پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
چمران:

وزارت امور خارجه حالت مصلحت‌طلبانه را کنار بگذارد

دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 628763
وزارت امور خارجه باید شفاف اعلام کند که اگر ایران نتواند نفت صادر کند هیچ کشور دیگری نیز در محدوده خلیج فارس نخواهد توانست این کار را انجام دهد.
وزارت امور خارجه حالت مصلحت‌طلبانه را کنار بگذارد
به گزارش جهان نيوز، مهدی چمران نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا) با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر مطابق بودن صحبت‌های رئیس جمهور درباره صادرات نفت ایران با موازین جمهوری اسلامی و نقش وزارت امور خارجه در این زمینه اظهار کرد: وزارت امور خارجه باید شفاف به میدان آمده و حالت انفعالی و مصلحت‌طلبانه را کنار  و صراحتا اعلام کند که اگر ایران نتواند نفت صادر کند هیچ کشور دیگری نیز در محدوده خلیج فارس نخواهد توانست این کار را انجام دهد.

وی افزود: اگر کشوری بخواهد با سیاست‌های قلدرمابانه و زورگویی مانع از بسته شدن تنگه هرمز ایران شود قطعا تبعات جدی آن را متحمل خواهد شد.

چمران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره مذاکره با آمریکا تصریح کرد: پس از برجام به همگان ثابت شد که امریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و این کشور نه تنها در رابطه با ایران بلکه نسبت به عهد و پیمانش با کشورهای دیگر نیز نمی‌تواند استوار بماند لذا مذاکره با کشوری که حتی به امضایش پیش چشم جامعه جهانی پایبند نمی‌ماند معنایی نخواهد داشت.

نایب رئیس جبهه مردم نیروهای انقلاب درباره فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید معطل بسته پیشنهادی اروپا باقی ماند خاطرنشان کرد: اروپا قاعدتا نمی‌تواند منافع ملی جمهوری اسلامی ایران را تامین کند و دولت نیز نباید منتظر تصمیم اتحادیه اروپا باقی بماند چرا که انتظار برای ارائه پیشنهاد از سوی کشورهای اروپایی تکرار اتلاف وقت در دوران پسابرجام است.

گفتنی است؛حضرت آیت الله خامنه‌ایرهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با سفیران، کارداران و مسئولان وزارت امور خارجه، تأمین و حفظ منافع ملی به معنای حقیقی را هدف اصلی سیاست خارجی خواندند  و به بیان بایدها و نبایدهای دیپلماسی پرداختند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *