سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

هشدار انگلیس درباره عواقب برگزیت بدون توافق

سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 629111
وزیرر امور خارجه انگلیس بعد از دیدار با همتای آلمانی خود در برلین درباره عواقب برگزیت بدون توافق هشدار داده و اروپا را مسئول به وجود آمدن چنین شرایطی دانست.
هشدار انگلیس درباره عواقب برگزیت بدون توافق
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، "جرمی هانت"، وزیر امور خارجه جدید انگلیس در سخنانی درباره یک برگزیت آشفته و بدون توافق با هشدار داده و اتحادیه اروپا را مسئول به وجود آمدن چنین شرایطی ارزیابی کرد.

وی بعد از مذاکره با "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان در برلین تاکید کرد که بدون یک تغییر واقعی در رویکرد مذاکره کننندگان اتحادیه اروپا یک خطر بسیار واقعی تشکیل می شود که در نهایت به صورت ناخواسته هیچ توافقی در این راستا شکل نگیرد.

وزیر امور خارجه انگلیس از مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا درباره برگزیت درخواست کرد که نقش سازنده ای را در این راستا در پیش گیرد و یک رویکرد واقعا جدید اتحادیه اروپا در مذاکرات را ضروری دانست.وی همچنین گفت که یک برگزیت نامنظم می تواند به شدت به مناسبات لندن با اتحادیه اروپا آسیب برساند. وی همچنین این گونه ابراز عقیده کرد که بسیاری در اتحادیه اروپا فکر می کنند که باید تنها مدت طولانی منتظر بمانند و بعد از آن انگلیس کوتاه می آید و تسلیم می شود. اما این اتفاق نخواهد افتاد.

هانت همچنین در این باره ابراز نگرانی کرد که خروج نامنظم انگلیس از اتحادیه اروپا نگرش یک نسل کامل انگلیس به اروپا را تحت تاثیر قرار دهد. وی چنین شرایطی را برای این شراکت بزرگ بسیار آسیب زا دانست.چندی پیش کمیسیون اتحادیه اروپا از سازمان ها و شرکت های اروپایی درخواست کرده است که خود را برای بدترین سناریو درباره برگزیت آماده کنند.

کمیسیون اتحادیه اروپا از مقامات کشورهای عضو این اتحادیه و عرصه اقتصادی درخواست کرده است که خود را برای همه سناریوها از جمله یک برگزیت آشفته و بدون توافق آماده کنند.مذاکرات بین لندن و بروکسل درباره برگزیت ماه هاست که بی نتیجه مانده است. البته "ترزا می"، نخست وزیر انگلیس چندی پیش به اصطلاح کتاب سفید که در آن برای اولین بار دیدگاه های خود درباره مناسبات با اتحادیه اروپا بعد از برگزیت را تنظیم کرده بود ارائه داد. با این همه جزئیات مهم مانند مسئله مرزهای بین ایرلند و ایرلند شمالی همچون سابق همچنان مشخص نشده است.

زمان می گذرد و تنها حدود 8 ماه تا تاریخ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در 31 ماه مارس سال 2019 زمان باقی مانده است. توافقی که جزئیات خروج در آن تنظیم شده است باید در ماه اکتبر آماده شود تا به این ترتیب پارلمان ها در لندن، بروکسل و دیگر کشورهای اروپایی زمان داشته باشند تا این توافق را مورد بررسی قرار دهند.

"هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان هم در سخنانی بعد از دیدار با همتای انگلیسی خود در برلین تاکید کرد که دولت آلمان می خواهد ازاین مسئله اجتناب کند که توافقی در برگزیت شکل نگیرد. ما خواهان یک توافق هستیم. ما می دانیم که همه باید برای چنین توافقی به هم روی آورند.

وی البته اعتراف کرد که در مسئله مرزهای بین ایرلند و ایرلند شمالی همچنان مذاکرات بیشتر ضرورت دارد.
ماس البته نخواست به تهدید اخیر "دومینیک راب"، وزیر برگزیت انگلیس مبنی بر اینکه اگر هیچ توافقی در این راستا صورت نگیرد دولت انگلیس احتمالا 39 میلیارد پوند برای جدایی از اتحادیه اروپا را پرداخت نخواهد کرد واکنشی نشان دهد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *