پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نقوی حسینی: پیگیری «فاجعه منا» به صفر رسیده

شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب: 629956
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با انتقاد از عدم پیگیری جدی پرونده فاجعه منا وتشکیل کمیته حقیقت‌یاب آن تاکیدکرد: دستگاه دیپلماسی با جدیت تشکیل این کمیته را تا حصول نتیجه دنبال کند.
نقوی حسینی: پیگیری «فاجعه منا» به صفر رسیده
به گزارش جهان نيوز، سیدحسین نقوی حسینی، با اشاره به فرا رسیدن موعد اعزام حجاج بیت‌الله‌الحرام و باقی ماندن پرونده فاجعه منا در آستانه سومین سالگرد این حادثه، اظهار داشت: امسال نیز مانند سال گذشته، مطابق توافق جمهوری اسلامی ایران با عربستان سعودی، امکان حضور حجاج ایرانی در بزرگترین کنگره مسلمانان جهان فراهم شده که این قطعاً آثار و برکات زیادی دارد، اما نباید فراموش کرد که پیگیری جدی پرونده فجایع حج به ویژه فاجعه منا، منافاتی با برگزاری باشکوه حج ندارد.

وی ادامه داد: در فاجعه منا جمع زیادی از حجاج ما شهید شدند و حکام عربستان سعودی باید پاسخگو باشند و این وظیفه وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت است که این مسئله را پیگیری کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: پیگیری دقیق و جدی این پرونده باعث دوام و قوام بیشتر کنگره حج و امنیت خاطر حجاج می‌شود، چرا که وقتی حقوق قربانیان پرداخت شود، دیگران نیز احساس امنیت و آرامش‌خاطر می‌کنند.

نقوی حسینی با اشاره به تأکید چندباره رهبر معظم انقلاب برای تشکیل «کمیته حقیقت‌یاب فاجعه منا»، خاطرنشان کرد: از همان ابتدای این حادثه، این بحث مطرح شد که چون آل سعود مسئولیت حادثه را نپذیرفته‌اند، کمیته‌ای از سازمان کنفرانس اسلامی باید ابعاد مختلف حادثه را بررسی کرده و با عاملانش برخورد کند.

نماینده ایران حتما باید در کمیته حقیقت‌یاب منا حضور داشته باشد
وی با انتقاد از عدم پیگیری جدی تشکیل این کمیته گفت: دستگاه دیپلماسی از طریق سازمان کنفرانس اسلامی که ایران نیز عضو آن است، باید پیگیر تشکیل این کمیته باشد و چون جمهوری اسلامی بیشترین شهید را در این فاجعه داشته است، حتماً نماینده ایران نیز باید در این کمیته حاضر باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: به نظر می‌رسد پیگیری‌هایی که وزارت خارجه و سازمان حج در خصوص این پرونده داشته‌اند، به تدریج کاهش یافته و درجه آن به صفر رسیده است، چرا که نتیجه‌ای به دست نیامده وگرنه حداقل باید عدم حصول نتیجه را با صراحت اعلام می‌کردند.

نقوی حسینی تأکید کرد: با توجه به تلخی این حادثه و ظلم آل‌سعود در حق حجاج، دستگاه دیپلماسی از این به بعد با جدیت تشکیل کمیته حقیقت‌یاب فاجعه منا را تا حصول نتیجه دنبال کند.

منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *