سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۲

وزیر صنعت:عده‌ای ازداخل بادشمن همراهی می‌کنند

چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب: 629467
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: عده‌ای در داخل با دشمن همراهی می‌کنند، اما مردم به آینده اقتصادی کشور امیدوار هستند.
وزیر صنعت:عده‌ای ازداخل بادشمن همراهی می‌کنند
به گزارش جهان نيوز، محمد شریعتمداری بعدازظهر چهارشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرای کارخانه فولاد تربت حیدریه اظهار کرد: طبق آمار موجود در ۳ ماه ابتدایی سال جاری میزان صادرات کشور ۲۰ درصد افزایش داشته و ۴۴ میلیارد دلار تقاضای ورود محصولات مختلف در سیستم ثبت سفارش وجود دارد.

وی افزود: ۸۵ درصد واردات کشور را کالا‌های واسطه‌ای و سرمایه‌ای و ۱۵ درصد را کالا‌های مصرفی و نهایی تشکیل می‌دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: تقاضا برای فعالیت‌های اقتصادی در کشور وجود دارد، اما متاسفانه سودجویی‌هایی نیز در داخل شکل گرفته و عده‌ای در داخل با دشمن همراهی می‌کنند، اما مردم به آینده اقتصادی کشور امیدوار هستند.

شریعتمداری تاکید کرد: فشار‌هایی همانند دوران جنگ گذرا هستند، اما خودمان نباید ناامیدی به جامعه القا شود. برای کنترل فشار‌ها واردات حدود ۱۴۰۰ قلم کالا را به کشور برای حمایت از تولید داخل ممنوع اعلام کردیم.

وی در ادامه به تولید فولاد در کشور اشاره کرد و گفت: در کمتر از ۵ سال نزدیک به ۸۰ میلیون تن ظرفیت فولاد کشور افزایش یافته و در حال حاضر حدود ۱۱۰ میلیون تن طرح و پروژه جدید در زنجیره فولاد با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در کشور در حال اجرا است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پروژه فولاد تربت حیدریه بیان کرد: آب مورد نیاز این پروژه از پساب فاضلاب و خوراک آن از سنگان خواف تامین می‌شود.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دشمن واقعی ؟!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
درافواه عمومی وگوشه وکنار، واردات خوردو را به شما منتسب میکنند حتی اگر جانباز هم باشید وجاهت صحیحی از خود باقی نگذاشته اید بیاید وواقعیت را بگوئید وزارت شما امروزه درمعرض سوالات بیشماریست که از عهده انجام آن بر نمیائید.