کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تکرار//

خاطرات جالب رهبر انقلاب از تشرف به حرم امام رضا(ع)/ معجزه‌ای که آقا از نزدیک دیدند

3 مرداد 1397 ساعت 10:53

خاطرات مقام معظم رهبری از تشرف به حرم امام رضا(ع) را در گزارش زیر بخوانید.


به گزارش جهان نیوز، در طی یک سال مقام معظم رهبری چندین بار به تشرف حرم امام رضا (ع) می روند و ضمن ایراد سخن برای زائران و خادمان آستان قدس رضوی، حرم شریف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را زیارت می کنند. هر سفر خاطرات بسیاری دارد، خاطراتی که از خادمان و نزدیکان مقام معظم رهبری نقل شده است.

 
خاطرات مقام معظم رهبری از تشرف به حرم امام رضا (ع)
 
**حجت‌الاسلام حقانی در خصوص تشرف حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بارگاه حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) می‌گوید: «هنگام غبار روبی مرقد مطهر حضرت امام رضا (ع) خدام حرم دستمال‌های سفید آغشته به گلاب ناب رابرای غبارروبی به افراد می‌دهند. مقام معظم رهبری پس از مقداری غبار‌روبی، دستمال را به سر و صورت خود می‌کشند. ایشان در یکی از غبار‌روبی‌ها به آقای واعظ طبسی (تولیت آستان قدس رضوی) فرمودند: آیا می‌توانم این دستمال متبرک را برای خود بردارم؟»

مقام معظم رهبری، تولیت آستان قدس رضوی را به واعظ طبسی سپرده بودند، ولی با این حال، برای برداشتن پارچه متبرک به غبار ضریح امام رضا (ع) از او اجازه می‌گیرند. احترام مقام معظم رهبری به قانون برای همه ما درس است.

ایشان پس از کسب اجازه از واعظ طبسی در حالی که چشم‌هایشان پر از اشک بود و به راز و نیاز مشغول بودند، با دقت، دستمال را تا کردند و در جیب خود گذاشتند. برای ما خیلی زیبا بود که آقا در آن حال، این همه توجه دارند که دستمال متبرک را تا کنند و با نظم کامل در جیب خود قرار دهند.

خاطرات مقام معظم رهبری از تشرف به حرم امام رضا (ع)
 **همچنین «زمانی كه ضریح مطهر حضرت امام رضا (ع) در حال تعویض بود، در خدمت مقام معظم رهبری به پابوسی امام هشتم (ع) مشرف شدیم. مقام معظم رهبری برای زیارت در كنار مرقد آن امام (ع)، مشغول راز و نیاز بودند، چون ضریح را برداشته بودند حضور در كنار قبر رنگ و بوی دیگری داشت.

بعد از پایان راز و نیاز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، آقای واعظ طبسی به ایشان عرض كردند: آقا زاده هم بیایند نزدیك‌تر تا از نزدیك امام را زیارت كنند. معظم‌له فرمودند:

پس بقیه چی؟ این دقت را همواره حضرت آقا دارند.

 ایشان امتیاز ویژه و خاصی را برای فرزندانشان قایل نیستند. در آن روز هم فرمودند: اگر بقیه افراد می‌توانند از نزدیك قبر امام هشتم (ع) را زیارت كنند، فرزندان هم بیایند. پس از بیان آقا همه توفیق حضور یافتند.»

خاطرات مقام معظم رهبری از تشرف به حرم امام رضا (ع)
 **مقام معظم رهبری در خصوص حضرت علی‌بن‌موسی الرضا (ع) فرمودند: «آستان قدس رضوی، مطاف فرشتگان و کروبیان و قبله اهل دل و ملجأ و پناه مؤمنان صادق امروز به برکت طلوع خورشید انقلاب اسلامی، پایگاه بلند اندیشه طلوع اسلام و پرچم معارف قرآن نیز هست.»

«اساس کار وجود مقدس علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) کار فرهنگی و تبلیغی بوده است.»

خاطرات مقام معظم رهبری از تشرف به حرم امام رضا (ع)
**بر پایه گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، همچنین از آیت الله مصباح یزدی بیان شده:  «جریانی که خود بنده مستقیما از زبان رهبری شنیدم اینطور بود که دو یا سه ماه پیش بود که اتفاقا در مشهد خدمت ایشان شرفیاب شدم. ایشان فرمودند که شفا دادن امام رضا (ع) برای مشهدی‌ها خیلی عادی است؛ خودم دیدم وقتی بچه بودم به همراه پدرم به مسجدی به نام مسجد ترک‌ها رفتیم. موذنی داشت به نام کلب الرضا که نابینا بود و به همین علت معروف شد به نام کلب الرضا عاجز؛ یک روزی که من پیش پدرم بودم و دیدم کلب الرضا آمد در حالی که بینا شده بود؛ پدرم به او گفت: می‌بینی؟ گفت: بله و شروع کرد به تشریح چهره پدر؛ پرسیدیم چه شده که شفا یافتی؟ گفت: در بازار بعضی دخترم را سرزنش می‌کردند به دخترم گفتم مرا به حرم ببر وقتی رسیدیم گفتم تو برگرد خانه آنگاه گفتم‌ای مولا من سالهاست نابینایم و گریه نکردم و گفتم راضی ام به رضای خدا، اما حالا تحمل نمی‌کنم ناموسم را سرزنش کنند مرا شفا بده یا هم همین جا مرا بمیران.»


کد مطلب: 629309

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/629309/خاطرات-جالب-رهبر-انقلاب-تشرف-حرم-امام-رضا-ع-معجزه-ای-آقا-نزدیک-دیدند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com