جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

بارزانی کاندیدای ریاست جمهوری عراق نمی‌شود

پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب: 629596
یک مسئول سیاسی کرد نزدیک به حزب دموکراتیک کردستان عراق احتمال کاندیداتوری مسعود بارزانی برای ریاست جمهوری عراق را بعید دانست و گفت: این پست سهم اتحادیه میهنی کردستان خواهد بود.
بارزانی کاندیدای ریاست جمهوری عراق نمی‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، خالد پیشوا، مسئول سیاسی کرد و از افراد نزدیک به حزب دموکراتیک کردستان در اظهاراتی گفت: احتمال ساده‌ای وجود دارد که حزب دموکراتیک یکی از رهبران خود را برای به عهده گرفتن پست ریاست جمهوری عراق نامزد کند اما کاندیداتوری مسعود بارزانی، رئیس این حزب برای این پست محال است. وی افزود: این کرسی سهم اتحادیه میهنی کردستان خواهد بود.

وی گفت: پذیرفتن پست ریاست جمهوری از سوی بارزانی با فراخوان وی در خصوص استقلال و "رویای تشکیل کشور کرد" منافات دارد .چرا که بارزانی سال‌هاست صاحب این پروژه بوده و برای آن تلاش می‌کند بنابراین هرگز تمایلی برای به‌دست گرفتن این پست ندارد.

پیشوا تاکید کرد، هرگونه سخن در این خصوص تحلیل و ارزیابی‌های بی اساس و بی‌منطق به شمار می‌رود.
این مقام سیاسی کرد گفت: حزب دموکراتیک نیز برای به‌دست گرفتن کرسی ریاست جمهوری، ائتلاف استراتژیک خود با اتحادیه میهنی را از دست نخواهد داد. این حزب برای امر مهم‌تری یعنی منفعت ملت کرد و اجرای شروط اجرایی نشده قانون اساسی برنامه ریزی می‌کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *