگذره چقدر مردم ترسونیدید در تبلیغات انتخاباتی
...
Iran, Islamic Republic of
باید شرایط دوسال گذشته را با امروز مقایسه کنند. به لطف خدا و کمک شما ما شرایط امروز را از هرروز بهتر خواهیم کرد و می توانیم از اینکه دنیا در کنار ماست استفاده کنیم.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خخخخخخخخخخخخخخخخ
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
...
طاها
آقای ظریف دیگه اسم برجام را نیار که حالمون بهم میخوره..فقط برو به دوره گردی اروپایت برس.حالشا ببر....
Iran, Islamic Republic of
امروز دنیا با شماست؟ چرا خودتون را گول میزنید؟ بعدم شما که بالاخره مذاکره میکنید خوب همین اول برید و خلاص