سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

ترامپ ترکیه را به اعمال تحریم‌های بزرگ تهدید کرد

پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۵
کد مطلب: 629639
رئیس جمهوری آمریکا، ترکیه را تهدید کرد در صورت آزاد نکردن کشیش بازداشت‌شده آمریکایی، تحریم‌های سنگینی علیه آنکارا اعمال خواهد شد.
ترامپ ترکیه را به اعمال تحریم‌های بزرگ تهدید کرد
به گزارش جهان نيوز،رئیس جمهوری آمریکا، ترکیه را به اعمال تحریم‌های بزرگ تهدید کرد، مگر اینکه ترکیه کشیش آمریکایی - متهم به جاسوسی - را آزاد کند.

ترامپ در پیامی توئیتری نوشت:‌
ایالات متحده به خاطر بازداشت طولانی‌مدت کشیش آندرو برونسون، یک مسیحی بزرگ، مرد خانواده و انسانی بزرگی، تحریم‌های بزرگی علیه ترکیه اعمال خواهد کرد. وی به شدت درحال رنج است. این مرد با‌ ایمان بی‌گناه باید سریعا آزاد شود!

ساعاتی پیش بود که مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا نیز در سخنانی تهدید کرد در صورتی که ترکیه اقدام به آزادی کشیش بازداشت شده در این کشور نکند تحریم‌هایی علیه آنکارا اعمال خواهد شد.
آندرو برونسون کشیش آمریکایی که در شب کودتای ترکیه بازداشت شده بود با حکم دادگاه این کشور به حبس خانگی تغییر وضعیت داد.

برونسون 50 ساله از کارولینای شمالی در شب کودتای 15 ژوئیه 2016 به اتهام همکاری با جریان گولن و جاسوسی و نیز همکاری با پ.ک.ک. بازداشت شده بود.

پیشتر نیز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه خواسته است تا برای آزادی کشیش تلاش کند.

ترامپ چند روز  پیش با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: «یک رسوایی و فضاحت تمام عیار خواهد بود که ترکیه کشیش آمریکایی یعنی اندرو برانسون را از زندان آزاد نکند. او زمان زیادی است که گروگان گرفته شده است.» ترامپ گفته بود که اردوغان باید برای آزادی این کشیش آمریکایی کاری انجام دهد. او کار اشتباهی مرتکب نشده است.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *