جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

شفافیت مالی در آستان قدس را دنبال می کنیم

دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۹
کد مطلب: 628968
تولیت آستان قدس رضوی گفت: یکی از مهم ترین برنامه هایی که در آستان قدس دنبال می شود شفافیت مالی است.
شفافیت مالی در آستان قدس را دنبال می کنیم
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دوشنبه شب در گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: کمک به محرومان از جمله وظایف جدی آستان قدس بوده و در این راستا معاونت ویژه ای ایجاد و در ابتدای کار خدمت رسانی به محرومان مشهد در دستور کار قرار گرفت و به تدریج در شهرهای دیگر نیز گسترش یافت.
 
وی افزود: خدمت رسانی به محرومان با همکاری دیگر نهادهای متولی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) صورت گرفته و توانمند سازی خانواده های روستایی و احیای قنات ها برای رونق کشاورزی در دستور کار قرار گرفت به صورتی که در برخی مناطق بیش از ۸۰۰ شغل ایجاد شد. 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در حوزه های مختلف معیشتی اقداماتی در حال انجام است ولی مشکلات محرومان زیاد بوده و باید کار گسترده تری خصوصا در شرایط اقتصادی فعلی انجام شود. در این حوزه بودجه خوبی را گذاشته ایم و امیدواریم گره ای از زندگی مستضعفان گشوده شود. 

مخالف بلند مرتبه سازی هستیم
رئیسی در ادامه به ساخت و سازهای اطراف حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت: به هیچ عنوان بلندمرتبه سازی اطراف حرم مطهر رضوی پسندیده نیست و باید جلوی این اقدام گرفته شود. موضوع از طریق شهرداری مشهد و شورای عالی معماری و شهرسازی دنبال شده است و ب توقف بلندمرتبه سازی اصرار داریم. 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: معتقدیم نباید ساخت وساز جدید انجام شده ولی برای ساختمان هایی که در حال ساخت است باید با مالکان برای جلوگیری از بلند مرتبه سازی در اطراف حرم رضوی مذاکره شود. 

وی خاطرنشان کرد: در خصوص برخی پروژه ها از جمله مشهد مال، سرمایه های حاصل شده از این پروژه در جای دیگر سرمایه گذاری می شود و در بخش اطعام و موضوعات جاری هزینه نمی شود. آستان قدس به حوزه دارو و درمان ورود جدی داشته و توسعه داروسازی ثامن در دستور کار قرار دارد که بودجه لازم برای این اقدام  از همین سرمایه ها هزینه می شود. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه اظهار کرد: مجامع شرکت های وابسته به آستان قدس رضوی به صورت سالانه برگزار می شود و تلاش شده تا حقوق کارکنان به موقع پرداخت شود و به لطف خداوند کارگری بیکار نشد و تمام حقوق و مزایای کارکنان پرداخت شده است. تلاش می کنیم به حوزه صادرات نیز ورود کنیم و در این بخش رشد ۲۴ درصدی داشته ایم. 

رئیسی تاکید کرد: تمام شرکت های آستان قدس توسط حسابرسان بیرونی حسابرسی می شوند و تاکنون به جز یک شرکت وضعیت همه شرکت ها مقبول اعلام شده است. ما به دنبال شفافیت مالی در این آستان مقدس هستیم. 

وی بیان کرد: طی دو سال گذشته مالیات ارزش افزوده و تکلیفی را پرداخت کرده ایم اما عده ای مدام می گویند آستان قدس مالیات را پرداخت نمی کند. 

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: بنا داریم اعلام کنیم درآمد شرکت های آستان قدس در چه عرصه هایی مصرف خواهد شد و به اطلاع همه خواهد رسید و مردم در جریان امور به صورت شفاف قرار خواهند گرفت. 

رئیسی تاکید کرد: در همه بخش های آستان قدس رضوی مردم حضور داشته و نقش آفرین هستند و ما معتقدیم این آستان مردمی ترین نهاد جمهور اسلامی ایران است. 

تاسیس بانک قرض الحسنه
وی در خصوص تاسیس بانک قرض الحسنه توسط آستان قدس رضوی گفت: بررسی های انجام شده نشان می دهد که ما نیازمند بانک قرض الحسنه هستیم و یک سال است که در انتظار دریافت مجوز از بانک مرکزی هستیم. قرار نیست در این بانک سود و بهره گرفته شود. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به تاسیس دفاتر آستان قدس در استان های کشور اشاره کرد و گفت: این دفاتر برای شناسایی محرومان،زیارت اولی ها و پیگیری اقدامات فرهنگی تشکیل شده و در راستای ماموریت های آستان قدس رضوی است. 

رئیسی در خصوص توزیع دعوت نامه های میهمانسرای امام هشتم (ع) در میان زائران گفت: برای این مهم سامانه ای بر اساس کدملی ایجاد شده تا همه مشتاقان بتوانند از غذای متبرک بهره مند شوند.

وی همچنین از تعریف جدید خدمت در آستان قدس خبر داد و گفت: همه علاقه مندان می توانند با توجه به تخصص خود خادم بارگاه منور رضوی شده و در محل زندگی خود به نام امام هشتم (ع) خدمت کنند و سالانه چند روز را هم در حرم مطهر باشند.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رر
United States
در مورد اختلاس ١٠٠٠ ميلياردي توماني معاونت سابق اول شفافيت نشان بده بقيه پيش كش و مردم را احمق فرض نكن!!؟؟