سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۸
۸۰
دور از هیاهو و سیاسی‌بازی مرسوم؛

ظرفیت هایی که رئیسی با مدیریت جهادی زنده کرد/ «تغییر به نفع مردم» در آستان/ تمرکز رقیب سال گذشته روحانی بر خدمت به مردم و پیشرفت کشور

تلاش رئیسی برای تحقق بند به بند خواسته‌های رهبر انقلاب
پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 629510
آستان قدس رضوی با توجه به ماموریتی که برای آسایش و راحتی خیال زائران برای زیارت امام هشتم (ع) یافته است در چه فعالیت هایی انجام داده است؟
ظرفیت هایی که رئیسی با مدیریت جهادی زنده کرد/ «تغییر به نفع مردم» در آستان/ تمرکز رقیب سال گذشته روحانی بر خدمت به مردم و پیشرفت کشور
گروه سیاسی جهان نيوز: 17 اسفند 94 بود که سید ابراهیم رئیسی پس از رحلت مرحوم آیت الله واعظ با حکم رهبر انقلاب تولیت آستان قدس رضوی را عهده دار شد تا بتواند هفت بند خواسته ایشان از تولیت را تحقق بخشد. تاکید رهبرانقلاب «خدمت به زائران آن بارگاه مقدس بویژه ضعفاء و نیازمندان » و «حفاظت از موقوفات و بهره‌گیری بهینه از آن برای تهدیستان» و «سامان بخشیدن به بنگاههای اقتصادی و خدماتی آستان» از جمله مهم ترین تاکیدات رهبر انقلاب بود.

بررسی سالیانه بیلان کاری و تهیه گزارشی از خدمات و کارهای دستگاه‌های مختلف همزمان با تطبیق خواسته ها، روشی است که می توان با آن نسبت به کارنامه این سازمان ها و نهادها اطلاع حاصل کرد. از سوی دیگر گزارش محور شدن فعالیت این نهادها و سازمان ها می تواند به این امر که مدیران باید به افکارعمومی پاسخ دهند و بر همین اساس مسئولیت بیشتری را درحیطه کاری خود بپذیرند، کمک کند.

آستان قدس رضوی با توجه به ماموریتی که برای آسایش و راحتی خیال زائران برای زیارت امام هشتم(ع) یافته است در سال گذشته چه فعالیت هایی انجام داده است؟ ولات امام علی بن موسی الرضا(ع) بهانه خوبی است تا در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام دهیم.

ساخت زائر سراها برای اقشار کم درآمد
اگر گردشی در فضای مجازی داشته باشیم بیشترین خبری که در حال حاضر از آستان قدس به چشم می خورد، ساخت زائرسراها برای اسکان زائران است. یکی از دغدغه‌های زائران به ویژه قشر متوسط جامعه که می‌خواهند به زیارت امام رضا(ع) مشرف شوند، موضوع اسکان است. آستان قدس با مشارکت خیران پروژه ساخت زائر شهر برای اسکان زائران کم‌درآمد را کلید زد و فاز اول این پروژه همزمان با میلاد حضرت رضا(ع) در شهرک طرق مشهد افتتاح شد.



مصطفی خاکسار قهرودی معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی در سال گذشته در این زمینه توضیح داد: « با افتتاح 3 بلوک فاز اول زائر شهر 400 زائر در این فضا اسکان داده می شود. هر بلوک در دو طبقه احداث شده است که طبقات دوم دارای 13 اتاق با ظرفیت هشت اتاق چهار تخته و پنج اتاق سه تخته است و طبقات پایین دارای 12 اتاق با ظرفیت چهار اتاق پنج تخته و شش اتاق چهار تخته می باشد که در اختیار زائران قرار می گیرد.»

وی بیان داشت: «در کنار زائر شهر 70 حسینیه و محل اسکان دیگر برای اقامت زائران زیارت اولی در مدت سه روزی که در مشهد هستند هماهنگ شده است و در هر روز به طور متوسط آستان قدس رضوی از 5 هزار زائر زیارت اولی در مشهد پذیرایی می کند که این تعداد در دهه کرامت به 12 هزار زائر نیز افزایش پیدا کرد.»



حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی درباره اهداف آستان قدس برای ساخت زائرسرا بیان داشت: در سه ماهه نخست فعالیت بنده برای زائران کم درآمد در یکی از زمین‌های ورودی مشهد ایجاد، یک شهر زائر آغاز شد که با گذشت یکسال فاز نخست آن به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: فاز دوم این شهر نیز در حال آماده سازی است و بیشتر زائر اولی‌ها در این شهر ساکن می‌شوند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: ساخت زائر سرایی را نزدیک به حرم و در فاصله دو کیلومتری حرم در یکی از زمین‌های آستان قدس کلنگ زنی کرده ایم و پس از ۱۶ ماه امروز فاز نخست آن به بهره برداری رسید.

ارائه غذای حضرتی به صورت آنلاین
اخیرا سیستمی در حرم رضوی طراحی و اجرا شده است که به طور آنلاین زائران را برای خوردن قضای حضرتی دعوت می کند. 

رئیسی در مورد تحول در سیستم ارائه غذا در مهمانسرای حضرت گفت: کاری که در فضای مجازی و فناوری صورت گرفت این بود که بتوانیم عزیزانی را که وارد محیط حرم می‌شوند با نرم‌افزاری به‌نحوی به مهمانسرا دعوت کنیم و از کد ملی افراد در این زمینه استفاده می‌شود و اکنون بیشترین ظرفیت آشپرخانه آستان قدس رضوی به‌طریق ماشینی به این مهم اختصاص می‌یابد. روش ما این است که توزیع عادلانه باشد و به زائران ارائه شود و این روش همچنان هست اما روش جدید نیز ساماندهی شده تا همه افراد به‌نحوی دعوت شوند. تعداد زائر زیاد است و طبیعتاً حالت قرعه‌کشی دارد و این کار کاملاً اتوماتیک است.


وی اظهار داشت: در هر وعده غذا 6 هزار غذا به‌وسیله دستگاه و اپلیکیشن ارائه می‌شود و این مهم براساس کد ملی صورت می‌گیرد. ما اکنون هر دو روش را داریم تا روش جدید جا بیفتد.

کمک به محرومان به خصوص روستائیان
رئیسی از زمانی که تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده گرفت همواره بر کمک به آسیب دیدگان محرومان تاکید داشته است. اینکه تا چه حد در این زمینه استان قدس در زمان وی خدمات در این عرصه انجام داده ، از جمله مباحثی است که همواره مطرح است.

رئیسی در این باره بیان می کند: « توانمندسازی محرومان و مستضعفان در دستور کار قرار گرفته و درصدد هستیم برخی صنایع روستایی را در روستاها فعال کنیم که بعضاً هزینه کمی می‌خواهد و قنواتی را در اطراف شهر مشهد احیاء و لایروبی کردیم و مردم هم کمک کردند و در برخی از اراضی 900 شغل ایجاد شده است. در بحث توانمندسازی همکاری میان آستان قدس و بسیج سازندگی وجود دارد و گروه‌های متعدد جهادی فعال هستند و برای توسعه روستاها مناطقی را تعریف کردیم که در اینجا دهستان‌‌هایی را تعریف کردیم تا تحت پوشش قرار گیرند. در حوزه‌های مختلف معیشتی کار در حال انجام است اما امروز مشکلات بسیار فزاینده است.»



تهیه جهیزیه و برخی مایحتاج زندگی محرومان اخباری است که از آستان قدس گاها شنیده می شود. در همین رابطه آخرین خبری که شنید شده است، اعطای 8000 سری جهیزیه و 2147 کمک هزینه بلاعوض خرید جهیزیه توسط آستان قدس رضوی به نوعروسانی در سراسر کشور است.
 

این جهیزیه‌ها قرار است در 14 استان شامل استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، کرمانشاه، ایلام، هرمزگان، کردستان، خوزستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قم، اصفهان، خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی توزیع شوند که شامل کالاهایی چون یخچال، تلویزیون، گاز، ماشین لباسشویی، فرش، پنکه و برخی دیگر اقلام مورد نیاز زوج‌های جوان است که با توجه به شعار سال همه این اقلام کالای ایرانی هستند.

مخالفت آستان قدس با بلند مرتبه سازی در اطراف حرم رضوی
آستان قدس در زمان رئیسی همواره با بلندمرتبه ساز در اطراح حرم رضوی مخالفت کرده است و در این زمینه با شهرداری مشهد همکاری می کند. 

رئیسی با اشاره به مبحث بلندمرتبه‌سازی در اطراف حرم رضوی گفت: یک‌سری مواردی قبلاً صورت گرفته و هر کس که نیم‌نگاهی به اطراف حرم داشته باشد و به این میزان زائر داشته باشد واقعاً این بلندمرتبه‌سازی را پسندیده نمی‌داند زیرا مشکلات جدی ایجاد می‌‌کند اما خوشبختانه با عزیزان خود در شهرداری هم‌نظر هستیم که باید جلوی بلندمرتبه‌سازی گرفته شود و از وقتی که وارد مشهد شدیم این خواست ما بوده و به شورای عالی شهرسازی و شهرداری و استانداری اعلام کردیم که باید جلوی بلندمرتبه‌سازی گرفته شود و مصرّ هستیم که باید این قضیه رسیدگی شود و خوشبختانه در این زمینه هم نظری وجود دارد اما قبلاً مجوزهایی صادر شده است و باز هم معتقدیم نباید ساخت‌وساز جدید صورت بگیرد و باید نسبت به ساخت‌وساز قدیم فکری صورت بگیرد.

تلاش برای تاسیس بانک رضوی
آستان قدس تلاش‌هایی را برای تاسیس یک بانک قرض الحسنه انجام داده است. مسئولین آستان هدف از این کار را الگوسازی و اجرای بانکداری اسلامی بیان کرده اند. اما به گفته رئیسی هنوز مجوز این کار صادر نشده است. 

در همین رابطه، تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه آستان قدس بانک قرض‌الحسنه بدون ربا تاسیس می‌کند گفت: مردم در عرصه‌های مختلف با وجود مشکلات پای کار آمدند و امروز نوبت مدیران است تا گره مشکلات را باز کنند.

رئیسی در این باره بیان کرده است که قریب به یک سال است که منتظر صدور مجوز بانک مرکزی برای تأسیس و راه‌اندازی بانک قرض‌الحسنه آستان قدس رضوی هستیم.


باغ های آستان قدس رضوی به اردوگاههای فرهنگی تربیتی اختصاص یافت
رئیسی با سرکشی از باغ‌های مختلف آستان قدس رضوی نسبت به استفاده عموم از این باغ ها با حفظ پوشش گیاهی آنان دستور داد. 

وی در این باره اعتقاد داشت: «با اینکه اعتقاد داریم باغ های آستان قدس رضوی باید به همین شکل باقی بماند، اما با حفظ شرایط موجود می توان از کاربری‌های دیگر این فضاها استفاده کرد. »

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: در همین راستا باغ آستان قدس موسوم به 'بلیدر' در طرقبه، به اردوگاه فرهنگی تربیتی تبدیل شد و تاکنون بیش از 30 هزار جوان و نوجوان از سراسر کشور از این فضا استفاده کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص دیگر باغ های آستان قدس نیز طرحی مطالعاتی اجرا خواهد شد، تا از این فضاها به بهترین نحو استفاده شود.هزاران اردوی دانشجویی، دانش آموزی و هیات های مذهبی که وارد مشهد می شوند باید بتوانند از امکانات آستان قدس رضوی استفاده کنند. 

در این راستا و با هدف تخصیص بخشی از امکانات موقوفات آستان قدس رضوی برای زائران حضرت امام رضا (ع) از باغ های این آستان مقدس برای برگزاری اردوهای دانشجویی و دانش آموزی استفاده می شود. 

تلاش آستان قدس برای تامین آب شرب مناطق مختلف
با توجه به مشکلاتی که کم آبی در کشور به وجود آورده است، آستان قدس نیز در این حیطه برای بر طرف کردن مشکلات مردم دست به کار شده است.

یکی از این خدمات رسانی ها موضوع ابرسانی به تعدادی از روستاهای استان خراسان جنوبی است و در این راستا با همت جهاد گران آستان قدس آب شرب به مردمان محروم این مناطق رسانده شد.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی از نصب 20 سقاخانه در روستاهای خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این سقاخانه ها آب آشامیدنی 20 روستای استان را تأمین و مشکل مردم با این کار حل شد.

همچنین با تعویض ۳۰۰ متر از شبکه داخلی آب آشامیدنی روستای قوام آباد علیا در یاسوج کمبود آب آشامیدنی این روستا رفع شد.

 به‌دنبال بروز مشکلاتی در تهیه آب شرب در برخی از شهرهای استان خوزستان در تیرماه سال جاری آستان قدس رضوی بنا بر مأموریت‌های محوله، خدمت‌رسانی خود را از ساعات اولیه به مردم این منطقه به‌ویژه در روستاها آغاز کرد.

تولیت آستان قدس رضوی بنیاد کرامت امام رضا(ع) را مأمور کرد تا با همراهی فعالان این بنیاد که در ماه‎های اخیر در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه مشغول خدمت به مردم بودند؛ عازم استان خوزستان شده و کنار سایر نهادهای حاکمیتی با ارائه خدمات مربوطه، برای تسریع در رفع مشکل هموطنان خوزستانی اقدام کنند.

بنیاد کرامت همچنین در کنار ارائه خدمات اجتماعی و خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین در پیاده روی اربعین را برعهده دارد. طبق ماموریت هایی که بر اساس منشور 7 گانه مقام معظم رهبری در حکم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی تدوین شده، در راهپیمایی اربعین حسینی به ارائه خدمت به زائران حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) پرداخت و موکب هایی در شهرهای مختلف، مرز مهران، کربلا، سامرا و نجف بر پا کرد.

ساماندهی بنگاه های اقتصادی آستان قدس
با توجه به بند 7 ابلاغیه رهبر معظم انقلاب به تولیت آستان قدس رضوی، سامان بخشیدن به بنگاه های اقتصادی و خدماتی آستان قدس رضوی و انضباط قانونی آن ها از جمله مهم ترین وظیفه حوزه اقتصادی رضوی به شمار می رود. طراحی و افزایش سهم این بنگاه ها در بازار و بازده بیشتر آنان نیز در این راستا در دستور کار قرار دارد و آستان قدس بیان می کند که می خواهد بنا بر این امر سهم خود از بازار را به 2 تا 3 برابر طی 5 سال آینده ارتقاء دهد.

ظرفیت هایی که آزاد شد
آستان قدس رضوی امروز فارغ از هر حواشی در حال فعالیت های مستمر و بهینه ای است که در بخش‌های مختلف می توان آنرا دید. درواقع ظرفیت‌های خوبی بخصوص در استان خراسان با مدیریت مناسب آزاد شده است و توانسته بخش‌های مختلف را نیز به حرکت در بیاورد. گرچه سعی شده است که این موارد در حوزه سیاسی دیده شود اما فارغ از همه این حرف و حدیث‌ها آستان در حال انجام کارهای خود است.

این ظرفیت‌های آزاد شده به گونه ای بوده که نه تنها خراسانی ها توانسته اند سهمی از آن ببرند بلکه دیگر نقاط کشور نیز از آن بهره مند شده اند. روحیه جهادی و انقلابی، نظر و توجه به محرومان و استفاده از ظرفیت‌ها برای آبادانی و استفاده عموم و بخصوص محرومان جامعه از امکانات موجود نقطه قوت این نوع مدیریت محسوب می شود. فی الواقع رئیسی با همان نگاه «کار و کرامت» و «تغییر به نفع مردم» به دور از هیاهوهای سیاسی در حال فعالیت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
درست هم همین است که هر کس سرجای خودش باشد و با هوس خو‌د و یا دیگران در طمع خام نیفتد.
Iran, Islamic Republic of
دولتی ها شما امروز مغضوب مردم هستید زیرا با روحیه اشرافی کاری برای مردم نکردید
Iran, Islamic Republic of
بله مثلا بهتر است کسی لیاقت ریاست جمهوری ندارد به هر وسیله ای متوسل نشود تا در مقامی قرار بگیرد که موجب پشیمانی حتی حامیانش شود
United Arab Emirates
از کی تا حالا شما میگی کی کجا باشه؟هرکس برای مردم کار کنه مردم میتونن جاهگاهشو بالا ببرن رئیسی یا هر کس دیگه هم خوب کار کنه میتونه رئیس جمهور باشه این با رای و نظر مردمه
Iran, Islamic Republic of
مشکل شما این است که ساخت چهار تا زائر سرا را با اداره یک مملکتی مثل ایران بامشکلات خودش مقایسه می کنید.این حجم کارعمرانی برای استان قدس نه تنها افتخاری نیست بلکه بسیار پایین هم است با حجم زیاد مال واموالی که دراختیار دارد....
حمید
Iran, Islamic Republic of
مشت نمونه خروار است
سخنی با حاج آقا رئیسی بــــــــــــزرگوار
Germany
اول) حاج آقا رئیسی عزیز خدا قوت
دوم) رویکرد و عملکرد جدید آستان قدس نشان می دهد که اگر بخواهیم در این شرایط اقتصادی کار کنیم و البته برای محرومان کار کنیم، بدون بهــــــــــــانه می توانیم
سوم) اینکه یاد روایتی افتادم(به این مضمون) که به پیامبری الهام شد که اگر برای خدا حتی به صورت پنهانی کار کند، خدا آن عمل نیک را برای همه آشکار خواهد کرد(داستان پنهان کردن تشت طلا) .... بنابراین شما با بزرگواری و متانت از حواشی ریاست جمهوری سال قبل گذشت کردی و خدا خواست که ارزش شما را به این گونه نشان دهد. بنابراین به نظرم اخـــــــلاص و ساده زیستی شما عامل موفقیت شماست.
چهارم) قول می دهم اگر همه نهادها و دستگاه ها در جمهوری اسلامی ایران با همین رویکرد و مشخصات(توکل به خدا، اخلاق مداری، ساده زیستی، همنشینی و همراهی با محــــــــرومین، نظم و انضباط، تعیین و رعــــــایت اولویت ها، مبـــــارزه با اشرافی گری و تجمل و تبعیض و فامیل بازی ، استفاده از قدرت تخصص و علوم بومی، و...) عمل کنند هیچ تحریمی نمی تواند بر ملت و مملکت اثرگذاز باشد ان شاءا... .
یا علی مدد. به امید موفقیت های بیشتر برای اسلام و مسلمین
تبلیغ زود هنگام
Iran, Islamic Republic of
الزامی است که حتما یک ... ریس جمهور باشه تو را به خدا به افراد غیر ... هم میدان بدید از ما گفتن بود .!!!!
مالک
Iran, Islamic Republic of
به افراد غیر درون الیگاریشی میدانی نیست و نخواهد بود
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
اونایی که الان از ترس ایشون رفتن به روحانی رای دادند توبه کنند. جز کار بی منت چیکار کرده این بنده خدا. الان اگر این بنده خدا بود و دلار 9300 می شد چیکار می کردید؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ما نه به روحانی ونه به رئیسی رای ندادیم و هرگز به امثال ایشان رای نخواهیم داد مملکت داری شوخی نیست که هرکس بدون تخصص و تجربیات لازم خود را کاندیدای رئیس جمهوری نماید اداره کردن هشتاد میلیون انسان با سلایق وفرهنگهای مختلف قومیتی در این عصرو روزگار کاری بس دشوار وطاقت فرساست یقینا این طور تصمیمات به سود دین و انقلاب و مردم نیست و باید این روش انتخابات منسوخ گردد .
Iran, Islamic Republic of
احتمالا شما به گلهای خندان رای دادید
مخالف
Iran, Islamic Republic of
منم به شدت مخالفت رئیس جمهور شدن افراد معمم وروحانی هستم...
مخالف
Iran, Islamic Republic of
لااقل دلایل مخالفتم رو می گذاشتی تا بقول غلامحسین کرباسچی !!!!!!!!!!!!!!؛کلام منعقد شود!
Iran, Islamic Republic of
کار بی منت کاری است که امامان معصوم شبانه برای در امان ماندن ابروی محرومان شبانه و بدور از چشم همه انجام میدادند.نه انکه امروزه برای بزرگ کردن کسانی کار بی منت برای محرومان را نردبان ریاست جمهوری کنند. رضای خداوند در ان بود که بدون سر وصدا با سود سرشاری که بدست می اید برای همین مردم خرج بی منت شود.
United Arab Emirates
استان قدس از محل برخی موقوفات موظف به کمک به محرومین است در واقع انچه انجام‌شده اثیک وظیفه سازمانی است که با کار خیر شخصی تفاوت دارد بله اگر اقای رییسی از جیب خودش کمکی کند بهتر است که پنهان باشد ولی اگر از درامد استان باشد باید گزارش کار داده شود مثل همه سازمان ها
Iran, Islamic Republic of
اگه ایشون بود دلار الان 20000 تومان رد کرده بود!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
شایدم ترامپ جرات نمیکرد از برجام خارج بشه

چون ترامپ زمانی از برجام خارج شد که مطمئن شد حتی اگه از برجام خارج بشه دولت کلید تعهداتش رو کاملا یکطرفه انجام میده
Iran, Islamic Republic of
با روحانی در آینده ای نزدیک شاهد دلار 20000 تومانی خواهیم بود!!!!!!!!!!!.
Iran, Islamic Republic of
پاسخ به کامنت۱۷،۰۸ناراحت نباش میدونم میخواهی اشتباهتو در رای دادن به روحانی قبول نکنی این حرفو میزنی اشکال نداره آدمیزاد جایزالخطاست مهم اینه که آدم یه اشتباهو دوبار تکرار نکنه
M.sh
Iran, Islamic Republic of
به دوست گرامی: ادمیزاد جایزالخطا نیست (یعنی مجاز به خطا کردن نیست)، بلکه ممکن الخطاست (امکان دارد خطا کند حتی اگر مجاز نباشد)
Iran, Islamic Republic of
ببخشید اشتباه لبی بود ممنون از تذکرتون
United Arab Emirates
اگر کاشتند مگر درامد
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
طبق پیش بینی تمام اصلاح طلبها و سلطنت طلبها ، اقتصاد دانان دولتی، سیاست مداران دولتی، روزنامه ها و طرفداران دولت اگر رئیسی میامد دلار شاید 5000 تومن میشد
نگاهی به روزنامه های موقع انتخابات بکن
باز با رقیب هراسی میخواهید طرفدار جمع کنید
با اگر گفتن نمیشه تمصمیم گرفت باید برای تصمیم گرفتن علت و دلیل بیان کنید
با اگر گفتن فقط فقط میتوان رای جمع کرد و اذهان عمومی را به خود مشغول کرد
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
اونایی که الان از ترس ایشون رفتن به روحانی رای دادند توبه کنند. جز کار بی منت چیکار کرده این بنده خدا. الان اگر این بنده خدا بود و دلار 9300 می شد چیکار می کردید؟؟؟؟؟؟
اینقدر لاف نزنید
استان قدس پووووووووووووووووووووووووووووولش برابری می کنه با پول کل کشور حالا چارتا ایارتمان ساخته تو بوق و کرنا کردید؟
مردم رو چی فرض کردید؟
Iran, Islamic Republic of
خودت پولارو شمردی که مقایسه میکنی؟
واعظ
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چرا وقتی می خواهید روحانی را قضاوت کنید بودجه ای که زیر دستش هست را در نظر نمی گیرید
افرادی مثل شما واقعا لیاقتتان همین روحانی است که بیچاره تان کند و شما هم در توهم بمانید
Iran, Islamic Republic of
پ دولتی که بودجه فروش نفتش خروار خرواره چه کاری کرده؟
Iran, Islamic Republic of
این مسائل صرفاً تبلیغات سیاسیه، آستان قدس فقط یک تعدادی کارخونه و ملک داره، اگر درآمد آستان قدس رو توجه کنید حدود 1درصد بودجه دولت و حدود سه دهم درصد کل اقتصاد کشور میشه. اقتصاد کشور بزرگ تر از ااون چیزی هست که فکر میکنید. برای مثال در سال 97 بودجه دولت حدود 400هزارمیلیارد تومن بوده. آستان قدس در جایی دیدم که کل درآمدش 2هزار میلیارد بوده. که حالا سود این درآمد که میتونه مورداستفاده قرار بگیره باید دید چقدره
Iran, Islamic Republic of
همیشه آستان این پولها رو داشته..پس چرا قبلا خرج مردم نمی شد؟؟؟؟؟ مدیریت جهادی همه جا کم کاری قبلی ها رو نشون میده و البته اونایی رو که نمیخان کار کنن عصبانی می کنه
Iraq
رئیسی خوب است اما در حد همان آستان قدس رضوی نه بیشتر
United Arab Emirates
نظرت به درد خودت میخوره
عاقبت دولت تدبیر و امید به کجا کشیده شده؟؟؟
Germany
دوست عزیز
ا... تا چهار سال قبل گناه همه مشکلات بر گردن دولت قبــــــــــل بود حالا بهانه جدید شده دولت پنهان7) رویکرد اشرافی و آقازاده بازی و... در این دولت بیداد می کند8) دلار 4200 تومانی و....9) 10) 11)...... خود حدیث مفصل بخوان
Iran, Islamic Republic of
توانمندی ها و تقوای ایشان برای ریاست جمهوری خیلی زیاداست .
United Arab Emirates
چرا نظر شخصی خودتون رو بدون اینکه از شما بپرسیم و شما هم دلیلی داشته باشید به ما میگید؟؟؟؟
رضا
United Kingdom
ذکري از بودجه آستان قدس ميکرديد و بعد عنوان ميکرديد ساخت يک مهمانسراي دو طبقه چه نسبتي با ان دارد.
Iran, Islamic Republic of
روحانی با بودجه زیر دستش چی کار کرد؟ فلاکت و دیگر هیچ
United Arab Emirates
به پول که نیست به عرضه است ممکنه یکی با کمی پول کاری بکنه که یه میلیارد عرضشو نداره مثلادولت تو ۵ سال چه کاری کرده؟
Iran, Islamic Republic of
لطفاً متن رو کامل بخونید فقط یک مهمانسرا نیست، چندین فاز مختلف داره یک زائرشهر و زائرسراهای مختلف، و کلی هم طرح های مختلف در استان های مختلف هست. اگر اعداد درست باشه درآمد آستان حدود 1 تا 2هزار میلیارد تومنه. ضمناً درآمد بالا عیب نیست، اگر اون درآمد خرج تولید ملی و محرومیت‌زدایی بشه چه عیبی داره؟ انصافاً اگر شما نگران هستید چرا گیری به دولت یا سازمان های دولتی مثل تامین اجتماعی نمیدید (با 3هزارمیلیارد تومن درامد فکر کنم)، از شنیدن اعداد بالا تعجب نکنید، بودجه دولت امسال 393هزارمیلیارد تومنه
Iran, Islamic Republic of
پول همیشه هست
روحانی بیشتر از احمدی تژاد داره اما این وضع کشوره
Iran, Islamic Republic of
بودجه آ ستان از بودجه دولت قطعا بیشتر نیست،بعد مال آ ستان رو مردم میدن ...
فريد
United Kingdom
اين ها همه نمايشي است و هيچ نتيجه اي هم ندارد و ايشان هيچ مقبوليتي ندارد؟!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
16 میلیون رای با اولین حضور در صحنه انتخابات نشانه مقبولیت آقای رئیسی است .
Iran, Islamic Republic of
نظرسنجی کردی یا از غیب بهت وحی میشه
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به کامنت ۱۵،۱۶ خودت نظر سنجی کردی یا بهت وحی میشه
هیچ که نه
Iran, Islamic Republic of
...
دانا
Iran, Islamic Republic of
همانطور که همه می دانیم در جنگ اقتصادی به سر می بریم بنابراین فرقی نمی کند چه سمت، عنوانی داریم یا حتی هیچکاره ایم هر کسی می تواند هر چقدر که می تواند کمک کند حتما هم لازم نیست پولی باشد خدمتی که مجانی و رایگان باشد هم می تواند ما را به عنوان سرباز این جنگ مسئول کند، یادمان باشد که مردم کشورهای دیگر هم بعد از جنگ شان خدمات ملی ارائه دادن تا کشورشان ساخته شود، خواهشم از آقای رئیسی که اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت هست اینه که با کمک اعضا بخشی از طرح اجرایی کشور را به عهده بگیرن و به دولت و قوای سه گانه کمک کنن تا طرح های مردمی در کل کشور اجرا شوند ایشان که از پول و منابع و انسان ها برای پیشرفت مشهد بهره گرفتن چرا طرح هایشان را به مجمع و دولت و مقر جنگ اقتصادی ارائه نمی کنن مطمئنا مردم کسانی را که در روزهای سخت کنارشان باشن فراموش نمی کنن البته آن کسی که بر قلب حاکمست حتی اگر انتخاب نشود در قلب باقی خواهد ماند
Iran, Islamic Republic of
کسی که از روحانی شکست بخورد بدرد هیچ مدیریتی نمی خورد.این اقا ازپس یک مناظره ساده برنیامد.تازه سوابق مدیریتی .و سطح سواد روحانی از این اقا خیلی بیشر است و مملکت را به این روز انداخت....
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیسی دکترای حقوق دارند ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
United States
مردم فقط احمدی نژاد را قبول دارند.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
ما مردم هستیم رئیسی رو قبول داریم
Iran, Islamic Republic of
ای چند برابر کننده ی قیمت همه چیز، از نان و پنیر تا مسکن و زمین، بیا که ما منتظرت هستیم!!!!
ای منزوی کننده ی ایران در جهان،بیا که ما منتظرت هستیم!!!!
ای پدر تحریم ها، بیا که ما منتظرت هستیم!!!!
ای دارای ادبیات فاخر،بیا که ما منتظرت هستیم!!!!
ای یاور مشایی،بقایی،مرتضوی،خاوری،زنجانی و... بیا که ما منتظرت هستیم!!!!
Iran, Islamic Republic of
ای یاور مستضعفان بیا
ای مایه عزت و اقتدار ایران بیا
ای شکافنده علوم هوافضا و هسته ای بیا
ای پرداخت کننده یارانه و عیدانه و بنزین سفر بیا
ای سازنده مسکن مهر محرومان بیا
ای مردی که انقلاب را به ریل اصلی برگرداند بیا
ای مرد عمل و کارهای سخت بیا .
ناشناس
نظر خودت رو بگو . شما کل مردم نیستید خیلی ها از احمدی نژاد متنفرند
Iran, Islamic Republic of
عمرا" به رئیسی رأی بدهیم بیخودی احمدی نژاد ثانی را پر و بال ندهید.
Iran, Islamic Republic of
خوب نده مگر مجبورت کردن
Iran, Islamic Republic of
مردم امروز بدنبال کفش کهنه دکتر احمدی نژاد می گردند.
سونامی
Iran, Islamic Republic of
اگر به احمدی نژاد اجازه حضور بدهند، چون سونامی همه کاندیدها را به تاریخ می پیونداند و ملت با انرژی مضاعف و امید بیشتر به اصلاح امور و معیشتشان به میدان خواهند امد....؟!!!!!!!!!!!!
سونامی
United States
چرا بقیه جمله را حذف کردی و علامت سوال برای جمله های بعدی را چسباندی به این جمله؟
این جمله پیش بینی یک رخداد بود نه سوال!
نتیجه اینکه احمدی نژاد آمدنش برای انتخابات ریاست جمهوری یعنی سونامی و بعد خواهید دید جریان نفاق چگونه در مقابلش مثل سال 1384 متحد و باز رسوا می شوند و مضمحل.
Iran, Islamic Republic of
ولی کاش نیت شان ریاست جمهوری نباشد زیرا موفقیت در آستان قدس دلیل بر این نیست که ایشان رئیس جمهور خوبی خواهد بود زیرا اصلا قابل مقایسه نیست
Iran, Islamic Republic of
چرا در بعضی کشورها رئیس جمهور اول شهردار بوده مثل اردوغان .رئیسی هم اگر بتونه آستان رو اداره کنه میتونه کشوررو هم اداره کنه
Iran, Islamic Republic of
قطعا"ایشان رئیس جمهور موفقی می توانند باشند زیرا تقوا و سواد کافی برای این مهم رو دارند.
Iran, Islamic Republic of
...
United States
شما استقبال از احمدی نژاد را ببینید و بعد ......
Iran, Islamic Republic of
...
رهی
Iran, Islamic Republic of
چه تیتر بدییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی....دست از این بازی سیاسی بردارید
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
عملکرد آقای ريیسی نمونه یک مدیر موفق هست که توان مدیریت بالایی داره!!! آقای رئیسی نمونه یک مدیر جهادی و مقاوم هست که تا الان تئوری اقتصاد مقاومتی رو به خوبی عملیاتی کرده!!! مثل این بدبخت های کاسه به دست دولتی نیست که هر روز دست به دامن یک کشور دیگری باشند تا گدایی کنند. اون مفهوم و ماهیت تئوری اقتصادی امام خامنه‌ای را فهمید، عمل کرد و موفق بوده تا حالا!!!
Iran, Islamic Republic of
امید که با هدف سیاسی و تبلیغاتی برای انتخابات نباشد ...
محمدی
Iran, Islamic Republic of
شما را به خدا دست از سر این سید مظلوم بردارید. ایشان را وارد مخمصه ریاست جمهوری نکنید و بیشتر با آبروی ایشان بازی نکنید. ...
Iran, Islamic Republic of
حالا هى لى لى لاى لالاش بذاريد عمراً نظر مردم جلب شه
Iran, Islamic Republic of
با مثبتهایی که به کامنتهای موافق رئیس جمهوری رئیسی هست همه چیز معلومه نظر مردم چیه
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
سيد مستا جرين .بساز خداوند پشتيبان شماست
Iran, Islamic Republic of
دیگر کسی از ایشان حمایت نخواهد کرد .ایشان مورد حمایت مردم نیستند
فریاد
Germany
...
افاسیابی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مامورین مهمانسرا با افرادی که برای در یافت خوراک می روند برخورد بسیار بدی می کنند تحقیر توهین انگ دزدی و.. اگر حرمت وکرامت زوتر خدشه دار شود به نظرم اصل کار زیر سوال است . خودم به عنوان یه جانباز رفتم غذای امام رضا بگیرم بامن کاری کردند در حرم حضرت رضا در حضور خانواده از جانباز بودنم خجالت بکشم . فرض کنید جانباز ویلچری یا والدین شهدا که همه پیر وکهنسال هستند برای دریافت غذا بروند بعد بگوین برو از بنیاد شهید خراسان نامه بیار برای یه پرس غذا ایااین تکریم یاتحقی این عزت یا ذلت .