چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

خنثی سازی ۴ عملیات تروریستی در بغداد

دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب: 628832
شورای وزارتی امنیت ملی عراق بر حق تظاهرات مسالمت آمیز مردم، حفاظت از تظاهرات کنندگان و دور کردن افراد خرابکار از تظاهرات و حفظ اموال و دارایی های عمومی تاکید کرد.​
خنثی سازی ۴ عملیات تروریستی در بغداد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، در بیانیه دفتر حیدر العبادی نخست وزیر عراق آمده است: جلسه شورای وزارتی امنیت ملی عراق به ریاست حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق برگزار شد.این بیانیه افزود: در این جلسه عملیات نیروهای امنیتی در پاکسازی صحرای غربی الانبار از بقایای هسته های تروریستی و تداوم این عملیات تا از بین بردن کامل تروریسم مورد بحث قرار گرفت.

براساس این بیانیه، "موضوع تظاهرات و تاکید بر حق تظاهرات مسالمت آمیز شهروندان برای بیان خواسته های خود ،" از دیگر محورهای جلسه بود که "تلاش برای اجرای این خواسته ها در هسته بحران خدمات و امنیت در جریان است".
این بیانیه افزود: "حفاظت از دارایی های عمومی و عدم تعدی به نیروهای امنیتی و تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی همه تلاش خود را برای حفاظت از تظاهرات کنندگان و دور کردن افراد خرابکار از تظاهرات بکار می گیرند"، از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

خنثی سازی 4 عملیات تروریستی در بغداد
فرماندهی عملیات بغداد از خنثی سازی چهار عملیات تروریستی در شهر بغداد و بازداشت طراحان آن خبر داد.
جلیل الربیعی فرمانده عملیات بغداد گفت: نیروهای عملیات بغداد با همکاری واحد اطلاعات فرماندهی چهار عملیات تروریستی علیه بغداد را خنثی کردند.وی افزود: در این عملیات عناصر هسته های تروریستی طراح بازداشت شدند.اعلام این مطلب درحالی است که بغداد و تعدادی از مناطق دیگر عراق شاهد اعتراضات مردم به خاطر وخامت اوضاع اقتصادی و اجتماعی است.

پایان بازشماری دستی آرای استان کربلای معلی
کمیسیون عالی انتخابات عراق از اتمام کار بازشماری دستی آرای استان کربلای معلی و آماده شدن برای بازشماری دستی آرای استان نجف اشرف خبر داد.لیث جبر سخنگوی رسمی کمیسیون انتخابات عراق گفت: عملیات بازشماری دستی آرا در مراکز و حوزه های انتخاباتی استان کربلای معلی که شکایت علیه آنها مطرح شده بود، به پایان رسید.

وی افزود: شورای کمیسیون متشکل از قضات مامور بر روند بازشماری نظارت کردند.جبر گفت: از امروز دوشنبه کار بازشماری دستی آرای استان نجف اشرف درخصوص مراکز و حوزه های انتخاباتی که شکایت علیه آنها مطرح شده است، آغاز می شود.با توجه به انتقال صندوق های رای گیری از شماری از استانها به بغداد، بازشماری دستی آرای استانهای کربلا معلی و نجف اشرف در نمایشگاه بین المللی بغداد در حال انجام است.

هشدار درباره نقشه داعش برای سوء استفاده از تظاهرات
یکی از رهبران مجلس اعلای اسلامی عراق درخصوص مقاصد گروه تروریستی داعش برای سوء استفاده از تظاهرات مردم و اجرای شش حمله با هدف ساقط کردن کنترل چند شهر این کشور هشدار داد.

باقر الزبیدی در بیانیه ای که یک نسخه آن در اختیار سایت بغداد الیوم قرار گرفت، افزود: داعش به نوبه خود تلاش می کند که ابتکار عمل را به دست گرفته و عملیات نظامی گسترده ای در استان الانبار علیه یگان های نظامی ما اجرا کند از جمله منفجر کردن پل الرمانه برای جدا کردن منطقه الجزیره از القائم. عناصر داعش به دنبال حمله به القائم و سقوط آن هستند و همچنین جدا کردن و سقوط اطراف شهرهای راوه و عانه و نیز حملات مشابه در استان های واقع در شمال و جنوب بغداد.

آنها می خواهند اینکار را با سوء استفاده از وضعیت چالش آمیز در بغداد و استانهای جنوبی انجام دهند.
بغداد و استان های جنوبی عراق شاهد تظاهرات مسالمت آمیز برای درخواست جهت بهبود خدمات از جمله آب و برق است.الزبیدی چهارشنبه گذشته نیز از تظاهرات کنندگان در استان های جنوبی (واسط و بصره) خواسته بود که به اعتراض خود تا دستیابی به حقوقشان ادامه دهند اما در عین حال درباره توطئه ای که از استان صلاح الدین برای تقسیم عراق آغاز می شود؛ هشدار داد.

وی گفت: من از اطلاعات مهمی صحبت می کنم که نشان می دهد که توطئه ای پشت درها برای احیای طرح تقسیم عراق در جریان است که از استان صلاح الدین آغاز می شود ؛ جائیکه نیروهای پنهان برای حمایت از داعشی ها تلاش می کنند که مساحد گسترده ای از منطقه حمرین گرفته تا مطیبیجه را در کنترل خود درآورند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *