شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

بازار اینترنتی ویژه معلولان راه اندازی می شود

چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 629366
مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی گفت: سایت فروش هنرهای دستی ویژه معلولان تا 2 ماه آینده راه اندازی و از این طریق آثار هنری معلولان سراسر کشور معرفی می شود.
بازار اینترنتی ویژه معلولان راه اندازی می شود
به گزارش جهان نيوز، افروز صفاری‌ فرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تاکید بر اینکه برای توانمند شدن معلولان نمایشگاه های دائمی، فصلی و مناسبتی تقویت می شود، اظهار داشت: امسال برنامه های متعددی برای توانمند سازی معلولان در مراکز غیر دولتی روزانه پیش بینی شده است. 

وی از تهیه بسته های آموزشی ویژه معلولان در مراکز روزانه خبر داد و افزود: این بسته ها بر اساس نوع فعالیت تهیه می شود که اولین بسته برای معلولان ذهنی در هفته بهزیستی شروع به کار کرد. 

وی ادامه داد: آموزش مهارت ها بر پایه بازی مورد علاقه معلولان انجام می شود و یکی از ویژگی های این برنامه ها، خانواده محور بودن است. 

صفاری‌ فرد، افزایش علاقه توانخواهان را از اهداف این بسته های آموزشی عنوان کرد و افزود: فعالیت های مراکز در قالب هنرهای تجسمی، تئاتر ،موسیقی و نمایش های عروسکی وسیع تر می شود. 

وی با این اعتقاد که هنر در کنار ایجاد نشاط باعث توانمندی جسمی و روحی معلولان می شود گفت: امسال 2 جشنواره موسیقی، تئاتر رادیویی و جشنواره تئاتر 6 منطقه در کشور برگزار می شود. 

مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ایجاد مراکز حرفه آموزش هنر در سه استان افزود: این مراکز با هدف آموزش حرفه ای هنر در استان های گلستان، چهارمحال بختیاری و اصفهان ایجاد و پس از اتمام دوره آزمایشی یک ساله در کل کشور تسریع پیدا می کند. 

وی با اشاره به راه اندازی کافه هنر در خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: این مکان توسط خود معلولان اداره می شود و عرصه هنر، پذیرایی و اجرا موسیقی زنده در جذب مشتری و تغییر نگرش جامعه موثر خواهد بود. 

صفاری‌ فرد گفت: سازمان بهزیستی برای راه اندازی این کافه هنر با پرداخت تسهیلات سهم بیمه کارفرمایی حمایت می کند.

وی از رشد مطلوب اعتبارات حوزه توانبخشی معلولان در سال جاری خبر داد و افزود: به خصوص این اعتبارات در حوزه فعالیت های هنری رشد خوبی داشته و امید است که به موقع هزینه شود. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *