پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۲

رئیسی: ‌روزی ۱۰۰۰ زائر‌ اولی وارد مشهد می‌شوند

دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب: 628969
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در این مدت روزی ۱۰۰۰ زائر اولی وارد مشهد می‌شوند گفت: تاکنون ۷۰۰ هزار زائر اولی به مشهد سفر کرده که بخشی در زائرشهر و بخشی در مهمانپذیرهای اطراف حرم مستقر شدند.
رئیسی: ‌روزی ۱۰۰۰ زائر‌ اولی وارد مشهد می‌شوند
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست زائرسرای رضوی اظهار با تبریک ولادت باسعادت امام رضا(ع) داشت: توفیقی است که در جمع خادمان بارگاه منور رضوی و در محضر مرجع عالیقدر آیت الله نوری همدانی، حضور پیدا کنیم و به تمامی مسئولان نیز خیر مقدم عرض می‌کنم.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای ورود به آستان مقدس رضوی و افتخار خدمت در اجرای منویات رهبری معظم انقلاب اسلامی در توج به زائران و به ویژه زائران مستمند و نیازمند برنامه ریزی شد گفت: به جهت کمبودی که در مشهد برای اسکان زائر بود 4 کمپ در اطراف مشهدمقدس به ویژه در تابستان‌ها برای اسکان زائر بود و ما فکر کردیم که در شان زائر حضرت این شرایط نیست.

وی افزود: کمپ یک مکان اضطراری است و در مشهدی که سالانه 30 میلیون زائر داریم باید مکان‌هایی در شان زائر داشته باشیم و البته خیرین نیز در این زمینه ورود داشتند اما زائران مشکل جا و مکان داشتند و خداوند تفضل کرد و زائرشهر رضوی تاسیس شد و اکنون محل حضور زائر اولی‌هاست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در این مدت روزی 1000 زائر اولی وارد مشهد می‌شوند بیان کرد: تاکنون 700 هزار زائر اولی به مشهد سفر کرده که بخشی در زائرشهر و بخشی در مهمانپذیرهای اطراف حرم مستقر شدند و 50 مهمانپذیر در اجاره آستان قدس رضوی است و باید از آنها نیز تشکر کرد که به زائراولی‌ها و اسکان آنها کمک می‌کنند.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه زائران نیازمند با مشکلات مالی مواجه هستند و از این ظرفیت اسکان برای یک زیارت خاطره انگیز استفاده خواهند کرد عنوان کرد: اینها گام‌های کوچکی برای زائران است که بعضا از سراسر عالم برای آستان بوسی وارد می‌شوند و در این آستان مقدس وظیفه همگان است که با همه وجود مقدم اینان را برای اسکان و ایاب و ذهاب و تغذیه گرامی بدارند.

وی گفت: تمام امور در آستان قدس رضوی مبتنی بر وقف و نذر است و اقتصاد و درآمد و گردش کار آستان قدس رضوی مبتنی بر تذر و وقف است و بیش از 1000 سال مردم از جان و دل و از پولی که با عرق جبین تهیه کرده‌اند با عشق به حضرت رضا(ع) می‌دهند و تلاش ما اجرای نیت زائر است.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: در آستانه ولادت باسعادت حضرت رضا(ع) هستیم و امیدواریم این گامی در جهت تسهیل امر زیارت و توجه به زائران است. وظیفه ما توجه به زائر از مبدا تا مقصد است. امیدواریم این گام مورد توجه حضرت قرار گرفته و تسهیلی در امر زیارت باشد و باید صمیمانه از دست اندرکاران و مهندسان تشکر کنم. فاز دوم نیز تا آخر سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و این ظرفیت در خدمت زائران نیازمند است.

رئیسی بیان کرد: در آستان قدس رضوی رقیب بخش خصوصی نیستیم و نخواهیم بود و تمام این اقدامات در راستای تسهیل زیارت است و مردم و بخش خصوصی نیز برای تسهیل امر زیارت مشارکت دارند.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وایشان با استفاده از امکانات آستان قدس برای انتخابات آینده برای خودشان رای جمع میکند!!!!!!!!!!!!!!!.
Iran, Islamic Republic of
نسوز از رییسی همه مثل شما لیبرال ها فکر نمی کنن اگه کار کنه میگید برای رای اگه نکنه میگید به درد نمیخوره رئیسی بی شک رییُ جمهور بعدی هست چون ده برابر همتون کار میکنه لیبرال ها