جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

راهکار جدید مجلس برای مقابله با تحریم‌های آمریکا

شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب: 629896
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس راهکار جدید پارلمان برای مقابله با تحریم‌های آمریکا را تشریح کرد.
راهکار جدید مجلس برای مقابله با تحریم‌های آمریکا
به گزارش جهان نيوز، ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست‌های مستمر اعضای کمیسیون متبوعش با سفرای کشورهای اسلامی و کشورهای همسایه خبر داد و گفت: با توجه به شرایط موجود، تحریم‌های ظالمانه و یک‌جانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، کمیسیون امنیت ملی مجلس طبق وظیفه قانونی خود اقداماتی را در جهت ارتقای سطح همکاری‌‌ها با کشورهای اسلامی و همسایه برای برقراری روابطی دوستانه‌تر و مقابله با تحریم‌ها، انجام داده است.

وی با اشاره به یکی از اقدامات کمیسیون امنیت ملی مجلس در جهت مقابله با تحریم‌های آمریکا، اظهار داشت: براساس تصمیمی که در هیئت‌رئیسه کمیسیون اتخاذ شده، 23 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با 23 کشور هم‌مرز و همسایه ایران و نیز برخی کشورهایی که نیاز به تقویت روابط در حوزه‌های مختلف با آنها ضرورت دارد، نشست‌هایی را برگزار می‌کنند. تعدادی از این نشست‌‌ها تاکنون و در هفته‌های گذشته برگزار شده است.

عضو کمیسون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه نشست‌های اعضای این کمیسیون با سفرای 23 کشور به صورت فردی و نه در قالب نشستی متمرکز برگزار می‌شود، گفت: تاکنون و طی هفته‌‌های گذشته، تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس نشست‌هایی را با سفرای کشورهای عراق، فلسطین، لبنان، سوریه، ترکیه، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه برگزار کردند که در این نشست‌‌ها سطح تقویت روابط دو یا چند جانبه مورد بررسی قرار گرفته است.

حسن‌بیگی ادامه داد: قرار است نشست‌های اعضای کمیسیون امنیت با سفرای کشورهای نروژ، سوئد، اسپانیا، چین، ژاپن، روسیه، آفریقای جنوبی، هلند، اتریش، آلمان و انگلیس نیز در آینده برگزار شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته، قرار است اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس، گزارشی از نتایج نشست‌هایی که با سفرای 23 کشور برگزار می‌کنند، به هیئت‌رئیسه کمیسیون ارائه دهند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *