جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

در گوگل "احمق" را جستجو کنید ترامپ را ببینید

يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 628585
قسمت جست و جوی تصاویر گوگل، این روزها با چالش عجیبی مواجه شده است و به‌دنبال دستکاری عده‌ای از مخالفان ترامپ، به محض تایپ کردن واژه «احمق»(idiot) و کلیک روی آن، با تعداد زیادی از عکس‌های دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا مواجه می‌شوید.
در گوگل "احمق" را جستجو کنید ترامپ را ببینید
به‌ گزارش جهان نيوز، این موضوع اصلاً عادی نیست. درواقع به‌دنبال سیاست‌هایی که ترامپ تاکنون در زمینه مهاجران، مسلمانان، دیوار مکزیک، جدا کردن کودکان مهاجر از والدینشان و... درپیش گرفته، گروهی از مخالفان به مبارزه فناورانه با وی پرداخته‌اند. این گروه با دستکاری الگوریتم رنکینگ موتور جست و جوی گوگل و برقرار کردن ارتباط لینک عکس‌ها با واژه «احمق»، باعث شده‌اند که با سرچ این واژه، عکس‌های ترامپ ظاهر شود.

این موضوع با سفر ترامپ به لندن و اعتراض شدید مخالفان وی وارد فاز تازه‌ای شد. این گروه با سرودی به نام «امریکایی احمق» در «روز سبز» که مصادف با ورود ترامپ به این کشور شد، از وی استقبال کردند و کاربران شبکه اجتماعی ردیت(Reddit) با تمرکز بر پست‌های مربوط به ترامپ، بر الگوریتم‌های موتور جست و جوی گوگل تأثیر گذاشتند تا با جست و جوی واژه «احمق»، عکس‌های بیشتری از ترامپ نمایش داده شود.

البته این نخستین بار نیست که دستکاری‌های کاربران بر عملکرد گوگل تأثیر گذاشته است. در سال 2004 هم این موضوع برای یک جنبش ضد یهود انجام شد و در سال 2009 نیز میشل اوباما که در آن زمان بانوی اول امریکا بود مورد تمسخر قرار گرفت و با جست و جوی نام وی عکس‌هایی کاریکاتورگونه نمایش داده شد.

منبع: ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
آخه این چه خبریه؟
خب وقتی سرچ می کنن به عکسها و مطالب دیگه نگاه نمیکنن؟
اگه یه نوجوان یا جوان بیاد بحساب این خبر سرچ کنه و به مطالب عتیقه دیگه که به زبان فارسی هم هست دسترسی پیدا کنه ذهنش خراب نمیشه؟!!!!!
بابا ایول دارید شما....
Iran, Islamic Republic of
...
...
وزرا ، زیس جمهور ظریف عراقچی ....که حرف رهبری را گوش نداند و با امریکارفتند مذاکره کردند