پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

موضوع توافق مخفیانه ترامپ و پوتین چیست؟

شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب: 629969
اداره مطبوعات و اطلاعات وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که مسکو اخبار منتشره درباره «توافق مخفیانه کوزوو» در دیدار ترامپ و پوتین را تکذیب می کند.
موضوع توافق مخفیانه ترامپ و پوتین چیست؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از راشاتودی، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: گزارش های منتشره درباره توافق مخفیانه ادعائی میان رؤسای جمهوری آمریکا و روسیه در دیدار اخیر ترامپ و پوتین در شهر هلسینکی فنلاند درباره کوزوو از جمله اخبار جعلی به شمار می آید که برخی از رسانه ها آن را منتشر کرده اند.

اداره مطبوعات و اطلاعات وزارت خارجه روسیه در این خصوص اعلام کرد: این موضوع نیز یکی از مواردی است که درباره توافقات رؤسای جمهوری آمریکا و روسیه در دیدار اخیر آن ها به نادرستی بیان شده است.

این در حالیست که پیشتر یکی از رسانه های کوزوو مدعی این توافق شده و آن را منتشر و اعلام کرده بود.

این رسانه در ادعائی اعلام کرده بود که ترامپ و پوتین مخفیانه توافق کردند که بلگراد در ازای در اختیار گرفتن بخشی از اراضی کوزوو، استقلال آن را به رسمیت بشناسد.

گفتنی است، کوزوو براساس قطعنامه ۱۲۴۴ مصوبه ژوئن ۱۹۹۹ شورای امنیت سازمان ملل متحد، تحت قیمومیت هیات غیرنظامی این سازمان قرار گرفته و نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) موسوم به «کی فور»، برای تامین امنیت در این سرزمین مستقر شده اند.

پارلمان کوزوو در فوریه سال ۲۰۰۸ بطور یک جانبه استقلال این منطقه را از جمهوری صربستان اعلام کرد.
بلگراد با ادعای این که کوزوو استان جنوبی صربستان است، اعلام استقلال یک جانبه آن را نپذیرفته و خواهان باطل شدن سند استقلال کوزوو از راه های دیپلماتیک و صلح آمیز است.

مقامات بلندپایه صربستان بارها تاکید کرده اند که حکومت بلگراد هرگز استقلال کوزوو را به رسمیت نمی شناسد و دولت صربستان همیشه در کنار صرب های کوزوو قرار دارد.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *