کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش الجزایر و تونس به قانون نژادپرستانه اسرائیل

1 مرداد 1397 ساعت 0:15

واکنش الجزایر و تونس به قانون نژادپرستانه اسرائیل، اما و اگرهای انتخابات لیبی، درخواست فعالان مصری برای کناره‌گیری السیسی از جمله رویدادهای قاره آفریقا است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از پایگاه خبری بوابة افریقا، وزارت خارجه الجزایر با صدور بیانیه‌ای تصویب قانون " دولت یهود" از سوی کنیست (پارلمان) رژیم صهیونیستی که مبتنی بر تقویت رویکردهای نژادپرستانه رژیم اشغالگر است، محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است، الجزایر اصرار صهیونیست ها در انکار حقوق تاریخی و قانونی ملت فلسطین را محکوم می کند به ویژه اینکه این اقدام کنست گام خطرناکی بوده و هدف از آن تلاش برای محو کردن حق ثابت ملت فلسطین در تعیین سرنوشت و اعاده حقوق از دست رفته آنان است.

الجزایر در این بیانیه ضمن فراخواندن  شورای امنیت و تمام نهادهای جامعه جهانی به مقابله با این قانون ظالمانه بر موضع ثابت خود در حمایت از ملت فلسطین و حقوق قانونی و مشروع آنان از جمله تشکیل دولت مستقل به پایتختی قدس تاکید کرده است.

تونس نیز در موضعی مشابه اقدام کنست اسرائیل را  به شدت محکوم کرده و آن را نقض قطعنامه های بین المللی دانست.

وزارت خارجه تونس با صدور بیانیه ای اعلام کرد به شدت قانون دولت یهود که به تصویب کنست اسرائیل رسیده است، محکوم می کند و خطر این اقدام غیر قانونی و نژادپرستانه را برای تلاش های مربوط به احیای روند صلح متذکر می شود.

منبع: تسنیم


کد مطلب: 628690

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/628690/واکنش-الجزایر-تونس-قانون-نژادپرستانه-اسرائیل

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com