کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقاد گوترش ازحزب‌الله درگزارش خود به شورای امنیت

2 مرداد 1397 ساعت 10:13

شورای امنیت سازمان ملل با برگزاری نشستی به بررسی اوضاع لبنان پرداخت و ابراز امیدواری کرد که دولت در این کشور هرچه‌سریع‌تر تشکیل شود. گوترش نیز با ارائه گزارشی به این شورا به انتقاد از وضع موجود پرداخت.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، اولوف اسکوگ، سفیر سوئد در سازمان ملل که ریاست دوره‌ای شورای امنیت را برعهده دارد در پایان نشست این شورا به خبرنگاران گفت: ما امیدواریم که دولت فراگیر ملی جدید در لبنان هرچه‌سریع‌تر تشکیل شود.

بعد از برگزاری انتخابات پارلمانی، میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان، سعد حریری را مکلف به تشکیل دولت جدید کرد اما از آنجا که تشکیل دولت در این کشور بدون توافق گروه‌های مهم سیاسی ممکن نیست و این توافق هم هنوز حاصل نشده، لبنان همچنان با دولت پیشین اداره می‌شود.

از سوی دیگر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در گزارشی درباره اجرای قطعنامه 1701 شورای امنیت درخصوص پایان جنگ میان اسرائیل و حزب الله، این حزب را به "از بین بردن قدرت دولت لبنان برای اعمال حاکمیت خود" متهم کرد.این گزارش در نشست روز دوشنبه شورای امنیت پشت درهای بسته بررسی شد.

وی در این گزارش مدعی شد: حزب الله همچنان علنا اعلام می‌کند که توانایی نظامی دارد. هیچ گونه پیشرفتی نیز در خلع سلاح گروه‌های مسلح خارج از کنترل دولت صورت نگرفته و همین مسئله باعث شده دولت لبنان نتواند حاکمیت و قدرت خود را به طور کامل در این کشور اعمال کند.
 


کد مطلب: 629047

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/629047/انتقاد-گوترش-ازحزب-الله-درگزارش-خود-شورای-امنیت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com