سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

آنکارا: روابط آمریکا و ترکیه را می‌توان نجات داد

شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب: 629946
سخنگوی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه امروز (شنبه) گفت ترکیه و آمریکا می‌توانند روابطشان را نجات دهند.
آنکارا: روابط آمریکا و ترکیه را می‌توان نجات داد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، این صحبت‌ها بعد از آن مطرح می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، آنکارا را در پی افزایش تنش‌های دو طرف به ویژه بر سر محاکمه یک کشیش آمریکایی در ترکیه تهدید به تحریم کرد.

ترکیه و آمریکا بر سر یکسری مسائل از جمله سیاست واشنگتن در سوریه، درخواست آنکارا برای استرداد فتح‌الله گولن، روحانی ترکیه‌ای متهم به سازمان‌دهی کودتای نافرجام ۲۰۱۶ ترکیه و نگرانی‌های واشنگتن بر سر شهروندان آمریکایی و کارمندان سفارتخانه این کشور که در ترکیه بازداشت شدند، دچار اختلاف و تنش هستند.

ابراهیم کالین، سخنگوی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مصاحبه‌ای با روزنامه دیلی صباح اظهار کرد: می‌توان روابط‌مان را نجات داده و بهبود بخشید به این شرط که دولت آمریکا نگرانی‌های امنیتی ترکیه را جدی بگیرند.

اخیرا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مستقیما ترکیه را به تحریم در صورت عدم آزادی یک کشیش آمریکایی به نام اندرو برونسون که در این کشور زندانی است، تهدید کرد.

کالین اظهار کرد: ممکن است ترامپ نیت‌های خوبی برای روابط با اردوغان و ترکیه داشته باشد. در صورتی که روابط ما بر پایه احترام دوجانبه و منفعت مشترک باشد این نیات دو طرفه خواهد بود.کالین گفت: تهدیدها علیه ترکیه کارآمد نخواهند بود و تنها به روابط میان آنکارا و واشنگتن آسیب وارد خواهد کرد.
  •  
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *