پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

لزوم کنترل علائم افسردگی در پدران

سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 629160
نتایج یک مطالعه در آمریکا نشان می‌دهد پدران هم همچون مادرانی که تازه صاحب فرزند شده‌اند ممکن است دچار علائم افسردگی شوند.
لزوم کنترل علائم افسردگی در پدران
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، در این بررسی محققان نتایج معاینات علائم افسردگی در والدینی را که به همراه فرزندشان به کلینیک‌های تخصصی کودکان مراجعه کرده بودند مورد مطالعه قرار دادند. در مجموع ۴.۴ درصد از پدران و ۵ درصد از مادران علائم افسردگی داشته‌اند.

محققان آمریکایی اظهار داشتند: توجه به این واقعیت که بسیاری از پدرانی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند علائم افسردگی را تجربه می‌کنند حائز اهمیت است زیرا در صورتیکه افسردگی درمان نشود می‌تواند پیامدهای جدی به دنبال داشته باشد.

همچنین پدران افسرده کمتر با فرزندانشان ارتباط برقرار می‌کنند که این امر می‌تواند به بروز مشکلات رفتاری و شناختی در کودک منجر شود. تقریبا از هر چهار مادر یک نفر در دوران بارداری یا پس از تولد نوزاد دچار علائم افسردگی می‌شود. در حالیکه بسیاری از زنان در حین مراقبت‌های بارداری و چک آپ‌های پس از آن معاینه می‌شوند لزوما مردان به این معاینات دسترسی ندارند.

همچنین از آنجاییکه افسردگی والدین پیامدهای طولانی مدت بر سلامت روحی و جسمی کودکان دارد به مادران و پدران توصیه می‌شود به لحاظ وجود علائم افسردگی مورد بررسی قرار بگیرند.

     
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *