پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

دیدار فرستاده سازمان ملل با الجبیر

دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب: 628790
نخست وزیر دولت مستعفی یمن با فرستاده سازمان ملل به این کشور دیدار و پاسخ دولتش درباره پیشنهادهای سازمان ملل درباره شهر الحدیده را تقدیم وی کرد.
دیدار فرستاده سازمان ملل با الجبیر
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، احمد بن دغر، نخست وزیر دولت مستعفی یمن در دیدار با مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، تلاش‌های وی برای دستیابی به صلح بر مبنای اصول سه گانه مطرح شده در طرح شورای همکاری خلیج فارس و مکانیسم اجرایی آن، نتایج کنفرانس گفتگوی ملی در یمن و همچنین قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت از جمله قطعنامه ۲۲۱۶ را ستود.

بن دغر مدعی شد: «ملت یمن پس از "کودتا" علیه دولت توسط شبه نظامیان حوثی که سازمان‌ها و مؤسسات را نابود کرده و جان غیر نظامیان را به خطر انداختند، به دنبال صلح هستند.»وی ادامه داد: دولت یمن به دنبال "تحقق صلح عادلانه و همه‌جانبه" و عقب نشینی حوثی‌ها از صنعا و شهرهای دیگر و همچنین تحویل اسلحه‌های خود و بازگشت "قدرت مشروع" به یمن است.

وی همچنین بر اثبات حسن نیت انصارالله قبل از شروع هرگونه مذاکره‌ای در آینده، از طریق آزادی همه زندانیان و بازداشت شدگان، تسهیل وصول کمک‌های بشر دوستانه و امدادی به تمامی افراد زیان دیده در استان‌های مختلف، تاکید کرد.
وی در ادامه ادعاهای خود گفت: دلایل بحران کنونی یمن واضح و آشکار است و نیاز به تاویل و تفسیر ندارد. دلیل این بحران "کودتای" شبه نظامیان حوثی علیه دولت است.

نخست وزیر دولت مستعفی یمن همچنین تاکید کرد که به طور کامل از تلاش‌های سازمان ملل برای توقف جنگ در این کشور حمایت می‌کند.از سوی دیگر، گریفیتس گفت که سازمان ملل با تمام طرف‌های درگیر مشورت خواهد کرد تا دیدگاه‌ها و ایده‌های متناسب با اصول و معیارهای صلح را مورد بررسی قرار دهد.

در حال حاضر فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن به منظور رایزنی با مقامات عربستان درباره جنگ حدیده به ریاض سفر کرده است.در همین راستا، گریفیتس با عادل جبیر، وزیر خارجه عربستان دیدار کرد و دو طرف در این دیدار درباره حمایت ریاض از تلاش‌های سیاسی و بشر دوستانه سازمان ملل در یمن رایزنی کردند.

     
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *