جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۷

الجبیر: موشک‌های یمن را ایران فراهم می‌کند!

دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 628805
وزیر خارجه عربستان سعودی بار دیگر مدعی شد که ایران قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند.
الجبیر: موشک‌های یمن را ایران فراهم می‌کند!
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی در پاسخ به سوالی در رابطه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران و همراهی عربستان سعودی با آن مدعی شد: عربستان سعودی از قوانین بین‌المللی و هر تحریمی که علیه ایران ایجاد شود حمایت می‌کند؛، زیرا ایران قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

وی مدعی شد: اگر ایران می‌خواهد با کشورهای جهان روابط خوبی داشته باشد باید به قوانین بین‌المللی و اصل حسن همجواری احترام بگذارد و از حمایت تروریست‌ها و فراهم کردن موشک‌های بالستیک برای انصارالله یمن به منظور قتل شهروندان دست بردارد و همان طور که همه می‌دانند مسئولیت همه اینها برعهده ایران است.

عادل الجبیر پیش از این نیز در حاشیه نشست ناتو در بروکسل ضمن حمایت مجدد از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای خروج از برجام گفت: ایران باید بداند که جهان اجازه دستیابی به سلاح هسته ای را به آنها نمی دهد.

وی همچنین مدعی شد که اگر ایران سیاست های خصمانه خود را تغییر ندهد فشارها علیه آن بیشتر می شود و منزوی‌تر خواهد شد.

این مقام سعودی درحالی مدعی حمایت ایران از تروریسم است که عربستان سعودی از جمله کشورهایی بود که مرزهای خود را به روی داعش باز کرد تا وارد عراق و سوریه شوند و از آن‌ها حمایت کرد این درحالی است که ایران اولین و بزرگترین مخالف تروریسم درجهان است و برای ریشه کن کردن آن تلاش های فراوانی کرده است و در بیرون راندن داعش و دیگر گروهک های تکفیری از عراق و سوریه نقش مهمی داشته است.جمهوری اسلامی ایران همواره به اصل حسن همجواری و حاکمیت دیگر کشورها احترام گذاشته و به دنبال صلح و ثبات و امنیت در منطقه است.

عربستان سعودی پیش از این نیز برخلاف کشورهای اروپایی چندین بار از خروج ترامپ از برجام حمایت کرده است، این کشور درهمان ابتدا در بیانیه‌ای اعلام کرد: عربستان از تصمیم آمریکا برای ازسرگیری تحریم‌ها علیه ایران حمایت می‌کند. عربستان در ابتدا به این دلیل از توافق هسته‌ای ایران حمایت کرد که قرار بود این توافق از انتشار سلاح کشتار دسته جمعی در خاورمیانه و جهان ممانعت کند. ایران از طریق برداشتن تحریم‌ها به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده خود در منطقه ادامه داد و موشک‌های بالستیک خود را گسترش داد، از گروهک‌های تروریستی در منطقه از جمله حزب‌الله و حوثی‌ها (انصارالله) که از سلاح‌های ایران برای هدف قرار دادن شهروندان یمنی و تعرض به کشتیرانی استفاده کردند، حمایت کرد.
دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه شب 18 اردیبهشت بعد از سخنان خود در کاخ سفید و طرح ادعاهای واهی علیه ایران و بیان این که آمریکا از برجام خارج می‌شود، فرمان اجرایی خروج از برجام را امضا کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا بخیر کند با این اوضاع سیاسی بین مت و عربستان داریم می ریم حج در دل دشمن ورژن 2 بی کفایتی آل سقوط منجر به فاجعه منا رخ ندهد صلوات
France
اگر غلطی ازشون سر بزنه نابودشون می کنیم واقعا لذت می برم از این روز ها درسته که سیاست های دولت و قبول نداشتم ولی باید با دشمن مثل مصاحبه دیروز روحانی حرف زد خدا رو شکر اقتدارمون داره بر میگرده
Iran, Islamic Republic of
کارتون گالیور رو دیدی:« کارمون تمومه من میدونم......»
Iran, Islamic Republic of
این احمق ها با قتل و عام مردم عراق سوریه و یمن و بحرین دیگران را متهم به تروریست می کنن
Iran, Islamic Republic of
تامین میکنیم تا کور بشی
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
اگه موشکهای یمن را ایران بهش میداد که فرزندان آل تیمیه وهابی خواب راحت نداشتین و عمرتون به این درازا نبود.
ایرج چار اویماقی
داش دوشسین عربلرین باشینا که امریکای جهانخوار از اون ور دنیا اومده این ور عربها را مضحکه خود قرار داده وعلنا بهشون گاو گفته و مسخرشون میکنه غارتشون میکنه در دنیا منزویشان میکنه ولی متاسفانه باز مثه یه اسب بدون افسار دنبال امریکاییها هستند چرا این عربها مثه کبک سرشون نو کرده اند به برف از بیرون خبری ندارند که چه بلایی به سرشون میارند دنیا بداند امریکا هر جا که قدم گذاشته در اونجا جز نامنی و کشت وکشتار چیز دیگری حاصل اون کشور نشده بنابراین همه خاور میانه باید متهد باشند واین امریکا وانگلیس و فرانسه ای ها را از خاور میانه بیرون کنند و صلح وارامش را به مردم خاورمیانه ارمغان بیاورند این امریکاییها بین کشورهای منطقه تفرقه انداخته داره شیرشونو میدوشه ای کشورهای به خواب خرگوشی رفته به پا خیزید و به هوش بیاید