کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راهکار جدید مجلس برای مقابله با تحریم‌های آمریکا

6 مرداد 1397 ساعت 14:00

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس راهکار جدید پارلمان برای مقابله با تحریم‌های آمریکا را تشریح کرد.


به گزارش جهان نیوز، ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست‌های مستمر اعضای کمیسیون متبوعش با سفرای کشورهای اسلامی و کشورهای همسایه خبر داد و گفت: با توجه به شرایط موجود، تحریم‌های ظالمانه و یک‌جانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، کمیسیون امنیت ملی مجلس طبق وظیفه قانونی خود اقداماتی را در جهت ارتقای سطح همکاری‌‌ها با کشورهای اسلامی و همسایه برای برقراری روابطی دوستانه‌تر و مقابله با تحریم‌ها، انجام داده است.

وی با اشاره به یکی از اقدامات کمیسیون امنیت ملی مجلس در جهت مقابله با تحریم‌های آمریکا، اظهار داشت: براساس تصمیمی که در هیئت‌رئیسه کمیسیون اتخاذ شده، 23 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با 23 کشور هم‌مرز و همسایه ایران و نیز برخی کشورهایی که نیاز به تقویت روابط در حوزه‌های مختلف با آنها ضرورت دارد، نشست‌هایی را برگزار می‌کنند. تعدادی از این نشست‌‌ها تاکنون و در هفته‌های گذشته برگزار شده است.

عضو کمیسون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه نشست‌های اعضای این کمیسیون با سفرای 23 کشور به صورت فردی و نه در قالب نشستی متمرکز برگزار می‌شود، گفت: تاکنون و طی هفته‌‌های گذشته، تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس نشست‌هایی را با سفرای کشورهای عراق، فلسطین، لبنان، سوریه، ترکیه، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه برگزار کردند که در این نشست‌‌ها سطح تقویت روابط دو یا چند جانبه مورد بررسی قرار گرفته است.

حسن‌بیگی ادامه داد: قرار است نشست‌های اعضای کمیسیون امنیت با سفرای کشورهای نروژ، سوئد، اسپانیا، چین، ژاپن، روسیه، آفریقای جنوبی، هلند، اتریش، آلمان و انگلیس نیز در آینده برگزار شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته، قرار است اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس، گزارشی از نتایج نشست‌هایی که با سفرای 23 کشور برگزار می‌کنند، به هیئت‌رئیسه کمیسیون ارائه دهند.

منبع: تسنیم


کد مطلب: 629896

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/629896/راهکار-جدید-مجلس-مقابله-تحریم-های-آمریکا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com