کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آل هاشم:

آمریکا نمی تواند صادرات نفت را به صفر برساند

5 مرداد 1397 ساعت 16:45

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: برخی مسئولان کشورمان از جمله رئیس جمهور مواضع درست و شجاعانه‌ای اتخاذ کردند و واقعیت نیز این است که آمریکا در شرایطی قرار ندارد که صادرات نفت را به صفر برساند.


به گزارش جهان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز با اشاره به افزایش تهدیدات مکرر مقامات آمریکا مبنی بر به صفر رساندن صادرات نفت ایران اظهار داشت: در واکنش به این سخنان برخی مسئولان کشورمان از جمله رئیس جمهور مواضع درست و شجاعانه‌ای اتخاذ کردند و واقعیت نیز این است که آمریکا در شرایطی قرار ندارد که صادرات نفت را به صفر برساند. 

وی افزود: وضعیت کنونی کشورمان از نظر حقوقی قابل مقایسه با سال 91 نیست و با توجه به لغو شدن قطعنامه‌های سازمان ملل، متحدان اروپایی با آمریکا همکاری نمی‌کنند. 

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه ارائه بسته پیشنهادی اروپا نشان دهنده عزم اتحادیه برای مقابله با زیاده خواهی آمریکا است، گفت: هر چند به تعبیر مقام معظم رهبری این اقدامات اروپایی‌ها قابل اطمینان نیست ولی واقعیت این است که آمریکا جایگاه خود را نزد متحدان خود از دست داده و نمی‌تواند اراده خود را به آنها تحمیل کند. 

وی ادامه داد: امکان به صفر رساندن صادرات نفت ایران وجود ندارد، چرا که در سال 91 آمریکا با وجود در دست داشتن همه عوامل علیه ایران روزانه حداقل یک میلیون بشکه نفت صادر می‌کرد در حالی که شرایط امروز با گذشته متفاوت است. 

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: اتکای آمریکا به عملیات روانی از طریق رجزخوانی و تهدید، از روی عجز و ناتوانی است و مردم کشورمان باید با هوشیاری بدانند که آمریکا ناتوان تر از هر زمان دیگری بوده و به دنبال تنش در وضعیت اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به اینکه جدیتی از سوی مقامات قضایی کشورمان برای برخورد با سوءاستفاده‌های دولتی مشاهده می‌شود، یادآور شد: تعدادی از مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت به علت تخلف در واردات خودروهای خارجی با برخوردهای قضایی مواجه شدند که این موضوع در کنار اقدام دولت در تغییر برخی مسئولین اقدام مثبتی برای مقابله با سوءمدیریت‌ها است. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه این دست اقدامات باید پیش از این انجام می‌شد، افزود: مردم از قوای سه‌گانه انتظار دارند با هرگونه سواستفاده و سوءمدیریتی در حوزه وضع قوانین، حوزه اجزا و حوزه قضایی اقدام قاطع و فوری انجام پذیرد و امیدواریم مسئولان اهتمام ویژه ای به این مسئله داشته باشند.

وی با اشاره به سالروز سفر مقام معطم رهبری به استان آذربایجان شرقی در 25 سال پیش، گفت: همان گونه در دیدار 29 بهمن سال گذشته در محضر مقام معظم رهبری عرض کردم، 25 سال از تشریف فرمایی معظم له به آذربایجان می‌گذرد و مردم این خطه همچنان منتظر قدوم مبارک حضرتعالی در آذربایجان قهرمان هستند.

آل‌هاشم، با یادآوری 5 مرداد سال 58، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه جمهوری اسلامی ایران به اقامت آیت‌الله طالقانی در تهران، گفت: یکی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی، نماز جمعه و پشتوانه محکم نظام اسلامی است و ائمه محترم جمعه دو وظیفه مهم لزوم توجه به هدایت سیاسی نمازگزاران و توصیه به امر تقوا و کوشش در اصلاح اخلاقی جامعه را برعهده دارند. 

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه تلاش برای حفظ وحدت جامعه و سنگر حفظ عزت و مظهر وحدت و همبستگی ملت مسلمان ایران است، افزود: ائمه محترم جمعه سنگربانان سنگرهای دفاع معنوی در مقابل دشمن هستند و در این رابطه باید نسبت به تبیین مسائل دینی و سیاسی اهتمام داشته باشند.

امام جمعه تبریز همچنین ضمن گرامیداشت پنج مرداد؛ سالروز عملیات افتخارآفرین مرصاد در سال 1367، گفت: به یاد دارید که با تلاش برادران غیرتمند سپاه، ارتش و بسیج، منافقین به چه روزی افتادند و جا دارد یاد شهیدان این عملیات را گرامی بدانیم.

وی همچنین با اشاره به روز اهدای خون، سهم آذربایجان شرقی از میزان اهدای خون را 100 هزار نفر در سال اعلام کرد و گفت: حضور بانوان در عرصه اهدای خون در آذربایجان شرقی در میزان حداقلی قرار دارد، به گونه‌ای که تنها 2.5 درصد این جمعیت را بانوان تشکیل می‌دهند.
منبع:تسنیم


کد مطلب: 629672

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/629672/آمریکا-نمی-تواند-صادرات-نفت-صفر-برساند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com