جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

آغاز انتخابات پارلمانی پاکستان

چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 629267
صندوق‌های رای امروز (چهارشنبه) در مناطق مختلف پاکستان باز شده تا میان رقبای اصلی انتخابات پارلمانی، مردم نظر خود را به صندوق‌ها بیندازند.
آغاز انتخابات پارلمانی پاکستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، این رای‌گیری یک انتقال دموکراتیک قدرت در پاکستانی است که نیمی از تاریخچه آن با حکومت نظامیان عجین شده است.

برگزاری انتخابات امروز در حالی است که برخی به آن لقب "کثیف‌ترین انتخابات" را داده‌اند و اتهامات گسترده‌ای در آن به نیروهای مسلح زده شده که گمان می‌رود از "عمران خان" حمایت می‌کنند.

رقابت اصلی در این انتخابات بین دو رقیب به نام‌های عمران خان، رهبر حزب تحریک انصاف از یک سو و حزب حاکم مسلم لیگ شاخه نواز است که کاندیدای اصلی آن شهباز شریف، برادر نواز شریف، نخست وزیر برکنار شده این کشور است.

بازیگران اصلی در انتخابات پاکستان
800 هزار نیروی پلیس و ارتش پاکستان در بیش از 85 هزار حوزه رای‌گیری در این کشور مستقر شده‌اند چراکه در پی حملات شبه‌نظامیان در هفته‌های پایانی کمپین‌های انتخاباتی که بیش از 180 کشته از جمله سه کاندیدای پارلمانی برجای گذاشت، نگرانی‌های امنیتی به وجود آمده است.

عمران خان در کمپین خود وعده‌های پوپولیستی از جمله ایجاد "پاکستان نوین" را داده و قول داده تا فساد را از میان بردارد و شرایط را به گونه‌ای دیگر متحول کند و یک کشور با رفاه اسلامی ایجاد کند.

اما کمپین انتخاباتی وی با اتهامات گسترده‌ای روبرو بوده که از جمله آن نفع بردن از حمایت نهاد امنیتی قدرتمند پاکستان (ارتش) است.

در مقابل ارتش پاکستان این اتهامات را رد کرده و گفته است که نقشی مستقیم در روند انتخاباتی ندارد.
  •  
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *