پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۴
۳۸

انتشار مانیفست «اغتشاش میلیونی» در رسانه رسمی دولت

يکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 630042
چهره‌های ستاد جریان سیاسی خاص که به زعم ما از پدیدآورندگان و بانیان اغتشاشات دیماه 96 بوده‌اند؛ پس از این اغتشاشات دائماً در حال بیان 2 موضوع کلیدی هستند
انتشار مانیفست «اغتشاش میلیونی» در رسانه رسمی دولت
به گزارش جهان نيوز، «علیرضا علوی‌تبار»، فعال اصلاح‌طلب و از تئوریسین‌های جریان سیاسی خاص به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با خبرگزاری دولتی ایرنا در مورد چیزی به نام «ریشه‌های اجتماعی ناآرامی‌های دی ماه 1396» گفت: این اعتراض‌ها را لزوما نمی‌توان به طبقات پایین جامعه نسبت داد؛ ویژگی غالب فعالان این اعتراض‌ها، جوان بودن آنهاست (ظاهرا 75 درصد آنها زیر 30 سال سن داشته اند) پیام اصلی این اعتراض‌ها این است که «ادراک و احساس تحقیر و یاس» در بخش قابل ملاحظه‌ای از جامعه «انباشته» شده و آماده است تا به «خشم، تهور و شورش» تبدیل شود.
 
او می‌افزاید: البته این «انباشت تحقیر و یاس» یک شبه و یک باره پدید نیامده است؛ زمینه‌ها و دلایل گوناگونی برای این انباشت وجود دارد؛ به هرحال پیام این اعتراض‌ها آمادگی جامعه برای بروز اقدامات خشم آلود است؛ نباید اشتباه کرد؛ جامعه ما در شرایط انقلابی قرار ندارد، بلکه در شرایط عصیانی و خشم قرار دارد؛ اگر این وضعیت به سوی توازن حرکت نکند می‌تواند مستعد پیدایش خشونت‌های فراگیر باشد.
 
علوی تبار در ادامه تصریح می‌کند: برای توضیح اعتراض‌های سال 96 که می توان آن را نوعی «شورش جوانان بدون آینده و امید» نامید، زمینه‌های اختلاف باید مورد بحث قرار گیرد.

این فعال چپ می‌افزاید: به نظرم مهمترین عوامل تبیین کننده این وقایع عبارتند از کاهش شدید حقانیت و اعتماد به حکومت در جامعه، نفی عملی امکان ایجاد تغییر از طریق انتخابات توسط کلیت حاکمیت، فساد، تبعیض و خاصه بخشی فراگیر، تشدید تعارضات درون حاکمیتی و ناتوانی حاکمیت در ایجاد همبستگی و اجماع درونی، تخریب هدفمند دولت و خط مشی هایش توسط مخالفان، ناتوانی بخش‌های مهمی از دولت در اجرای کارآمد و اقناع افکار عمومی، طراحی و زمینه سازی رقیبان منطقه‌ای و سلطه‌جویان جهانی و همراهی مخالفان خارج نشین با آنها و انفصال و ضعف سازمانی جریان‌های سیاسی داخلی.
 
علوی تبار ادامه داد: مخالفت جناح راست یکی از عوامل بسترسازی این انباشت تحقیر و یاس بوده است؛ دقت داشته باشید آنچه به رفتارهای انسانها شکل می‌دهد «واقعیت» نیست بلکه ادراک و تصور از واقعیت است. به هر حال تصور و ادراک مردم به ویژه بخش قائل ملاحظه‌ای از وضع موجود «بی‌آیندگی و ناامیدی» است!

*علوی‌تبار مدتیست که بصورت سلسله‌وار اظهارات عجیبی را با محتوای راهبری اغتشاش خیابانی مطرح می‌کند.
تأکید بر حضور میلیونی مردم در خیابان، اشاره به اینکه سیاست‌ورزی متعارف دیگر در ایران جواب نمی‌دهد و بیان اینکه بایستی به سراغ نقطه اصلی رفت! از جمله این اظهارات بوده‌اند که قبل از صحبت‌های بالا بیان شده‌اند.

اظهارات او در مصاحبه بالا مبنی بر اینکه مردم و جوانان ناامید شده‌اند نیز اولاً صحیح نیستند زیرا نشانه‌های ناامیدی در جامعه ایرانی وجود ندارد و ثانیا مزاج این اظهارات اقلا توسط مقامات دولتی به مثابه «خیانت بزرگ» انگاشته شده‌اند اما مشخص نیست که چرا خبرگزاری دولت اما همچنان بر القای این ناامیدی تأکید دارد؟

درباره صحبت‌های علوی‌تبار پیرامون مقولاتی مثل ، نفی عملی امکان ایجاد تغییر از طریق انتخابات توسط کلیت حاکمیت، خاصه بخشی فراگیر و ناتوانی حاکمیت در ایجاد همبستگی و اجماع درونی! نیز گفتنی‌هایی هست:
یکم: غیر از ماجرای «فکّ حصر» چه تغییری طی 10 سال گذشته در جامعه ایجاد نشده که علوی‌تبار مدعی بی‌تغییری اوضاع است؟!

کاهش 2 درصدی نرخ بیکاری، امنیت بیشتر، قرار گرفتن اقتصاد ایران در جایگاه هجدهم جهان، قطع اتکای حیاتی کشور به نفت، امکان انتخاب شغل غیر اجباری برای بیکاران و بهبود ضریب جینی ایران آیا به معنی تغییر اوضاع نیست؟
دوم: در ماجرای خاصّه‌بخشی فراگیر! اگرچه از نظر ما منظور علوی‌تبار صرفا مفسدنمایی از نظام اسلامی است اما اگر هم اثری از «حقوق‌های نجومی»، «رانت‌های ارزی»، «مفاسد و اشرافیت آقازاده‌ها» و... هست، ردّ پای اصلی آن را باید در اردوگاه اصلاحات_اعتدال جستجو کرد.

از طرفی عزم حاکمیت بر مبارزه با این مفاسد است و تا امروز هم نه تنها امثال امیرمنصور آریا بر سر دار رفته‌اند بلکه امثال مهدی هاشمی نیز در زندان روزگار می‌گذرانند و بوده‌اند آقازاده‌هایی که حتی در دهه 60 اعدام شده‌اند.
پس آیا جز این است که اتهام خاصّه‌بخشی به نظام اسلامی چیزی جز یک پروژه نیست؟!

و سوم: ادعای «ناتوانی حاکمیت در ایجاد همبستگی و اجماع درونی» یک ادعای بدون سند است.

چه اینکه اتفاقا نظام جمهوری اسلامی ایران در ایجاد همبستگی و مثلا برگزاری هرچه پرشورتر انتخابات‌های سالانه و راهپیمایی‌ها، در سرآمد دموکراسی‌های جهان قرار دارد.

حمایت‌های عمومی از سیاست‌های کشور، رعایت قوانین موضوعه توسط مردم و حرکت گروه‌های سیاسی در چارچوب مصالح کشور و مردم نیز جملگی از منصه‌های دیگر ایجاد همبستگی از سوی حاکمیت هستند که مجدداً تأکید می‌شود اگرچه نظام جمهوری اسلامی ایران حائز رتبه اول در آنست اما معلوم نیست چرا علوی‌تبار عزم ملکوک کردن این دستاورد بزرگ را دارد؟!

***
لازم به توضیح است که چهره‌های ستاد جریان سیاسی خاص که به زعم ما از پدیدآورندگان و بانیان اغتشاشات دیماه 96 بوده‌اند؛ پس از این اغتشاشات دائماً در حال بیان 2 موضوع کلیدی هستند:

اول اینکه این اغتشاشات (محدود) به دلیل ایجاد یأس در مردم و بحران اقتصادی بوجود آمده و دوم اینکه این اغتشاشات حتما در مقیاسی وسیع‌تر تکرار خواهد شد!

جدای از اینکه ضروریست این ایما و اشاره‌ها مورد تأمل فعالان رسانه، سیاست و امنیت قرار گیرد تا بعدا مدعای «بانیان اغتشاش» چندان مورد تعجب قرار نگیرد! اما در عین حال گفتنیست که بر طبق آمار وزارت کشور، 60 درصد حاضران در اغتشاشات دیماه 96 شاغل بوده‌اند.

ادعای مشکلات اقتصادی اغتشاشگران همچنین در حالیست که آنها اقدام به آتش زدن پرچم ایران و تصویر سردار سلیمانی هم کردند و عمده شعارهای آنان نیز شعارهای سیاسی و نه معیشتی بوده است که این مسائل می‌تواند نه تنها آن ادعا را زیر سؤال ببرد، بلکه خلاف آنرا ثابت کند.

منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعید110
Iran, Islamic Republic of
آنهایی که به چنین افراد بی ریشه ایی مأموریت می دهند، طرفدار هیچ گروه و حزبی در کشور نیستند. اینها فقط با اقتدار جمهوری اسلامی مشکل دارند. همین مشکل ایشان ثابت می کند که اساساً چنین اقتداری وجود دارد. البته اگر اخوان رؤسای دولت چیزی از آن باقی بگذارند!
United States
اقای سعید 110 کدوم اقتدار ؟ دلار 10000 تومانی ؟ نزول بانکی 30% ؟دزدی و اختلاس و رانت ؟ برو تو خیابون ببین مردم دارند چی می کشن . وضع جامعه وحشتناک خرابه . اقای عزیز اگر شما جیبت پر هست که هست لطفا به بقیه هم نگاه کن !!!!!
Iran, Islamic Republic of
شما با وی پی ان اوضاع را این قدر دقیق رصد می فرمایید یا از ناف آمریکا و یا خدای ناکرده از وسط موساد؟!!
در هر حال سوراخ دعا را گم کرده اید
قدرت جمهوری را دست کم گرفته اید وخواب انقلاب سفید می بینید
خوابتان تعبیر نمی شود
زنگ ها برای مرگ دوستان آمریکایی تان در منطقه بصدا درآمده. نمی شنوید؟!!
Turkmenistan
توی اون کشوری که پرچمش روی کامنتت هست هم به اندازه نصف جمعیت ایران فقط کارتن خواب داره !!! ظلم و ستم و ناعدالتی هم بیداد میکنه !! میگی نه برو از جمعیت سیاه پوست و غیر آمریکایی بپرس ؟! یک عده اندک هم دارن خدایی میکنن اعم از اقلیت یهودی ها یا هالیوودی ها یا بازهای سفید و غیره خوب پس اونجا چی ؟؟ جرات دارید بریزید توی خیابون و اعتراض کنید ؟؟ حتی خواب اعتراض را هم ببینید اف بی ای 3 سوته با دستگاه دروغ سنجش می یاد سراغت !!
Iran, Islamic Republic of
تو اون کشوری هم که پرچمش سر در منزل شماست در هر شهرش سه تا فحشا خانه داره بزرگترین ترانزیت مواد مخدر انجام میشه مرکز افراطگرایی مذهبی هست اینها نشد دلیل که شما در جواب میگویید
Iran, Islamic Republic of
مخاطب ١٠:١١ اشتباهى منفى زدم
هزارتا لايك
شاهرخ
Iran, Islamic Republic of
... خاوری کجاست اگرامریکا بده غرب بده پس چرا خانم زاده هاشون اونجازندگی میکنن ومردم بدبخت گشنگی بکشن جمعیت کم ما واین همه ذخایر خدادای رو میزنی پای اونا که هیچی ندارن کمی مطالعه کن سانسور کن جهان نیوز
Turkmenistan
هر بدبختی و ضعف و نازیبایی که در مملکت می بینید نتیجه پیروی هواهای نفسانی و حب قدرت و ثروت است ( اعم از اصولگرا اسهال طلب و ..) . هر خیر و برکت و آبرو و اقتدار و ناز و نعمت و آسایش و رفاه و امنیتی هم که می بینید نتیجه تلاش نفس های حق و شب زنده داران با تقوا و گمنام گذشته و حال و آینده است . از ماست که برماست . تا دیر نشده همه بیدار شیم و توبه کنیم و دندان های طمع خود را بکشیم اگر سر کاریم استعفا دهیم تا جوانها بیایند سرکار و ثروت های باد آورده مالیات نداده را هم بین اقربا و بچه محل ها تقسیم کنیم و باری از روی دوش نظام مظلوم ایران برداریم . و الا بدترین تقدیرها در انتظارمان است .
Turkmenistan
مردم ایران با وجود همه تحریم ها ی ظالمانه و ناجوانمردی ها گرسنه تر و بدبخت تر از آمریکایی ها نیستند !!! که با وجود ابرقدرت بودن ووو محققان دانشگاه تمپل آمریکا پس از بررسی و تحقیقات گسترده پی بردند که 36 درصد یعنی یک سوم دانشجویان آمریکایی هیچ پولی برای خرید مواد غذایی ندارند با وجود اینکه کار میکنند و مجبورند تمام درآمد خود را صرف پرداخت هزینه های سرسام آور تحصیل کنند !!! لذا بعضا مجبورند حتی برای یک روز کامل هیچ غذایی نخورند !!! همچنین درصد مشابهی از آنها نیز حتی از داشتن جای خواب محرومند به دلیل نداشتن حتی یک پاپاسی در حد یارانه یک ایرانی !!!
شاهرخ
Iran, Islamic Republic of
تحریم ها مارو فقیر وگشنه نکرده دزدی های بیت المال مارو سال هاست نابود کرده تا افکارشما هست دزد بیت المال هم هست
Iran, Islamic Republic of
يه چيزي شنيدي پيش خودت نگفتي برم چك كنم شايد چرند گفته باشه!؟
...
عبدالمهدی
Iran, Islamic Republic of
والا شماها خوبین ، به یکی رای میدین ( اگه الان نیاین بگین ما ؟ ما اصلا رای ندادیم و این سوال برای ما می ماند پس کی رای داده وقتی نه ما رای دادیم و نه شما ولی 23 میلیون رای آورده طرف ) در حالی که ما اصلا موافقش نبودیم و تلاش کردیم شماها هم بهش رای ندین . بعد طرف گند می زنه به همه چیز ، حالا خودتون مدعی العموم شدین و ما و احتمالا نظام محکوم به اینکه چرا دلار گرون شده ، بیکاری زیاد شده و ... . ما باید جواب بدیم یا شما ؟ ما که به جرم پیش بینی این وضعیت به بیسوادی و بی شناسنامگی و ... محکوم شده شده بودیم .
سوال ما از شما ها اینه که چرا به این دولت رای دادین ؟ چرا حالا که زاییده دیگران رو محکوم می کنید ؟
کی قراره یاد بگیرید مسئولیت انتخابتونو بعهده بگیرید ؟ کی قراره بزرگ بشید دیگه ؟!
Iran, Islamic Republic of
مطمعن باش اگه کسی اینجا دفاع میکنه قطعا نفع میبره! مثل دولت که میگه اوضاع اقتصادی میزونه و مشکلی نیست!! در واقع منظورش اینه که واسه ما نفع داره
Iran, Islamic Republic of
اين جماعتي كه اين روزها صداشون به اعتراض بلند شده و با كمال پررويي و بي شرمي و بي انصافي , به جاي اعتراض به غربزده هاي بي وجود جاخوش كرده در دولت بي تدبير شيخ حسن , طلبكار ولايت و رهبري شده و نظام مقدس جمهوري اسلامي و حاكميت را عامل اين بحران بي سابقه اقتصادي و اجتماعي معرفي مي كنند, اينها همونهايي اند كه هم در سال 92 و هم در سال96 به حسن روحانی رأي دادند و برايش سوت وكف مي زدند .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
شاهرخ
Iran, Islamic Republic of
شما از اون هایی هستی که یاخودت یابابات سرسفره انقلاب نشستی مردم شام شب ندارن چی میگی جوانان نمی تونن ازدواج کنن
سعید110
Iran, Islamic Republic of
ملک و سکه هاشو به موقع بهش خبر دادند و خریده، حالا نوبت آروغ روشنفکریش رسیده است!
Iran, Islamic Republic of
حرف حق همیشه تلخ است وغیرقابل تحمل اما درداخل لاپوشانی کردن بهتراست از آشکارساختن
Iran, Islamic Republic of
هر حرفی از زبان مزدور استکبار ناحق است!
Iran, Islamic Republic of
میگن "مهم نیست کی میگه مهم اینه که چی میگه"
سعید110
Iran, Islamic Republic of
اشتباه میگن! از امام عسگری علیه اسلام روایت داریم که در موضوعات اعتقادی هم حرف مهمه و هم گوینده،
اون در مورد فضائل و مهارت است که مهم نیست اعتقاد کسی که روغن موتور ماشینت را عوض می کنه چیست؟!
سعید110
Iran, Islamic Republic of
همین که راهکار طرفداران اشرافیت و غش کردن تو بغل کدخدا، نابودی معیشت و قوت مردم و در عین حال دستیابی به ثروت های بادآورده از همین طریق است، خود ثابت می کند که ایشان تماماً سنگ جبهه کفر و ناحق را به سینه می زنند!
ماجرای آن طفل و مادر در قضاوت مولایمان حضرت علی علیه السلام را به یاد آورید. مادر دروغگو حاضر بود بچه را به دو نیم کنند ولی از سودجویی که بابت آن دروغ گفته بود، دست برندارد!
Iran, Islamic Republic of
چرا این اعتراضات در موقع ریاست اصلاح طلبا اتفاق می افته. این یعنی بحرانهای اقتصادی و اجتماعی حاصل کار آنهاست. 32 ساله که منم منم می زنند اما جز سیاسی کاری، تورم، رکود، بیکاری، اجرای کنسرت هنر دیگه ای ندارند.
Iran, Islamic Republic of
مردم گوش و چشم ها را باز کنید. اصلاح طلبان همیشه با تعطیلی و بیکاری و بدبختی همراه بودند. نمی خواهم از اصول گراها تعریف کنم ولی مردم در انتخابات باید مدیریت کنند نه اینکه مدیریت شوند. رهبر معظم در انتخابات 96 هشدار داد که مراقب رای باشید که خیلی امور دست دولت است. ما گوش کردیم و فهمیدیم ولی بخشی متاسفانه نه. امروز ما 16 میلیونی ها( البته به روایت اعلام نه واقعیت) تاوان کار نکرده را می دهیم.
Iran, Islamic Republic of
بحث اینجاست که وضعیت مردم سال به سال بدتر شده! ی.... پس واقعا اصلاح طلب و اصولگرا و خاتمی و روحانی و هاشمی و احمدی نژاد هیچ فرقی باهم ندارند!!
Iran, Islamic Republic of
بحث اینجاست که وضعیت با افسادطلبان، سال به سال بدتر شده. از مدت 40 سال، 32 سالش، دست گروه نفوذی کارگزار، افسادطلب، ...بوده. بعد مهم نیست؟!
امروز خیلی دیر است فردا غیر ممکن
Iran, Islamic Republic of
با این سیاستمدران مانند اردوغان و با مفسدین اقتصادی مانند بن سلمان برخورد کنید....
ارمین
Iran, Islamic Republic of
به طور کلی اصلاح طلبارو قبول ندارم اما این حرف که رسانه های اصولگرا در پمپاژ ناامیدی در جامعه موثر بودن و قبول دارم و متاسفانه عین واقعیته که امیدوارم هم شما هم انتقاد پذیر باشید و قبول کنید!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
منم موافقم دیگه سیاست ورزی به شکل متعارف جواب نمیده....بایدمثل ترکیه تمام کسانیکه درکودتای ۸۸ فعال بودند_ اعم ازروزنامه نگاروفعال سیاسی تاوزیرووکیل واستاددانشگاه_رادستگیروروانه ی زندان کردوآنهاراازکلیه ی فعالیتهای سیاسی محروم نمود.
Iran, Islamic Republic of
فتنه 88. خاک بر سر فتنه گرشون
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
با مروی در حوادث سالهای اخیر بدون هیچ نگاه جناحی می بینیم که :
1- هر زمانی که جناح اطلاح طلبان به قدرت رسیده اند ناکارامدی نظام بیشتر و متقابلا امید و نشاط جامعه نیز بشدت کاسته شده است و به طبع ان زمینه برای اعتراضات برحق مردمی بیشتر شده است همانند همین دوران ( امید به اینده در این زمان کمترشده است با اینکه اطلاح طلبان مجلس و دولت را در اختیار دارند )
2- در این شرایط اطلاح طلبان مترصد گرفتن ماهی از اب گل الود بوده اند و سریعا همانند این اقا عوض بررسی عملکرد خود ومدیران تحت مدیریت خود فلش اعتراضات را به سمت نظام تبلیغ کرده اند و درعین حال همچنان برعملکرد ضعیف و خائنانه خود ادامه داده اند
3- هدف اصلی اینان بازگرداندن پای غرب و بخصوص سیطره امریکا براین مملکت است کعبه و امال ارزو های اینان غرب و غرب پرستی است ونشانه ان نیز اینست که زمانی که ماموریت تخریبی اینان به پایان میرسد و به مهره سوخته تبدیل می شوند بسرعت به کعبه امال خود پناهنده می شوند ودر رسانه های انجا ماموریت خود را ادامه می دهند
4- اینان بشدت مخالف احکام اسلام ناب هستند وبقول مهدی بازرگان اینان اسلام ایرانی می خواهند نه ایران اسلامی ( اسلام ناب مخمدی ) لذا بدنبال زدن ستون خیمه اسلام درایران هستند واین خیمه چیزی جز ولایت فقیه نیست و دراین سخنان نیز اگر توجه کنید اشاره به این نکته بصورت تلویحی دیده می شود
5- اگرچه جناح به اصطلاح اصولگرایان نیز در زمان گرفتن قدرت نیز دارای خطا هستند اما بتدریج در حال استحاله و حل شده در ائدلوزی اطلاح طلبی هستند لذا در مقابل عملکر اینان ساکتند ویا بعضا همراهی میکنند
Iran, Islamic Republic of
الحق که با متنت، بندگی خدا را، کردی. ماشا الله
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
جریان مخوف و انحرافی اصلاحات همیشه به دنبال آشوب و اغتشاش هست. ...
Iran, Islamic Republic of
ووقتی هم به مرده (اصلاح طلب های فاسد )رو بدی کفنش...!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان در سال ۷۸ و ۸۸ یک جورایی به دریافت دکترای افتخاری اغتشاشگری نائل شدند برای همینم هست انقدر به این موضوعات علاقه مندند و با عشق به ریشه یابی اغتشاشات و نا آرامی ها میپردازند! خدایا از اینها چه نوع هنوز فرار نکرده شان و چه فرار کرده شان به غرب و از عمروعاص های زمانه به خودت پناه میبرم.
Iran, Islamic Republic of
ناکارآمدی و خیانت و فرافکنی و انجام ماموریت های محوله از جانب اجانب
حرافی و چاخان و همسویی کامل با منویات امریکا از مختصات جریان اصلاح طلب است.
در هر کشوری تجربه تلخ و ویرانگر برجام و وضعیت فعلی ارز و سکه به وجود می امد دولت مربوط ساقط و سرنگون می شد ولی در ایران
دولت اشراف... طلب کار هم هستند.