جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

استقرار ارتش سوریه در نزدیکی مرز فلسطین اشغالی

يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب: 628669
سومین کاروان تروریست‌های سوریه، استان قنیطره را که مشرف به جولان اشغالی است ترک کردند و در حال حاضر بیش از 80 درصد این استان در تسلط دولت سوریه قرار گرفته است.
استقرار ارتش سوریه در نزدیکی مرز فلسطین اشغالی
به گزارش جهان نيوز، سه روز پس از توافق گروههای مسلح حاضر در استان قنیطره با طرف روسی، برای خروج از این استان به سمت ادلب، بعد از ظهر امروز سومین و آخرین کاروان تروریست‌ها قنیطره را ترک کرد.

به نوشته منابع خبری،  850 نفری که حاضر به حل و فصل اوضاع خود نبودند در این کاروان حضور داشتند. کاروان دوم نیز که شامل 50 اتوبوس بود، پیش از ظهر امروز راهی ادلب شد.

در همین راستا، منابع محلی گفته‌اند که تروریست‌های «هیئه تحریر الشام» (جبهة النصره) پیش از ترک مواضع خود، گذرگاه بین جولان اشغالی با خاک سوریه را آتش زدند.
 
با خروج تروریست‌ها نیروهای ارتش سوریه، در مرز با جولان اشغالی مستقر شدند و بنا به گفته‌ مدیر نهاد موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» ارتش سوریه بیش از 80درصد قنیطره را در کنترل خود دارد.

روزنامه الحیاة به نقل از تلویزیون سوریه و همچنین منابع معارض سوری نوشت که «ارتش سوریه و متحدانش، در جنوب غرب سوریه پیشروی خوبی به دست آوردند و اکنون در نزدیکی بلندی‌های جولان که اسرائیل آن را اشغال کرده، مستقر شده‌اند».

در همین راستا یک فرمانده نظامی ارتش سوریه به شبکه المیادین گفته است که با آزادسازی تپه‌ «تل‌الجابیه»، ارتش سوریه ۹۰ درصد از مأموریت خود در قنیطره را انجام داده است

تشکیل «ارتش جنوب»، طرح اسرائیل برای تروریست‌های جنوب سوریه
هر چند بسیاری از گروهک‌های تروریستی خروج از قنیطره را به ماندن و کشته شدن ترجیح داده‌اند، اما برخی گروه‌ها نیز حاضر به ترک جنوب سوریه نشده‌اند.

«جبهه ثوار سوریا»، «احرار الشام»، «جبهة النصره»، «فرسان الجولان»، «العز بن عبد السلام» و «سیف الشام» گروهک‌هایی هستند که در جنوب سوریه به خصوص غرب استان درعا و جنوب استان قنیطره کماکان حضور دارند.

روزنامه القدس العربی، در این خصوص نوشته است که رژیم صهیونیستی پیشنهاد ویژه‌ای به این گروهک‌ها داده و از آن‌ها خواسته‌ است تحت تشکیلاتی با عنوان «جیش الجنوب» گرد هم آیند. مأموریت این گروهک، مستقر شدن در منطقه مرزی جولان اشغالی با خاک سوریه است.
طبق این گزارش، «جبهة ثوار سوریا»، «أحرار الشام» و«جبهة النصرة» از پیوستن به این مجموعه خودداری کرده‌ و «فرسان الجولان»، «العز بن عبد السلام» و «سیف الشام» پیشنهاد مزبور را پذیرفته‌اند. تعداد اعضای گروهک «حیش الجنوب» نزدیک به دو هزار تن خواهد بود.

در ارتباط با تحرکات رژیم صهیونیستی در خصوص سوریه، این رژیم بامداد امروز یکشنبه در یک عملیات شبانه، 800 عضو گروهک  موسوم به «کلاه سفیدها» و خانواده‌های آنان را از سوریه به سمت اردن منتقل کرد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *