پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

واکنش چین به توئیت‌ ضد ایرانی ترامپ

دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۳
کد مطلب: 628964
سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری خود خواستار رفع مسالمت آمیز تنش‌های بین تهران و واشنگتن شد.
واکنش چین به توئیت‌ ضد ایرانی ترامپ
به گزارش جهان نيوز، «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری درباره رویدادهای مهم بین‌المللی و توئیت‌های تهدید آمیز «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا علیه ایران به اظهار نظر پرداخت.

 سخنگوی وزارت خارجه چین درباره تهدیدهای ترامپ علیه ایران گفت: «چین همیشه بر این باور است که همه کشورها باید روابط بین خود را بر اساس پنج اصل همزیستی مسالمت آمیز و دیگر اصول بنیادین روابط بین‌الملل حل و فصل کرده و اختلاف‌ها را از طریق گفت‌وگو و مشاوره بر طرف کنند.»

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین درباره جنگ تجاری آمریکا علیه کشورش تاکید کرد که  تهدید تجاری تاثیری بر پکن نمی‌گذارد.

این درحالی است که واشنگتن اعلام کرده که با توجه به افزایش تنش‌های تجاری با چین، در پی تضعیف پول ملی این کشور (یوان) است.

دیپلمات چینی در این نشست خبری گفت: «به آمریکا توصیه می‌کنیم که آرامش خود را حفظ کند و رویه‌ای منطقی اتخاذ کند.»

چین پیشتر نیز درباره برجام و خروج یکجانبه دولت آمریکا از این توافق بین‌المللی اعلام کرده بود تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را نمی‌پذیرد.

دونالد ترامپ سرانجام روز سه‌شنبه 8 می (18 اردیبهشت‌ماه) به طور یکجانبه از برجام خارج شد و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی 90 و 180 روزه امضا کرد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *