جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اعدام برای جرم‌های سنگین غیرقابل‌اجتناب است

جمعه ۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۷
کد مطلب: 629678
وزیر دادگستری ژاپن در واکنش به انتقاد شدید اروپا از اعدام اعضای یک فرقه تروریستی گفت که حکم اعدام برای برخی جرائم سنگین، لازم است و توکیو برنامه‌ای برای توقف فوری اجرای این حکم بازدارنده ندارد.
به گزارش جهان نيوز، یک روز پس از اعدام 6 عضو باقی‌مانده فرقه «اوم شینریکیو» در ژاپن که اعتراض کشورهای غربی را در پی داشت، دولت ژاپن اعلام کرد که برنامه‌ای فوری برای تغییر قانون اعدام ندارد.

با اعدام‌های دیروز، مجموعاً 13 عضو فرقه اوم شینریکیو که مسئول حمله تروریستی سال 1995 به متروی توکیو بودند، به دار مجازات آویخته شدند؛ اعضای این فرقه معتقدند که جهان رو به پایان است و هر کس که عضو این گروه نباشد یا توسط اعضای این گروه کشته نشده باشد، به جهنم می‌رود.

همان دیروز، کشورهای عضو اتحادیه اروپا بیانیه‌ای مشترک صادر کرده و از دولت ژاپن خواستند که یک جدول زمانی برای توقف حکم اعدام تعیین کند؛ عفو بین‌الملل هم ضمن انتقاد شدید از اعدام این تروریست‌ها، به راه افتادن گفتمان ضداعدام در ژاپن به عنوان اولین گام به سمت لغو این مجازات را خواستار شد.

امروز جمعه، آنطور که «کیودو نیوز» خبر داده، «یوکو کامیکاوا» وزیر دادگستری ژاپن به این هجمه انتقادی واکنش نشان داد و گفت که توکیو برنامه‌ای فوری برای تجدیدنظر کلی در حکم اعدام ندارد.

وزیر دادگستری ژاپن در توضیح علت اتخاذ این موضع از سوی دولت متبوعش گفته: «به نظر من مجازات اعدام برای جرائم خیلی سنگین و سفاکانه، اجتناب ناپذیر است و مجازات اعدام در کشور (ژاپن) به صورت فوری مورد تجدیدنظر قرار نخواهد گرفت.»

ژاپن از سال 1989 تا 1993 یک دوره چهارده ساله تعلیق اجرای حکم اعدام راه سپری کرد ولی پس از مواجهه با حمله همین فرقه اوم شینریکیو به متروی توکیو با گاز سارین و بالا گرفتن جرائم خشن خیابانی، این دوره تعلیق به سر آمد.

از سال 1993 تاکنون، خانم کامیکاوا رکورددار بالاترین حکم اعدام است؛ در دوره وزارت وی، 16 نفر اعدام شده‌اند که البته 13 نفر مربوط به فرقه اوم شینریکیو بوده است.
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *