پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

راهی ساده برای نابودی کانون یک خانواده!

شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 629225
طلاق توافقی در عصر امروز یکی از شایع ترین پرونده های موجود در دادگاه هاست و آمار بالای ثبت این نوع طلاق بسیار نگران کننده است.
راهی ساده برای نابودی کانون یک خانواده!
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، در این مدل طلاق توافق فی ما بین طرفین، حرف اول و آخر را میزند و طرفین در طلاق توافقی خودشان تکلیف همه چیز را مشخص میکنند.

هر یک از زوجین به درجه ای از کراهت رسیده اند که دیگر حاضر به ادامه زندگی نبوده و تمام تلاش های اطرافیان نیز بی ثمر بوده و دیگر راه برای مشاوره خانواده و داوری و دیگر راهکارهای جلوگیری از طلاق بسته می شود و طرفین تنها به طلاق فکر میکنند و تحت هیچ شرایطی حاضر به ادامه زندگی نیستند و همه تلاش خود را برای پایان دادن به زندگی میکنند و در این مدل سرعت انجام مراحل طلاق برای زوجین بسیار مهم است از این رو به وکیل طلاق توافقی مراجعه می نمایند تا حاصل تجربیات خویش را در اختیار موکل قرار داده و روند این طلاق توافقی را سرعت بخشد و کمکی باشد برای طلاق توافقی سریع و بدینوسیله طلاق توافقی غیرحضوری و طلاق توافقی بدون حضور زوجین از جمله خواسته های مهم آنها می باشد.

 
*طلاق توافقی چه مدت طول می کشد؟

به طور کلی مدت زمان طلاق توافقی حدود 3 الی 15 روز می باشد که این مورد  زمانی که از طرف وکیل پایه یک دادگستری پیگیری می شود با توجه به مهارت ایشان و تجربه ای که دارند می تواند زمان کمتری  باشد.

*طلاق توافقی در دوران عقد:

طلاق توافقی در دوران عقد و قبل از شروع زندگی نیز امکانپذیر بوده و البته باید توجه داشت در این مدل طلاق  توافقات طرفین بسیار اهمیت دارد و حتی اگر زوجه باکره باشد میتواند به گرفتن کل مهریه توافق کند و با بخشیدن بخش ناچیزی از مهریه ، مابقی آن را مطالبه کند. البته از مزایای این دوران در صورت باکره بودن زوجه پاک نمودن نام همسر میباشد در این خصوص اقرار زوج به باکره بودن همسر خویش تاثیر خاصی نداشته و با اخذ معرفی نامه به پزشکی قانونی مراجعه و با اخذ تایید پزشک مبنی بر گواهی سلامت پرده بکارت و درج این موضوع در رای و عنوان غیرمدخوله بودن رای صادر میگردد و نیازی به گواهی پزشکی مبنی بر عدم بارداری با عنایت به عدم دخول وجود ندارد با درج این امر در رای زوجه میتواند به اداره ثبت احوال مراجعه و با ضمیمه نمودن رای درخواست صدور شناسنامه جدید بدهد که بدین ترتیب نام همسر سابق از شناسنامه حذف میگردد و زوجه می تواند بدون مشکل و به راحتی و کاملا قانونی اقدام به اخذ شناسنامه  جدید نماید.

*طلاق توافقی در دوران بارداری:

بسیاری از افراد تصور میکنند طلاق توافقی در دوران بارداری امکانپذیر نیست در حالیکه طلاق توافقی در دوران بارداری نیز امکان دارد و میتوان حین بارداری برای دادخواست طلاق توافقی اقدام کرد با این تفاوت که دوران عده تا انتهای بارداری بوده و پس از آن نیازی به نگه داشتن عده نمی باشد

*طلاق با وکالتنامه اززوج:

طلاق از طرف زن از طریق وکالت در طلاق صورت می پذیرد و زن می تواند با داشتن وکالت نامه طلاق به وکیل مراجعه کند و با گرفتن یک وکیل برای زوج اقدام به طلاق با وکالتنامه نماید که در این مدل باید در وکالتنامه حق اسقاط تجدیدنظر و فرجام را نیز داشته باشد که باعث سرعت بخشیدن به روند طلاق می شود.

*طلاق توافقی از چه نوعی است؟

طلاق توافقی در واقع طلاق خلع و مبارات است که در این مورد زن در برابر کراهتی که از همسر خویش دارد با بخشیدن بخشی یا تمام مهریه طلاق خود را میگیرد و این طلاق بائن است و در واقع زوج حق رجوع نخواهد داشت و لیکن زوجه در صورتی که حق رجوع خود را اسقاط نکرده باشد میتواند به مابذل یعنی به آنچه که بخشیده رجوع کند که در این صورت زوج هم می تواند به طلاق رجوع کند و آن را کان لم یکن نماید...

*طلاق توافقی بدون حضور زوجین:

به طور کلی در کلیه ی اموری که نیاز به مراجعه به دادگاه دارد می توان با دادن وکالت به وکیل پایه یک دادگستری کلیه امور را به وی سپرد و شخصاً به دادگاه مراجعه نکرد از جمله طلاق توافقی که در صورت دادن وکالت به هیچ عنوان نیازی به حضور زوجین نبوده و طلاق توافقی بدون حضور زوجین به پایان میرسد و ظرف 4 روز شناسنامه با مهر طلاق تحویل داده می شود و تنها یک روز زوجه برای آزمایش بارداری باید مراجعه کند که این مورد هم در خصوص بانوان بالای 50 سال سن به دلیل یائسگی نیاز نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *