پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

پایان سفر بی‌نتیجه فرستاده سازمان ملل به صنعا

شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 629822
منابع یمنی اعلام کردند که نماینده سازمان ملل در امور یمن بدون کسب هیچ دستاوردی درباره طرحش برای توقف درگیری‌های الحدیده شهر صنعا را ترک کرد.
پایان سفر بی‌نتیجه فرستاده سازمان ملل به صنعا
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، شبکه اسکای نیوز اعلام کرد که مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن پس از سفر سه روزه خود به صنعا و دیدار با رهبران مختلف انصارالله از جمله عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله و مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن بدون کسب هیچ دستاوردی درباره حدیده جمعه شهر صنعا را ترک کرد.

در همین راستا، معاون وزارت اطلاع رسانی دولت مستعفی یمن اعلام کرد که پاسخ دولت به پیشنهادات سازمان ملل برای حل بحران بر اساس قانون اساسی جمهوری یمن، قطعنامه‌های سازمان ملل مبنی بر عقب‌نشینی انصارالله از شهرهای یمن و بازگشت "دولت شرعی" به صنعا است.

از سوی دیگر خالد الیمانی، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن نیز تاکید کرد: هیچ راه حلی برای مساله یمن جز پذیرش گزینه صلح از سوی حوثی‌ها وجود ندارد که آن هم مستلزم توقف "کودتا"، تحویل سلاح‌های سنگین، نیمه سنگین و موشک‌های بالستیک و پس از آن مشارکت در روند سیاسی است.

یمانی در گفت‌وگو با اسپوتنیک ضمن محکوم کردن انهدام دو نفتکش عربستان توسط انصارالله گفت: بارها به جامعه بین‌الملل گفتیم که "آزادسازی حدیده" یک ضرورت استراتژیک برای حفاظت از تجارت و گذرگاه‌های آبی در جنوب دریای سرخ است. به همین منظور یک نامه به شورای امنیت فرستادیم و در آن از جامعه بین‌المللی خواستیم که مسؤولیت "نقض قوانین" بین‌المللی را بر عهده بگیرد.

منابع مختلف اعلام کردند که طرح گریفیتس شامل دو بخش است، که بخش اول آن درباره استان حدیده و بندر استراتژیک آن است و بخش دوم آن نیز قانع کردن طرف‌های درگیر مبنی بر بازگشت به مذاکرات برای پایان دادن به جنگ در این کشور است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *