کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک شهید و یازده زخمی در شرق غزه

5 مرداد 1397 ساعت 20:18

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در حمله نظامیان صهیونیست به راهپیمایی حق بازگشت، یازده نفر از اهالی غزه زخمی و یک نفر دیگر شهید شده است.


به گزارش جهان نیوز، همزمان با حرکت اهالی غزه برای شرکت در راهپیمایی حق‌ بازگشت، نظامیان صهیونیست به سمت آن‌ها آتش گشوده و گاز اشک‌آور پرتاب کردند.

وزارت بهداشت  غزه جمعه گزارش کرد که یازده نفر از اهالی غزه در تیراندازی‌ها و استشمام گاز اشک‌آور مصدوم شده‌اند.

خبرگزاری «صفا» فلسطین نیز اعلام کرد که نظامیان صهیونیست در شرق مناطق «جبالیا، خان یونس، رفح و شهر غزه» به سمت تظاهرات کنندگان فلسطینی آتش گشوده‌اند.

شبکه الجزیره لحظاتی پیش گزارش داد که یکی فلسطینی 43 ساله به نام «محمد أبو مصطفی» که از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، شهید شد.

راهپیمایی‌های حق بازگشت برای سومین ماه متوالی همچنان جمعه هر هفته در طول نوار مرزی غزه با سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به تصمیمات آمریکا و محاصره نوار غزه برگزار می‌شود.

دولت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در آذر ماه گذشته شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و بیست و چهارم اردیبهشت سفارت این کشور را به شهر قدس منتقل کرد.

معترضان فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه این اقدامات را محکوم کرده و با راه‌اندازی راهپیمایی‌های بزرگ «حق بازگشت» بر حقوق قانونی خود در بازگشت به سرزمین‌های اشغالی و رفع محاصره یازده ساله غزه تأکید دارند و اعلام کرده‌اند تا تحقق این اهداف به راهپیمایی‌ها ادامه خواهند داد.
منبع:فارس


کد مطلب: 629679

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/629679/یک-شهید-یازده-زخمی-شرق-غزه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com