پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تدابیر ویژه امنیتی ترکیه در مرز سوریه

يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب: 628663
دولت ترکیه اعلام کرد که در مرزهای خود با سوریه به مدت ۱۵ روز، تدابیر ویژه امنیتی اتخاذ می‌کند.
تدابیر ویژه امنیتی ترکیه در مرز سوریه
به گزارش جهان نيوز، دولت ترکیه در پی لغو قانون اضطراری پس از کودتای نافرجام در این کشور، تدابیر امنیتی ویژه را در مرز سوریه اتخاذ می‌کند.

روزنامه الشرق الاوسط در این باره گزارش داد که دولت ترکیه ۱۵ روز در مرز با سوریه تدابیر امنیتی ویژه اتخاذ می‌کند.

بر اساس این گزارش، ترکیه تصمیم گرفته که گشتی‌های امنیتی و نظامی خود را به مدت ۱۵ روز تا سوم ماه آگوست آینده در مرز سوریه افزایش دهد.

منابع خبری ترکیه اعلام کردند که ترکیه برای به اجرا درآوردن این تصمیم، تجهیزات نظامی بیشتری را برای نیروهای ترکیه‌ای مستقر در سوریه ارسال کرده و تدابیر مربوط به حفاظت مرزی را افزایش داده است.

استانداری «غازی عنتاب» در جنوب ترکیه اعلام کرد که افزایش تدابیر امنیتی و نظامی از امروز (یکشنبه) آغاز می‌شود و تا سوم ماه آینده میلادی (آگوست) ادامه خواهد یافت.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، ماه گذشته قبل از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری وعده داده بود که وضعیت اضطراری در ترکیه پایان می‌یابد و قوانین ضد تروریستی تازه در این کشور تصویب خواهد شد.

دوسال پیش، در پی کودتای نافرجام علیه دولت ترکیه، وضعیت اضطراری در سراسر این کشور اعلام شد.
وضعیت اضطراری در ترکیه، پس از دو سال و همزمان با پیروزی رجب طیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری این کشور و پس از کودتای نافرجام در این کشور، پایان یافت.

فتح‌الله گولن، رهبر اپوزیسیون ترک ساکن آمریکا متهم است که کودتای نافرجام را رهبری کرده‌است. با این حال، گولن در پاسخ گفته که هیچ گونه ارتباطی با این کودتا نداشته است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *