پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

همه چیز درباره موضوع افزایش تعداد نمایندگان

پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 629552
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: افزایش تعداد نمایندگان باید به نحوی انجام شود که از نظر جمعیت و جغرافیا عدالت در حوزه‌های انتخابیه بیشتر رعایت شود.
همه چیز درباره موضوع افزایش تعداد نمایندگان
به گزاش جهان نيوز، محمدمهدی مفتح در خصوص طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: هرچقدر تعداد نمایندگان بیشتر و مساحت حوزه‌های انتخابیه کمتر باشد، اهداف حوزه قانونگذاری بیشتر تامین می‌‎شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی بر مبنای برخی اهداف تشکیل شده است که با افزایش تعداد نمایندگان تحقق این اهداف تسهیل می‌شود.

وی افزود: با افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای، افراد بیشتری در مباحث شرکت می‌‎کنند و نتیجه موضوعات مطروحه در مجلس، کارشناسانه‌تر و مناسب‌تر است، در قانون اساسی نیز پیش‌بینی‌هایی شده و می‌توان هر 10 سال 20 نماینده را به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد.

مفتح ادامه داد: باید از این ظرفیت قانون اساسی استفاده کنیم و در حدی که قانون اساسی اجازه داده تعداد نمایندگان مردم در خانه ملت را افزایش دهیم، البته بی‌عدالتی‌هایی از سوی نمایندگان در خصوص حوزه‌های انتخابیه بیان می‌شود که رفع این ناعدالتی‌ها در اصلاحات آینده ضرورت دارد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد موکلین در برخی از حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور با یکدیگر تفاوت دارند یا مساحت حوزه های انتخابیه در جاهای مختلف متفاوت است، در این شرایط باید از ظرفیت قانون اساسی برای افزایش تعداد نمایندگان استفاده کنیم تا تعداد نمایندگان به نحوی افزایش یابد که عدالت در حوزه‌های انتخابیه بیشتر رعایت شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز در سیاست‌های کلی انتخابات بر عدالت حوزه های انتخابیه تاکید کردند، اظهار داشت: من موافق افزایش تعداد نمایندگان با رعایت عدالت هستم.

منبع: خانه ملت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *